ΤΕΥΧΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017
MERCEDES

Η Mercedes στην κορυφή για πρώτη φορά μετά το 2005 17/2

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Mercedes, BMW και Audi, τρεις γερμανικές premium αυτοκινητοβιομηχανίες, συναγωνίζονται εδώ και χρόνια για μια θέση στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων. Χάρη στην ευφυΐα, στο πολύπλευρο ταλέντο, στη διορατικότητα και στην επιμονή του Dieter Zetsche, το 2016 τα ηνία πέρασαν στην εταιρεία της Στουτγάρδης.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΥΣΤΑΚΑΡΙΑ, ΦΩΤO: MERCEDES-BENZ

Κορυφαίες εταιρείες και οι τρεις, διακρίνονται για το κύρος, την αξιοπιστία, και τη δημιουργικότητά τους αλλά κυρίως για τον σεβασμό στο ωραίο, όπως αυτό μπορεί να εκφραστεί μέσα από τη γερμανική κοσμοθεωρία.

Γνήσιος οπαδός αυτής της κουλτούρας, ο Dieter Zetsche κατάφερε να «πιάσει» τον σφυγμό της εποχής και να φέρει τη Mercedes μπροστά από BMW και Audi δίνοντας τέλος στα χρόνια καρδιοχτύπια του Δ.Σ. και των μετόχων της.

Τρία χρόνια πριν

Μάιος 2013. Βράδυ. Ενα βαρύ σύννεφο επικάθεται πάνω από το εργοστάσιο της Airbus, στο Αμβούργο της Γερμανίας. Δυνατή βροχή αρχίζει να πέφτει ασταμάτητα. Διευθύνοντες και υπάλληλοι της Daimler, καθώς περνά η ώρα, αισθάνονται όλο και πιο νευρικοί. Σύμφωνα με το σχέδιο, η πόρτα του υπόστεγου θα άνοιγε και η επόμενη γενιά της S-Class θα έκανε την είσοδό της συνοδευόμενη από τη φωνή της Alicia Keyes, τη φιλαρμονική του Αμβούργου, φώτα και τεχνητή ομίχλη. Το προσωπικό της εταιρείας μπορούσε μόνο να ελπίζει ότι ο κακός καιρός δεν θα μετέτρεπε τη βραδιά σε ένα φιάσκο για τον Zetsche.

«Υπήρχε μόνο ένα σύννεφο γεμάτο βροχή πάνω από το Αμβούργο εκείνο το βράδυ κι αυτό κρεμόταν ακριβώς πάνω από το εργοστάσιο της Airbus» θυμάται ένας βετεράνος της Daimler που βρισκόταν εκεί. «Ηπια τρία ποτήρια Chardonnay όταν ξεκίνησε η βροχή γνωρίζοντας ότι απλά δεν υπήρχε τίποτα που θα μπορούσαμε να κάνουμε».

Αδιαμφισβήτητος κάποτε παγκόσμιος ηγέτης μεταξύ των premium αυτοκινητοβιομηχανιών η Mercedes είχε ήδη χάσει την πρωτιά στην κατάταξη από την BMW το 2005 και έξι χρόνια αργότερα, όταν στα ηνία της ήταν ο Zetsche, από την Audi. Ηταν η S-Class, το μοντέλο που συμβόλιζε περισσότερο από κάθε άλλο αυτοκίνητο της μάρκας τις έννοιες της γοητείας και της ποιότητας, το μοντέλο με το οποίο ο Zetsche υπερασπιζόταν την ηγεσία του. Η πίεση για τον ίδιο ήταν τεράστια. Οικονομικοί αναλυτές, απογοητευμένοι από την απόδοση της μετοχής, του είχαν ήδη ζητήσει να παραιτηθεί από τον διπλό του ρόλο ως CEO της Daimler και επικεφαλής του τμήματος επιβατικών αυτοκινήτων του ομίλου. Αν και το συμβόλαιό του είχε επεκταθεί λίγους μήνες νωρίτερα, ο ισχυρός άνδρας της γερμανικής εταιρείας εμφανιζόταν αποδυναμωμένος.

Ακριβώς τότε που και οι ουρανοί φαίνονταν να είναι εναντίον της Daimler, τα σύννεφα πάνω από το εργοστάσιο της Airbus διαλύθηκαν. Το ίδιο συνέβη και με τις αμφιβολίες για το πρόσωπο του μεγάλου αφεντικού. Ερωτηθείς αν η διοίκηση γνώριζε πότε το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας θα μπορούσε να λειτουργήσει, πρώην μέλος το διοικητικού συμβουλίου της Mercedes δήλωσε πως όλα ξεκίνησαν με την παρουσίαση της S-Class: «Αυτό ήταν το σημείο καμπής για τη Mercedes. Από τότε οι πωλήσεις και τα κέρδη στην επιχείρηση παρουσιάζουν σταθερή άνοδο».

< >

ΤΙΜΕΣ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

ΝΕΑ ΑΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑ

LIFE NETWORK