Flash back: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα του 2016


Όπως τα επέλεξαν οι συντάκτες του Car and Driver.

  • 31/1/2017

Λίγο πριν ανακοινώσουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα για το 2017 (υπομονή μέχρι το τεύχος Ιανουαρίου που θα κυκλοφορήσει στις 10 Δεκεμβρίου με την Κυριακάτικη Ελευθερία του Τύπου), ας θυμηθούμε την περσινή δεκάδα!!!

 

Τα καλύτερα αυτοκίνητα σε 10 δημοφιλείς κατηγορίες. 

Το design, η τεχνολογία, οι επιδόσεις, η οδηγική ευχαρίστηση και η αξία των αυτοκινήτων που οδηγήσαμε τη χρονιά που σε λίγο ολοκληρώνεται περνούν από το μικροσκόπιο της συντακτικής ομάδας του Car and Driver και 10 από αυτά κατακτούν την κορυφή. 

Οι προδιαγραφές

Οι 10 κατηγορίες «Car and Driver 10 Best» έχουν οριστεί με γνώμονα τους διεθνείς διαχωρισμούς-κατηγοριοποιήσεις των αυτοκινήτων αλλά με επιπλέον στοιχεία τα οποία ορίζονται από τις διεθνείς τάσεις της αγοράς, όπως οδηγικά, χρηστικά ή γενικά προϊοντικά κριτήρια.

Οι κατηγορίες είναι οι εξής:

BEST CITY CAR (Καλύτερο Αυτοκίνητο Πόλης)
BEST SUPERMINI (Καλύτερο SUPERMINI)
BEST SMALL FAMILY CAR (Καλύτερο Μικρό Οικογενειακό Αυτοκίνητο)
BEST FAMILY CAR (Καλύτερο Οικογενειακό Αυτοκίνητο)
BEST CROSSOVER/SUV (Καλύτερο Crossover/SUV)
BEST HYBRID CAR (Καλύτερο Υβριδικό)
BEST HOT HATCH (Καλύτερο Hatchback Επιδόσεων)
BEST PERFORMANCE CAR (Καλύτερο Αυτοκίνητο Υψηλών Eπιδόσεων)
BEST FUN-TO-DRIVE CAR (Πιο Uιασκεδαστικό Αυτοκίνητο Οδήγησης)
BEST PREMIUM CAR (Καλύτερο Αυτοκίνητο Πολυτελείας)

- Κριτήριο για να συμπεριληφθεί ένα αυτοκίνητο στο «Car and Driver 10 Best» είναι να βασίζεται σε πλήρως νέα πλατφόρμα ή να διαθέτει διαφοροποιημένη τεχνολογία σε μεγάλο βαθμό (πχ. υβριδοποίηση συμβατικού, επέκταση γκάμας σε άλλους τύπους αμαξώματος ή σε άλλες κατηγορίες, κλπ.) και να διατίθεται εμπορικά στην Ελλάδα μέσα στη χρονιά που ολοκληρώνεται.

- Να έχει οδηγηθεί-δοκιμαστεί από το Car and Driver στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.

- Για την επιλογή της τελικής δεκάδας «Car and Driver 10 Best» υπόψη λαμβάνεται: η οδηγική απόλαυση, τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά, το εύρος εξοπλιστικών εκδόσεων, η άριστη υλοποίηση, αλλά και ο βέλτιστος συνδυασμός αξίας/τιμής για τον καταναλωτή.

- Το όριο τιμής για να συμπεριληφθεί ένα αυτοκίνητο στο «Car and Driver 10 Best» είναι τα 100.000 ευρώ. Ας μην ξεχνάμε ότι η κατηγορία των υπεραυτοκινήτων (που ουσιαστικά) δεν έχει όριο τιμής θα μπορούσε πάντα να έχει τα κορυφαία αυτοκίνητα. Όμως, στο Car and Driver πιστεύουμε ότι επίτευγμα είναι η δημιουργία ενός κορυφαίου αυτοκινήτου με την μικρότερη δυνατή τιμή, ορίζοντας το προαναφερόμενο ποσό ως
οροφή.

Ανακαλύψτε τα «Car and Driver 10 Best» στις σελίδες που ακολουθούν.

 

BEST CITY CAR

SUZUKI IGNIS

Για άλλη μία χρονιά η Suzuki αποδεικνύει ότι είναι expert στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων. Ο λόγος για το νέο Ignis, που δεν αποτελεί απλώς μια αναβίωση ενός σπουδαίου ονόματος.

Ολες οι έρευνες για τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων οδηγών καταδεικνύουν ότι το μέλλον ανήκει στα μικρά SUV. H Suzuki πήγε το θέμα λίγο παραπέρα, καθώς, γνωρίζοντας από τις ιαπωνικές Mega Cities, τι σημαίνει μικρό αυτοκίνητο, αναγέννησε το Ignis.

Συνδυάζοντας πρωτότυπη εμφάνιση το Ignis με μήκος στα 3,7 μέτρα και ύψος 1,595 m είναι μια σπουδαία λύση για ένα συμπαγές crossover. Οντας ελαφρύ, βασισμένο στην άκαμπτη πλατφόρμα νέας γενιάς της Suzuki, «φορά» κινητήρα 1.2 DUALJET απόδοσης 90 ίππων (είναι ο κινητήρας του Baleno), ενώ διατίθεται και με τεχνολογία SHVS, ένα ελαφρύ, συμπαγές υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί ISG (Integrated Starter Generator) με ενσωματωμένη γεννήτρια ρεύματος/ηλεκτροκινητήρα, και μπαταρία λιθίου-ιόντων. Δεν χρειάζεται παρά λίγα μέτρα για να νιώσεις ότι το «next big thing» της Suzuki είναι το μικρότερό της μοντέλο.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ SUZUKI IGNIS

CAR AND DRIVER CHOICE Suzuki Ignis 1.2

Με έναν μοναδικό κινητήρα 1.242 cc προσφέρεται το Ignis τόσο με μηχανικό όσο και με αυτόματο κιβώτιο.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.242
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 66(90)/6.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 120/4.400
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXY (mm) 3.700x1.660x1.595
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.435
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 810
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 km/h (s) 12,2
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 170
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 4,6
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 104

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Είναι ωραίο να νιώθεις άνετα και όμορφα ακόμα κι αν δεν οδηγείς μια 5μετρη λιμουζίνα. Είναι ωραίο να ξέρεις ότι μπορείς να πας παντού, να ελιχθείς να... τρυπώσεις και στην παραμικρή θέση, στα στενά του Παγκρατίου ή στο parking του χιονοδρομικού» - Car and Driver Τ.324.

 

BEST SUPERMINI

CITROEN C3

Η Citroen υπενθυμίζει σε όλους ότι είναι ο πρωτοπόρος στην καινοτομία. Για άλλη μία φορά ταράζει τα νερά με ένα supermini αλλιώτικο από τα άλλα.

Εχοντας σημειώσει τεράστια επιτυχία με το C4 Cactus, η γαλλική φίρμα επεκτείνει τον νέο σχεδιαστικό κώδικά της στο νέο C3. Δεν είναι όμως μόνο η προσπάθεια αναγέννησης της φίρμας στην τόσο απαιτητική και δημοφιλή κατηγορία με την πρωτότυπη σχεδίασή του. Είναι και η ενσωμάτωση μιας πληθώρας νέων τεχνολογιών που προσδίδουν έναν άλλο αέρα, άνεσης, ασφάλειας και διασύνδεσης.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ CITROEN C3

CAR AND DRIVER CHOICE Citroen C3 1.2 PureTech 110

Ένας βραβευμένος κινητήρας σε ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, δημιουργούν έναν πολύ δυνατό συνδυασμό που αποτελεί και την επιλογή μας.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.199
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 81(110)/5.500
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 205/1.500
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXY (mm) 3.996x1.829x1.474
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.540
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.125
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 km/h (s) 10,9
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 188
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 4,6
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 103

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Κάτω από ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχέδια των τελευταίων χρόνων, το νέο Citroen C3 κρύβει όσα η Citroen κατάλαβε για τη θέση που θέλει να βρει σε μια ήπειρο όπου ανθίζουν, ως μόνα προσιτά πια, τα supermini» - Car and Driver Τ.323.

 

BEST SMALL FAMILY CAR

RENAULT MEGANE

Η χρονιά της Renault φαίνεται ότι ήταν το 2016. Με επιτυχημένα λανσαρίσματα, νέα μοντέλα και ενίσχυση της μπράντας δεν είναι τυχαίο ότι το Megane κερδίζει τη διάκριση «Best Small Family Car».

Η μηχανολογική σπουδή με την οποία περιβάλλονται τα αυτοκίνητά της κάνει τη Renault μια πραγματική ηγέτιδα στον τομέα της καινοτομίας. Πολλές είναι οι φορές που η ενσωμάτωση τεχνολογιών από τη Formula 1 ή η χάραξη νέων στρατηγικών, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση, δείχνουν την ευρύτητα πνεύματος των ανθρώπων της φίρμας. Μέσα σε αυτό το πνεύμα κινείται και το νέο Megane.

Χτισμένο στην υψηλών προδιαγραφών πλατφόρμα CMF (Common Module Family) της Renault-Nissan, προσφέρει ανώτερη αισθητική, ποιότητα και τεχνολογία πρώτης γραμμής. Μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης από τα 1.2 λίτρα, diesel από τα 1.5 λίτρα και οσονούπω Hybrid Assist σε πεντάθυρο ή sedan αμάξωμα, δυνατότητες παραμετροποίησης μέσω της ομπρέλας Multi-Sense μέχρι και ενεργητική τετραδιεύθυνση 4Control για το Megane GT προσφέρει η γαλλική φίρμα. Η οδική συμπεριφορά είναι κορυφαία, η πραγματική και αντιληπτή ποιότητα επίσης και οι χώροι ανήκουν στα ισχυρά σημεία του νέου Megane.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ RENAULT MEGANE

CAR AND DRIVER CHOICE Renault Megane 1.2 TCe100

Η μεταξένια λειτουργία, η ευστροφία και η αίσθηση της γραμμικότητας κάνουν τον κινητήρα TCe 100 έναν εξαιρετικά ελκυστικό παρτενέρ για το νέο Megane.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.198
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 74(100)/4.500
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 175/1.500
  • ΑΜΑΞΩΜΑ, ΜXΠXY (mm) 4.359x1.447x1.814
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.669
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.205
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*, 0-100 km/h (s) 12,3
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 179
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 5,4
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 120

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Δεν χωρά αμφιβολία ότι περνά αμέσως σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία - και μάλιστα ότι είναι ένα αυτοκίνητο που δίνει σημασία στην οδηγική αίσθηση, όπως πολλά γαλλικά και κάποια γερμανικά ή άπω ανατολίτικα» - Car and Driver Τ.313.

 

BEST FAMILY CAR

VOLVO S/V90

Συνεχίζοντας τη ραγδαία προϊοντική και τεχνολογική της ανάπτυξη, η Volvo παρουσίασε τα S90/V90 ως τα απόλυτα αυτοκίνητα τεχνολογίας, πρακτικότητας και φινέτσας.

Με πίστη και αφοσίωση στο όραμά της, η Volvo συνεχίζει να εκπλήσσει ευχάριστα. Αυτήν τη φορά με τους Διόσκουρους, τα S90 και V90, που επαναπροσδιορίζουν όρους όπως «αποδοτικότητα», «πολυτέλεια», «ασφάλεια».

Βασισμένα σε νέα αρθρωτή πλατφόρμα, είναι αυτοκίνητα μεγάλα, αλλά όχι άχαρα, ευρύχωρα αλλά όχι δυσκίνητα, τεχνολογικά προηγμένα με έναν πακτωλό συστημάτων ασφάλειας και άνεσης που κανένα άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία δεν έχει καταφέρει να εντάξει στην γκάμα αθροιστικά.

Με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή τετρακίνηση, παίρνουν δύναμη από δίλιτρους κινητήρες βενζίνης απόδοσης 320 ίππων και πετρελαίου απόδοσης 190 ή 235 ίππων (με τεχνολογία PowerPulse που εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την υστέρηση που παρουσιάζεται στους turbo diesel κινητήρες).

Κινητήρες κορυφαίους σε χαρακτηριστικά λειτουργίας και οικονομίας σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο, προγράμματα παραμετροποίησης της λειτουργίας, αλλά και σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist στάνταρ, τα S90 και V90 δεν είναι μόνο πρακτικά, ασφαλή ή πλήρη εξοπλιστικά: προσφέρουν απλόχερα αυτήν τη μοναδική αίσθηση του μίνιμαλ σκανδιναβικού design και της πολυτέλειας, της πρακτικότητας αλλά και της ποιοτικής διαβίωσης, ειδικά σε ταξίδια όπου οι ευκολίες και η δύναμη των κινητήριων συνόλων προσδίδουν χαρακτηριστικά Grand Tourer. Με αυτές τις διαπιστώσεις είναι μάλλον προφανές γιατί τα S90/V90 κατέκτησαν τον τίτλο «Best Family Car» για το 2016.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ VOLVO S90

CAR AND DRIVER CHOICE Volvo V90 D5 AWD

O δίλιτρος πανίσχυρος diesel κινητήρας με τεχνολογία PowerPulse και η τετρακίνηση κάνουν το μεγάλο σουηδικό μοντέλο απλά ακαταμάχητο για οικογενειάρχες με υψηλές απαιτήσεις.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.969
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 173(235)/4.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 480/1.750-2.250
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXY (mm) 4.936x1.890x1.475
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.941
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.825
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 km/h (s) 7,2
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 240
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 4,9
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 129

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Είναι τόσο καινοτόμο σε σχεδίαση και “ατμόσφαιρα” όσο ορίζει η σκανδιναβική προέλευσή του, εξίσου μεγάλο και ευρύχωρο με άλλες premium λιμουζίνες, κορυφαίο σε απόδοση και επιδόσεις στην κατηγορία των δίλιτρων diesel μοντέλων και με στάνταρ εξοπλισμό ουσίας και ασφάλειας που στοιχίζει σε άλλες εταιρείες αρκετές χιλιάδες ευρώ ως προαιρετικός» - Car and Driver Τ.321.

 

BEST CROSSOVER/SUV

AUDI Q2

Η πολυπρόσωπη και διάσημη πλέον πλατφόρμα MQB του ομίλου Volkswagen δέχεται μία ακόμη δημιουργία -και ίσως την καλύτερη- στο πρόσωπο του νέου Audi Q2.

Το γράμμα «Q» κρύβει μια πλούσια κληρονομιά τετρακίνησης, αυτήν της τεχνολογίας quattro και συνάμα τη γέννηση μερικών από τα πιο ικανά και εντυπωσιακά premium SUV, όπως είναι τα Q3, Q5 και Q7. Η επέκταση αυτής της γκάμας έγινε προς τα... κάτω με το λανσάρισμα του πιο μικρού SUV της εταιρείας, του Q2.

Μια ευχάριστη σχεδιαστική νότα και συνάμα μια ικανή μηχανολογική πλατφόρμα για να υποδεχθεί όλες τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κοντοί πρόβολοι, τα μέχρι 20 cm απόσταση από το έδαφος και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης είναι δύο χαρακτηριστικά που κάνουν το Q2 να κινείται άνετα σε κάθε είδος δρόμου.

Τόσο οι βενζινοκίνητες όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, συνδυάζονται ιδανικά με το ολοκαίνουργιο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Μαζί με τον 3κύλινδρο 1.0 TFSI, διατίθενται και δύο 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες χωρητικότητας 1.4 και 2.0 λίτρων. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων περιλαμβάνει τρεις επιλογές στα 1.6 και 2.0 λίτρα. Το εύρος ισχύος κυμαίνεται από τους 116 έως τους 190 ίππους.

Η κορυφαία για την κατηγορία οδική συμπεριφορά, τα άριστα υλικά και ο χαρακτήρας του κάνουν το Q2 μια πραγματική αποκάλυψη στην κατηγορία και κερδίζει επάξια τον τίτλο «Best Crossover/ SUV» για τη χρονιά που φεύγει.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ AUDI Q2

CAR AND DRIVER CHOICE AUDI Q2 1.0 TFSI 116PS S tronic

H βασική βενζινοκίνητη έκδοση του Q2 με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic είναι μια άριστη περίπτωση αυτοκινήτου, καθώς συνδυάζει τα premium χαρακτηριστικά με την οικονομία στη χρήση, χωρίς εκπτώσεις στην απόδοση.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 86(116)/5.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 200/2.000
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXY (mm) 4.191x1.794x1.508
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.601
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.315
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 km/h (s) 10,3
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 197
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 5,1
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 117

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Εχουμε να κάνουμε με μια νέα πρόταση της Audi, απόλυτα προσηλωμένη στις κατασκευαστικές της αρχές, μια πρόταση που απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό, πιο ενεργητικό, που αρέσκεται σε δυναμικά, σπορτίφ αυτοκίνητα» - Car and Driver Τ.320.

 

BEST HYBRID CAR

TOYOTA PRIUS HSD

H Toyota είναι πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία και γι’ αυτό καταφέρνει κάθε χρόνο να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία. Αυτήν τη φορά, το νέο Prius αποτελεί για εμάς στο Car and Driver την κορυφαία υλοποίηση υβριδικού αυτοκινήτου.

Μέσα από διαρκή εξέλιξη, η τέταρτη γενιά Prius πετυχαίνει την καλύτερη απόδοση στην ιστορία του μοντέλου, με εκπομπές CO2 από 70g/km και συνδυασμένη οικονομία καυσίμου από 3,0 l/100km. Για να επιτευχθεί αυτή η επίδοση, έγιναν πολλά μεγάλα βήματα. Κατ’ αρχάς ενσωματώθηκε ένα νέο υβριδικό σύστημα και ο πιο αποδοτικός βενζινοκινητήρας στον κόσμο, (αποτελεί εξέλιξη του βενζινοκινητήρα 1.8-litre VVT-i κύκλου Atkinson με μείωση τριβών, η οποία έφερε την παγκοσμίως καλύτερη θερμική απόδοση 40%).

Ακολούθως χρησιμοποιήθηκε η πρώτη εφαρμογή της νέας πλατφόρμας TNGA (Toyota New Global Architecture), η οποία διακρίνεται για την υψηλή ακαμψία και το μειωμένο βάρος, και τέλος η επαναστατική αεροδυναμική σχεδίαση (Cd στα 0,24) που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης. Βεβαίως, δεν πρέπει να παραλείψουμε τη νέα συστοιχία μπαταριών νικελίου - υδριδίου μετάλλου (NiMH) που έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις και αυξημένη πυκνότητα ενέργειας, για καλύτερες επιδόσεις.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ TOYOTA PRIUS

Ολα αυτά δεν είναι όμως ασύνδετα με την οδηγική ικανοποίηση. Το αντίθετο. Η νέα πλατφόρμα, το χαμηλό κέντρο βάρους και η βελτιωμένη πληροφόρηση (feedback) και απόκριση από το γκάζι, το τιμόνι και τα φρένα έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός οδηγοκεντρικού Prius.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΚΥΚΛΟΥ ATKINSON
  • ΚΑΥΣΙΜΟ BENZINH, ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.797
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 72(98)/5.200
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 142/3.600
  • ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ (kW/PS) 53(72)
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm) Δ.Α
  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW(PS)/rpm] 90(122)
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXΥ (mm) 4.540x1.760x1.470
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.700
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*, 0-100 km/h (s) 10,6
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 180
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/10km)* 3,0
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 70

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Είναι η πρώτη φορά στη σχεδόν εικοσάχρονη εμπορική πορεία του μοντέλου που οι άνθρωποι της Toyota πρόφεραν συχνά τη λέξη “πολυτέλεια” για το αυτοκίνητο. Η προσπάθειά τους να αλλάξουν την έως τώρα εδραιωμένη “εικόνα” του Prius και να κάνουν το όχημα ταυτόχρονα ένα “premium” τεχνολογικό σημείο αναφοράς μόλις άρχισε» - Car and Driver Τ.315.

 

BEST HOT HATCH

HONDA CIVIC TYPE-R

Το πιο αυθεντικό «streetfigher», ένα αυτοκίνητο για σκληροπυρηνικούς και για τους λάτρεις της ιαπωνικής τεχνολογίας. Το Honda Civic Type R είναι μοναδικό στο είδος του.

Η εμφάνισή του εμπρός μέρους προφανώς δεν σε προϊδεάζει για το «τι» και «πώς». Βασισμένο στην πλατφόρμα του απλού Civic, το Type R δείχνει ότι «κάτι γίνεται», καθώς έχει δεχθεί εκτενή αεροδυναμική φροντίδα, ειδικά στο πίσω μέρος του όπου εντυπωσιάζει η ευμεγέθης αεροτομή και ο χαρακτηριστικός διαχύτης.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο πρώτος turbo VTEC 2 λίτρων της εταιρείας που αποδίδει 310 ίππους και 400 Nm μέγιστης ροπής. Το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 5,7 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 270 km/h, γεγονός που σημαίνει ότι είναι η καλύτερη στην κατηγορία του. Αυτό όμως είναι μόνο η αρχή.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ HONDA CIVIC TYPE-R

Με σπέσιαλ πρόγραμμα «+R» και με το πάτημα ενός διακόπτη, η ροπή αποδίδεται με πιο... δυναμικό τρόπο, η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, τα αμορτισέρ γίνονται 30% πιο σκληρά και η υποβοήθηση στο τιμόνι μειώνεται. Ολα αυτά με μια θεσπέσια θέση οδήγησης και με στήσιμο στα όρια του street legal. Δεν συγχωρεί οδόστρωμα με μειωμένη πρόσφυση, αλλά στην πίστα είναι στο φυσικό του περιβάλλον. Αυτό λοιπόν είναι το πιο hardcore Civic που έχει κατασκευάσει η Honda και το πιο hot hatch.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ,4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.996
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 228(310)/6.500
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 400/2.500
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXY (mm) 4.390x1.878x1.466
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.594
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.382
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 km/h (s) 5,7
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 270
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 7,3
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 170

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Οπου ο συντελεστής τριβής είναι υψηλός, είναι περισσότερο από εξαιρετικό. Ειδικά στα γρήγορα κομμάτια “κεντάει”... και, όταν δεν μεσολαβεί ευθύγραμμο τμήμα ανάμεσα στις καμπές, το Type R είναι όνειρο. Ονειρο φευγάτο κατά κυριολεξία. Σχεδόν σε κάνει καλύτερο χειριστή» - Car and Driver Τ.318.

 

BEST PERFORMANCE CAR

PORSCHE CAYMAN S

Δεν είναι άλλο ένα αυτοκίνητο, αλλά ούτε κι ένα εξωτικό supercar. Είναι η αναβίωση ενός σπουδαίου ονόματος και συνάμα η αναγέννηση όχι μόνο μιας φίρμας, αλλά μιας ολόκληρης αυτοκινητικής κουλτούρας.

Κι αυτό γιατί η Porsche όχι μόνο αναβίωσε το όνομα 718, αλλά έφερε το downsizing στα δικά της μέτρα με την ενσωμάτωση ενός νέου turbo boxer κινητήρα δύο λίτρων στην απλή 718 με απόδοση 300 ίππων και έναν ακόμη τετρακύλινδρο 2,5 λίτρων turbo, boxer απόδοσης 350 ίππων, που εξοπλίζει την 718 Cayman S. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, αυτό το μηχανικό σύνολο καθιστά ικανή την Cayman S να πραγματοποιεί το κλασικό 0-100 km/h σε 4 s, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 285 km/h.

Το νέο σύστημα πέδησης συμπληρώνει τις μηχανικές αλλαγές, ενώ η ενεργός ανάρτηση Porsche Active Suspension Management αποτελεί πλέον μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού της Cayman S. Ηδη, όπως διαπιστώνει κανείς, στην 718 Cayman S μπορεί κανείς να βρει στοιχεία από τις μεγάλες και πανίσχυρες 911 «αδελφές» της, ενώ και το ίδιο το πάτωμα της αποτελείται από τμήματα της 911.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΙΣ PORSCHE 718 CAYMAN & BOXSTER

Αρκετά όμως με τα μηχανολογικά. Η οδηγική αίσθηση είναι αυτή που έρχεται στο προσκήνιο και λόγος που κάνει την S αντικείμενο πόθου. Για όσα είναι, όσα κάνει και όσα προσφέρει είναι το «Best Performance Car» για το 2016. Δεν είναι ακριβή, ενώ μεταφέρει τον οδηγικό χαρακτήρα της Porsche αυτούσιο. Αν την προτιμήσετε μάλιστα με μηχανικό κιβώτιο, οι δόσεις ευχαρίστησης θα είναι μεγαλύτερες.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΕΠΙΠΕΔΟΣ TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.497
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 257(350)/6.500
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 420/1.900
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXY (mm) 4.379x1.801x1.284
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.475
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.385
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 km/h (s) 4,0
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 285
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 7,3
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 167

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Το εργοστάσιο δικαιώνεται για τις μηχανολογικές (τετρακύλινδρο μοτέρ) και ονοματικές (718) επιλογές του. Δικαιώνεται κυρίως στο οικονομικό επίπεδο και στην ευρύτερη ιδέα της επιτυχίας, μα και της συγκρότησης όχι απλώς ενός καλού αυτοκινήτου, μα μιας καλής Porsche» - Car and Driver Τ.322.

 

BEST FUN-TO-DRIVE CAR

FORD FOCUS RS

Οι Beatles έκαναν διάσημο ένα υποβρύχιο για το κίτρινο χρώμα του. Η Ford έκανε διάσημο ένα αυτοκίνητο για το μπλε χρώμα του…ίσως όχι μόνο γι αυτό.

Βλέπετε, μπορεί το μπλε ηλεκτρίκ να… ηλεκτρίζει τις αυτοκινητικές ονειρώξεις των απανταχού petrolheads, αλλά είναι προφανές ότι το Focus RS απέκτησε τη φήμη του για τις οδηγικές του χάρες. Είναι το αυτοκίνητο που εξέλιξε ένας Colin McRae και τώρα στην τρίτη του γενιά, το 2016, ένας Ken Block.

Ξεκινώντας από την εμφάνισή του, με τις φτερούγες και τον διαχύτη, την εξίσου επιθετική μάσκα, είναι ένα σύνολο που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Το μπλε αυτοκίνητο τής «μπλε οβάλ» πήρε το μεταλλαγμένο πάτωμα της απλής έκδοσης των Focus, αυτό που φορά το Kuga, πήρε ενισχυμένη τετρακίνηση κι έναν κινητήρα 2,3 λίτρων που αποδίδει 350 ίππους και υπό την καθοδήγηση του Raj Nair, αντιπροέδρου στο τμήμα της βελτίωσης των προϊόντων της Ford (ο οποίος δεν λογάριασε το κόστος και περίμενε μέχρι να βελτιωθεί ο ήχος της εξάτμισης, η αίσθηση του τιμονιού στο νορμάλ πρόγραμμα και η πέδηση, ειδικά στις περιπτώσεις βίαιων επιβραδύνσεων) δημιουργήθηκε τούτο το απίστευτα διασκεδαστικό αυτοκίνητο.

Η ΓΑΛΑΖΙΑ... ΚΟΛΑΣΗ ΤΟΥ FORD FOCUS RS

Με τέσσερα προγράμματα Normal, Sport, Track, Drift, το αυτοκίνητο είναι μια διαρκής... αμαρτία. Αυτά είναι μόνο λίγα από όσα κάνουν το Focus RS το «Best Fun-to-Drive» αυτοκίνητο της χρονιάς.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.261
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 257(350)/6.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 470/2.000
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXY (mm) 4.390Χ1.823Χ1.472
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.647
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.599
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 km/h (s) 4,7
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 266
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 7,7
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 175

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει υψηλή τεχνολογία, αγωνιστική παράδοση και μπορεί να προσφέρει απλόχερα επιδόσεις και κυρίως ευχαρίστηση. Δείχνει και είναι επιθετικό, ταυτόχρονα όμως μπορεί να οδηγηθεί και από έναν άπειρο. Τι άλλο να επιθυμήσουμε από ένα τετράτροχο;» - Car and Driver Τ.319.

 

BEST PREMIUM CAR

MERCEDES-BENZ E-CLASS

Η εταιρεία που γνωρίζει την πολυτέλεια φέρνει τη νέα E-Class στα καλύτερά της. Πιο ελαφριά, πιο πολυτελής και πιο... αυτόνομη από ποτέ, κερδίζει εύκολα τη διάκριση «Best Premium Car».

Eίναι εντελώς νέα, βασισμένη σε μια ολοκαίνουργια για την κατηγορία πλατφόρμα. Παίρνει τις αναλογίες της S-Class αλλά σε μικρότερες διαστάσεις, επιτυγχάνοντας αυτή την ιδιαίτερη αισθητική, ένα μείγμα αρχοντιάς και μινιμαλισμού με σπουδαίο αεροδυναμικό συντελεστή.

Το εσωτερικό δεν είναι τίποτε λιγότερο από αψεγάδιαστο. Διαθέτει χώρους, ακριβά υλικά και ένα σοβαρό περιβάλλον στο οποίο συνδυάζεται η ποιότητα των υλικών με το βάθος και τον πλούτο των τεχνολογικών εφαρμογών. Από μονάδες ισχύος η νέα E-Class έχει διάφορες προτάσεις, όπως τον δίλιτρο turbo 4κύλινδρο των 184 ίππων (Ε200) ή τον νέο δίλιτρο turbodiesel με 194 ίππους (Ε 220d), αλλά και τον τρίλιτρο V6 diesel με 258 ίππους (E 350d), ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε το «θηρίο» AMG Ε63 S των 4 λίτρων και των 612 ίππων. 

Ολες είναι συνδυασμένες με το 9G-Tronic, αυτόματο κιβώτιο, ενώ διαθέσιμη είναι η αερανάρτηση και πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με προεξάρχον σύστημα το DRIVE PILOT, το οποίο επιτρέπει στην αυτοκίνητο την ημι-αυτόνομη οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης, ένας συνδυασμός στιβαρότητας και ανάλαφρης αίσθησης, σε κάνει να ταξιδεύεις ατσαλάκωτος.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΗ MERCEDES-BENZ E-CLASS 200

CAR AND DRIVER CHOICE Mercedes-Benz E220d

Μικρός σε κυβισμό, αλλά εξαιρετικά αποδοτικός και οικονομικός –αν και λίγο θορυβώδης υπό πίεση-, ο δίλιτρος diesel κινητήρας έχει όσα αποθέματα ροπής και ισχύος χρειάζεσαι.

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.950
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 143(194)/3.800
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 400 /1.600
  • ΑΜΑΞΩΜΑ ΜXΠXY (mm) 4.923x1.852x1.468
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.939
  • ΒΑΡΟΣ (kg) 1.680
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 0-100 km/h (s) 7,3
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 240
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 3,9
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 102

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

«Η τελευταία E-Class διατηρεί όλη την παράδοση των περασμένων γενεών, τρέχει στα γνωστά τεχνολογικά, σχεδιαστικά και ποιοτικά μονοπάτια, κρατά τον πήχη ψηλά, παραμένει μια ποιοτική μπερλίνα και φλερτάρει με ό,τι πιο σύγχρονο έρχεται στο σύμπαν της αυτοκίνησης» - Car and Driver Τ.317.