Continental: Πώς εξελίσσεται στους αγώνες ένα ελαστικό δρόμου


Πώς η Continental εξέλιξε το ελαστικό Extreme Contact Sport με τη βοήθεια πέντε οδηγών του αμερικανικού πρωταθλήματος αντοχής της IMSA;

  • 7/2/2017

Η μικρή διάρκεια ζωής των αγωνιστικών ελαστικών, η λειτουργία τους με γνώμονα να διατηρούνται πάντοτε μέσα στο θερμικό «παράθυρο» και η ακραία έμφαση στην πρόσφυση στο στεγνό μοιάζει αντιθετική από τις απαιτήσεις για ένα ελαστικό δρόμου, που χρειάζεται πολυετή ανθεκτικότητα, άνεση και πρόσφυση σε διαφορετικές κι εναλλασσόμενες συνθήκες και επιφάνειες. 

Γιατί, λοιπόν, η Continental κάλεσε πέντε οδηγούς του αμερικανικού πρωταθλήματος αντοχής της IMSA κατά τη διάρκεια των τριών ετών εξέλιξης του ελαστικού Extreme Contact Sport; Τα αγωνιστικά ελαστικά της Daytona έχουν ίδια φιλοσοφία στην προσέγγιση της κατασκευής τους με τα ελαστικά παραγωγής, διότι, παραδόξως, έχουν εξίσου μεγάλο εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας! 

Ο Kevin Fandozzi, διευθυντής προϊόντων της Continental Tire στην IMSA, εξηγεί ότι, για τα ελαστικά παραγωγής, «αυτό που μαθαίνουμε από τους αγώνες είναι ότι ανεξάρτητα από τα επίπεδα πρόσφυσης του δρόμου, αν ο οδηγός μπορεί να αισθάνεται τι κάνουν τα ελαστικά του αισθάνεται καλά: νιώθει ότι έχει τον έλεγχο.

»Συνεπώς, στην εξέλιξη του Extreme Contact Sport οι οδηγοί της IMSA προσπαθούσαν διαρκώς να νιώθουν τι κάνουν τα ελαστικά. Όταν η πρόσφυση ή η θερμοκρασία των ελαστικών είναι χαμηλά, η πληροφόρηση που δίνουν τα ελαστικά είναι η ίδια, καθώς αυτή προκύπτει από την κατασκευή του ελαστικού και όχι από τη γόμα. Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός μπορεί να νιώθει το όριο και να μένει κάτω από αυτό». 

O Fandozzi συνέχισε: «Οταν, τώρα, υπάρξουν συνθήκες απώλειας της πρόσφυσης, πρέπει να κάνουμε το ελαστικό να μην έχει απότομη και ξερή αντίδραση, αλλά προοδευτική: να προειδοποιεί τον οδηγό ότι κάτι αλλάζει, να μην τον φέρνει προ απροόπτου, ώστε να λάβει μέτρα για να το αντιμετωπίσει. Υπάρχουν γόμες που δουλεύουν πολύ καλά σε ένα συγκεκριμένο θερμικό παράθυρο, αλλά καθόλου καλά σε άλλο. 

»Ομως, αν έχεις μια γόμα που να δουλεύει πολύ καλά παντού, τότε η κατασκευή του ελαστικού γίνεται ο μηχανισμός που χρησιμοποιείς για να ελέγξεις την πληροφόρηση από τα ελαστικά. Η πρόσφυση πάντοτε θα αλλάζει, οπότε πρέπει να κάνεις το ελαστικό να σε πληροφορεί για αυτές τις αλλαγές. Αυτή είναι η προτεραιότητά μας. Δεν μπορείς να ελέγχεις την αλλαγή της πρόσφυσης ή την αλλαγή του καιρού. Ή τον οδηγό».

Η διαδικασία εξέλιξης του ελαστικού Extreme Contact Sport ξεκίνησε από τη βάση της βέλτιστης πρόσφυσης στη βροχή, και στη συνέχεια οι οδηγοί Joao Barbosa, Ryan Dalziel, Andy Lally, Ozz Negri και Lawson Aschenbach δούλεψαν επί μήνες σε πέντε πίστες –έχοντας απευθείας ραδιοεπικοινωνία με τους τεχνικούς της Continental– για τη βελτίωση της πρόσφυσης στο φρενάρισμα και στις στροφές, καθώς και στη διασφάλιση των προοδευτικών αντιδράσεων όταν πιεστεί κοντά στο όριο.