Στην τελική ευθεία για το Rally Acropolis 2017


Πλέον μετράμε αντίστροφα για την έναρξη του SEAJETS Rally Acropolis που διεξάγεται από 2 έως 4 Ιουνίου, με τις συμμετοχές να αγγίζουν τις 73 και να διακρίνονται όχι μόνο για τον αριθμό τους, αλλά και για την ποιότητά τους. 

  • 24/5/2017

ΦΩΤΟ: acropolisrally.gr

Ο αγώνας αποτελεί τον 3ο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, ενώ παράλληλα προσμετρά τόσο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ όσο και στο αντίστοιχο Ιστορικών αυτοκινήτων. 

Ανάμεσα στα 28 πληρώματα που θα ξεκινήσουν διεκδικώντας βαθμούς στο ERC συγκαταλέγονται μερικά σπουδαία ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με τον αριθμό 1 στις πόρτες θα ξεκινήσουν οι πρωτοπόροι στη βαθμολογία, Πορτογάλοι Bruno και Hugo Magalhaes, που με ένα Skoda Fabia R5 θα προσπαθήσουν να διευρύνουν τη διαφορά τους από τον Πρωταθλητή Ευρώπης τα δύο τελευταία χρόνια, Kajetan Kajetanowicz. Ο Πολωνός οδηγός με το Ford Fiesta R5 στα χρώματα της Lotos θέλει μια καλή επίδοση για να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση της βαθμολογικής κατάταξης, αφού απέναντί του δε θα βρεθεί ο μεγάλος του αντίπαλος, Alexey Lukyanuk, ο οποίος τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια δοκιμών στη Ρωσία.

Αυτός, ωστόσο, που αναμένεται να δυσκολέψει την κατάσταση για όλους, δεν είναι άλλος από τον Nasser Al-Attiyah, που οδηγεί ένα ολοκαίνουργιο Ford Fiesta R5. Ο δεκατρείς φορές Πρωταθλητής Μέσης Ανατολής, δύο φορές νικητής της κατηγορίας WRC-2 και δύο φορές νικητής του Ράλλυ Ντακάρ θα λάβει μέρος στο SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2017, διεκδικώντας φυσικά τη νίκη. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα στα 28 αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο ERC, τα 12 είναι προδιαγραφών R5! Για μία θέση στο βάθρο αναμένεται να παλέψει μια σειρά οδηγών, όπως ο δύο φορές Πρωταθλητής Τουρκίας Murat Bostanci με Ford Fiesta R5, την ώρα που υπολογίσιμη δύναμη αποτελεί και ο πολυπρωταθλητής Σλοβακίας, αλλά και Πολωνίας το 2016, Grzegorz Grzyb, που θα οδηγήσει ακόμα ένα Skoda Fabia R5. 

Μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, συγκεντρώνουν και δύο ελληνικές συμμετοχές με αυτοκίνητα αντίστοιχων προδιαγραφών, και συγκεκριμένα με Skoda Fabia R5. Ο λόγος για τον περσινό Πρωταθλητή Ελλάδας, Γιώργο Φιλιππίδη, με τον Λεωνίδα Μαχαίρα παραπλεύρως, αλλά και για τον Πρωταθλητή Ελλάδος 2003, Σωκράτη Τσολακίδη, με τον Χάρη Δήμου. Αμφότεροι διαθέτουν την απαιτούμενη ταχύτητα, με τις ελπίδες για ελληνική διάκριση να στηρίζονται επάνω τους. Αξιοσημείωτη είναι και η παρουσία του Αλέξανδρου Τσουλόφτα από την Κύπρο, ο οποίος θα λάβει μέρος με ένα Citroen DS3 R5, αλλά και με τον πολύπειρο συνοδηγό Dennis Giraudet δίπλα του. 

Αντίστοιχα, ελληνικές ελπίδες για διάκριση, και μάλιστα σημαντικές, έχουμε στην κατηγορία ERC-2, όπου και συμμετέχουν αυτοκίνητα προδιαγραφών NR4. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι Θέμης Χαλκιάς-Κωνσταντίνος Κόντος και Γιάννης Αναγνωστάκος-Χρήστος Μπακλώρης, αμφότεροι με Lancer EVO X, οι οποίοι είναι ικανοί για το καλύτερο! Στα δικίνητα της κατηγορίας RC4, απέναντι στα αυτοκίνητα της ισχυρής τουρκικής Castrol Ford Team θα βρεθούν οι Χρυσόστομος Καρέλλης-Ηλίας Παναγιωτούνης με ένα Peugeot 208 VTI, και μάλιστα με την υποστήριξη της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας. 

Ωστόσο, μάχη για την επικράτηση αναμένεται να δούμε και σε επίπεδο Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Από τη λίστα ξεχωρίζουν οι Γιάννης Μπαντούνας-Κώστας Σούκουλης με Mitsubishi Lancer EVO VI, οι οποίοι και είχαν επικρατήσει στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, το Ολυμπιακό Ράλλυ, αλλά και ο ταχύτατος Τάκης Καϊτατζής με τον Γιώργο Καμμένο παραπλεύρως, που θα συμμετάσχουν με Lancer ένατης γενιάς. Στο ρυθμό τους αναμένεται να κινηθούν και οι Λευτέρης Αλυγιζάκης-Μιχάλης Χατζηδάκης με ακόμα ένα Lancer EVO IX, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρώτη συμμετοχή σε χωμάτινο αγώνα του Γιώργου Κεχαγιά, που θα λάβει μέρος με Lancer EVO IX και τον Νίκο Πετρόπουλο δίπλα του. 

Επιπλέον, όσοι βρεθούν στα βουνά την πρώτη ημέρα του αγώνα, στις 3 Ιουνίου, θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες δέκα πληρωμάτων στο πλαίσιο του Πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων. Ανάμεσά τους οι Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης με την εντυπωσιακή Porsche 911, αλλά και οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης με Ford Escort, Γιώργος Παραδείσης-Μιχάλης Φράγκου με ακόμα ένα Ford Escort, καθώς και οι Άγγελος Ζήβας-Φωτεινή Ψαρράκου με μία Toyota Corolla.

 

O αγώνας

Ο αγώνας, συγκριτικά με αυτόν του 2016, σχεδιαστικά δεν περιλαμβάνει κάποιες αλλαγές, πλην της μείωσης της ειδικής διαδρομής 1-4 SEAJETS Γραβιά κατά 890 μ. από την αφετηρία της. Έτσι, το πρώτο αγωνιστικό σκέλος, το Σάββατο 3 Ιουνίου, περιλαμβάνει τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές και ειδικότερα: τη SEAJETS Γραβιά, μήκους 24,81 χλμ. η οποία είναι το κλασικό Δροσοχώρι με αντίθετη φορά, την Άμφισσα, μήκους 14,29 χλμ. που είναι οι Καρούτες με ανηφορική κατεύθυνση, και την ΕΚΟ Racing Παλαιοχώρι, μήκους 12,43 χλμ. που ξεκινάει από την έξοδο του ομώνυμου χωριού και καταλήγει στο Ελευθεροχώρι.

Η δεύτερη μέρα περιλαμβάνει επίσης τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, με πρώτη την ΕΚΟ Racing Ελευθεροχώρι, μήκους 17,87 χλμ. και τη συνέχεια να δίνεται στη SEAJETS Ρεγκίνι των 11,61 χλμ. με το χαρακτηριστικό πέρασμα από τα νερά στο 4ο χλμ. Στη συνέχεια τα πληρώματα θα οδηγηθούν στη μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα, τη μήκους 33,86 χλμ. Ελάτεια-Καρυά που μετά τα 10 πρώτα πασίγνωστα ανηφορικά χιλιόμετρα στρίβει αριστερά προς Ζέλι, σε μια διαδρομή που αναμενόμενα θα κουράσει τους οδηγούς πριν την επιστροφή τους στο ενδιάμεσο σέρβις, στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας όπου και το Αρχηγείο του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2017.

Νωρίτερα, την Παρασκευή 2 Ιουνίου στις 18:30 οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά όλα τα πληρώματα κατά τη διάρκεια της πανηγυρικής εκκίνησης, που θα πραγματοποιηθεί στα προπύλαια της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, αν και το αγωνιστικό μέρος θα έχει ξεκινήσει ήδη από το πρωί της ίδιας μέρας, με τα ελεύθερα δοκιμαστικά (στις 08:30) και τη διεξαγωγή της Κατατακτήριας ειδικής διαδρομής (στις 11:30), μεταξύ ΧΥΤΑ Λαμίας και ΒΙΠΕ.