Βρέθηκε επενδυτής για την πίστα αγώνων της Πάτρας


Οι εργασίες μπορεί να ξεκινήσουν πριν το τέλος του έτους.

  • 30/9/2014

Ακόμη και πριν από το τέλος του 2014 μπορεί να αρχίσει η κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου στην Πάτρα, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει την πρώτη πίστα αγώνων προδιαγραφών Formula 1 στην Ελλάδα.

Στελέχη του Επιμελητηρίου Αχαΐας μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους ανέφεραν ότι η «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.», η πολυμετοχική εταιρεία που έχει την ευθύνη υλοποίησης του έργου είναι πολύ κοντά στην υπογραφή συμφωνίας με ξένο στρατηγικό επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει τη χρηματοδότησή του και τόνισαν ότι οι εργασίες ανέγερσης μπορεί να ξεκινήσουν μέσα στο 2014, ώστε να «ανοίξει τις πύλες του» στις αρχές του 2018. Τότε λήγει και η ισχύς της άδειας ανέγερσης που έχει δοθεί από την Πολεοδομία Αχαΐας. Να σημειωθεί πως το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 94,6 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εξασφαλισθεί κρατική επιδότηση ύψους 28,9 εκατ. ευρώ.

Η συμμετοχή του στρατηγικού επενδυτή, όπως υπογράμμισε ο κ. Ευάγγελος Φλωράτος, μέλος του Επιμελητηρίου και πρώην Δήμαρχος Πατρέων κρίθηκε απαραίτητη, μετά τα οικονομικά προβλήματα που εμφάνισε το 2008 ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, η Ιόνιος Α.Ε του επιχειρηματία Γιάννη Μαρούλη αλλά και της δυσκολίας που υπάρχει στην άντληση ρευστότητας από τις τράπεζες. Ο ίδιος, επισήμανε ότι κατά το παρελθόν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στην επένδυση εκδήλωσαν και άλλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, το οποίο όμως δεν προχώρησε. Βάσει του σχεδίου, ο νέος μέτοχος από το εξωτερικό, ο οποίος δραστηριοποιείται ήδη επιχειρηματικά στην Ελλάδα, θα αποκτήσει μεταξύ 70%-75% του μετοχικού κεφαλαίου της «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε» ενώ παράλληλα αναζητείται εκείνος που θα αναλάβει τη διαχείριση της πίστας (το μάνατζμεντ), μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του.

Η εταιρεία «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε» είναι ιδιοκτήτης έκτασης 1.148 στρεμμάτων, 18 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας, στη θέση «Ρέντες» του Δημοτικού Διαμερίσματος Χαλανδρίτσας του Δήμου Ερύμανθου στην οποία θα ανεγερθεί το αυτοκινητοδρόμιο ενώ μεταξύ άλλων έχει εξασφαλίσει «καθαρούς τίτλους ιδιοκτησίας», άδεια σκοπιμότητας από το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, άδεια κατασκευής από την Πολεοδομία της Νομαρχίας Αχαΐας με ισχύ έως τον Απρίλιου του 2018 καθώς και έγκριση καταλληλότητας της πίστας και των εγκαταστάσεων από τις Παγκόσμιες Ομοσπονδίες Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (FIA και FIM).

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αχαϊας, Πλάτωνα Μαρλαφέκα, υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η εκμετάλλευση του έργου θα είναι αποδοτική και κερδοφόρα τόσο για τον επιχειρηματία, όσο και για την ευρύτερη περιοχή καθώς σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, την πληθώρα των αξιόλογων αρχαιολογικών χώρων της περιοχής (Αρχαία Ολυμπία, σύγχρονο αρχαιολογικό μουσείο) και τις καλές κλιματολογικές συνθήκες μπορεί να προσελκύσει πάνω από 1 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.

Ο κ. Μαρλαφέκας αναφέρθηκε και στις προσπάθειες και άλλων ελληνικών πόλεων να δημιουργήσουν ανάλογες πίστες τονίζοντας πως είναι ευπρόσδεκτες τέτοιες κινήσεις καθώς θα δώσουν ώθηση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού, καθώς η πίστα στην Πάτρα δεν σκοπεύει να ανταγωνιστεί τις άλλες περιοχές, όπως το Κερατσίνι, αλλά σε πρώτη φάση θέλει να προσελκύσει τις διεθνείς διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού μικρότερης εμβέλειας.

«Παρότι διαθέτουμε όλες τις προδιαγραφές που θέτει η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, θέλουμε σε πρώτη φάση να προσελκύσουμε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της Βορείου Ευρώπης, προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές», σημειώνει ο κ. Μαρλαφέκας, προσθέτοντας πως «το κόστος για τη συμμετοχή στη F1 είναι πολύ υψηλό, το οποίο αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να σηκώσουμε χωρίς την κρατική στήριξη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr.