Διπλή φορολογική επίθεση στα ΙΧ! Τι θα πληρώσουμε;


Διπλή φορολογική επίθεση αναμένεται να δεχθούν τα αυτοκίνητα σε τέλη ταξινόμησης και καύσιμα.

  • 21/5/2016

Διπλή φορολογική επίθεση αναμένεται να δεχθούν τα αυτοκίνητα. Από την 1η Ιουνίου αλλάζουν οι λιανικές τιμές των Ι.Χ., καθώς καθορίζεται νέος τρόπος υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, ενώ ακολουθεί και η αύξηση των τιμών των καυσίμων με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Όσοι καταναλωτές θελήσουν να αποκτήσουν από την 1η Ιουνίου ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας θα το πληρώσουν ακριβότερα λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης που θα συνοδευτεί με την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% από 23%.

Στον αντίποδα πιο ελκυστικά γίνονται τα φθηνά Ι.Χ. λιανικής αξίας έως 15.000 ευρώ και τα λιγότερο ρυπογόνα. Όμως με τέλη ταξινόμησης θα επιβαρύνονται πλέον και τα υβριδικά αυτοκίνητα, με τους συντελεστές να είναι στο 50% αυτών που θα ισχύσουν για τα άλλα αυτοκίνητα.

Με βάση τις νέες διατάξεις που προβλέπει το πολυνομοσχεδίο το οποίο ψηφίζεται αύριο στη Βουλή, από την 1η Ιουνίου το τέλος ταξινόμησης θα υπολογίζεται με βάση τη λιανική προ φόρων τιμή των αυτοκινήτων και των εκπομπών ρύπων και όχι βάσει του κυβισμού και τη τιμής CIF (χονδρική και μεταφορικά) όπως ισχύει σήμερα.

Πηγή: imerisia.gr

 

Οι νέοι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης που επιβάλλονται στη λιανική προ φόρων διαμορφώνονται ως εξής:

• 4% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία έως και 14.000 ευρώ.
• 8% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία από 14.001 έως 17.000 ευρώ.
• 16% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία από 17.001 έως 20.000 ευρώ.
• 24% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία από 20.001 έως 25.000 ευρώ.
• 32% για Ι.Χ. με φορολογητέα αξία πάνω από 25.000 ευρώ.

Για να καθορισθεί ο τελικός συντελεστής συνυπολογίζονται οι ρύποι, με τις νέες ρυθμίσεις να προβλέπουν απομείωση των παραπάνω συντελεστών κατά 5% για ρύπους έως 100 γρ./χλμ. και αυξήσεις από 10% έως 100% για ρύπους από 121 γρ./χλμ. και άνω. Στην περίπτωση των Ι.Χ. με ρύπους από 101-120 γρ./χλμ. δεν προβλέπεται καμία αυξομείωση στον συντελεστή.

Οι τελικοί συντελεστές τέλους ταξινόμησης διαμορφώνονται ως εξής:

• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας έως 14.000 ευρώ: 3,80% με εκπομπές ρύπων έως 100 γρ./χλμ., 4% για ρύπους 101-120 γρ./χλμ., 4,40% για ρύπους 121-140 γρ./χλμ.
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας από 14.001-17.000: 7,60% έως 16%.
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 17.001-20.000 ευρώ: 15,36% έως 32%.
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας 20.001-25.000 ευρώ: 23,04% έως 48%.
• Για Ι.Χ. φορολογητέας αξίας άνω των 25.000: 30,72 έως 64%.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αυτοκίνητα με τελική τιμή έως 15.000 ευρώ θα έχουν τέλος ταξινόμησης ίδιο ή και λίγο χαμηλότερο με αυτό που ίσχυε στο πλαίσιο της απόσυρσης, η οποία λήγει στις 31 Μαΐου 2016. Στα Ι.Χ. με τιμή 15.000-20.000 ευρώ θα υπάρχει μια μικρή επιβάρυνση, ενώ από τα 20.000 ευρώ η επιβάρυνση θα είναι σημαντική από 1.000 ευρώ και άνω.

Αυξήσεις στα καύσιμα

Οι αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων θα συνοδευτούν με αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων. Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση σε φόρους δέχεται το ντίζελ κίνησης, 8 λεπτά/ λίτρο που μαζί με την αύξηση του ΦΠΑ μπορεί να φθάσει και στα δέκα λεπτά, από την αναπροσαρμογή στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος αυξάνεται για όλα τα καύσιμα από 1η Ιανουαρίου 2017.

Ειδικότερα ο ΕΦΚ στις βενζίνες αυξάνεται στα 700 ευρώ το χιλιόλιτρο από τα 670 ευρώ το χιλιόλιτρο, δηλαδή τρία λεπτά στο λίτρο, ο συντελεστής ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης αυξάνεται από 330 στα 410 ευρώ/1.000 λίτρα και ο συντελεστής στο υγραέριο από τα 330 στα 430 ευρώ/χιλιόγραμμα.

Πηγή: imerisia.gr