Πως οι κατασκευαστές προσπαθούν να μειώσουν το κόστος χρήσης των SUV


Στο επίκεντρο η κατανάλωση, το κόστος συντήρησης και τα τέλη κυκλοφορίας.

  • 29/7/2015

Η κατηγορία των SUV είναι ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία χρόνια παρουσιάζοντας μάλιστα διαρκώς ανοδική πορεία στις κορυφαίες αγορές.

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ρίξει το βάρος τους σε αυτήν την όλο και πιο διαδεδομένη κατηγορία, ψάχνουν τρόπους να αντιμετωπίσουν το σημαντικότερο μειονέκτημα των SUV που δεν είναι άλλο από το υψηλό κόστος χρήσης.

Λέγοντας κόστος χρήσης εννοούμε την κατανάλωση καυσίμου, το κόστος συντήρησης και τα τέλη κυκλοφορίας.

Η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κυρίως λόγω των κινητήρων υψηλού κυβισμού, του συστήματος τετρακίνησης, του μεγάλου βάρους, του όγκου του αμαξώματος και της αεροδυναμικής. Επίσης, το κόστος χρήσης επηρεάζεται αρνητικά από την δαπάνη για τη συντήρηση και την επιβάρυνση από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Στην προσπάθεια τους να περιορίσουν τη δαπάνη του καταναλωτή μετά την αγορά του αυτοκινήτου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαμορφώνουν κατάλληλα τις προαναφερόμενες παραμέτρους.

Για να περιορίσουν την κατανάλωση καύσιμου επιλέγουν κινητήρες μικρότερου κυβισμού με υψηλή, όμως, απόδοση και καλύτερη ροπή.

Επίσης, αυξάνουν το ποσοστό των βενζινοκινητήρων στις διαθέσιμες κινητήριες μονάδες εξελίσσοντας παράλληλα, ακόμα περισσότερο τους πετρελαιοκινητήρες (diesel).

Τα νέα συστήματα τετρακίνησης είναι εξελιγμένα και μικρότερου βάρους, προσφέροντας πιο άμεση εμπλοκή του πίσω άξονα όταν απολεσθεί μεγάλο ποσοστό της πρόσφυσης του εμπρός άξονα.

Σύμμαχος στην προσπάθεια είναι και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία εντοπίζουν πολύ γρήγορα τις συνθήκες οδήγησης και τις παραμέτρους, δίνοντας τις καλύτερες επιλογές για να διατηρηθεί η απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου.

Το βάρος περιορίζεται με τη χρήση νέων ελαφρύτερων υλικών στα περισσότερα τμήματα του αυτοκινήτου. Ο όγκος της κατασκευής μειώνεται σταδιακά ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει και η συμβολή της αεροδυναμικής στη διαμόρφωση του σχήματος και της εξοικονόμησης καύσιμου.

Σε ό,τι αφορά στη δαπάνη για τη συντήρηση, πλέον, τα νέα μοντέλα έχουν ανάγκη από αραιότερη συντήρηση ενώ γίνεται προσπάθεια να μειωθεί και η ποσότητα των τμημάτων που θέλουν αντικατάσταση. Η μείωση της κατανάλωσης έχει άμεση επίπτωση και στο επίπεδο των εκπομπών του CO2. Οι εκπεμπόμενοι ρύποι επιβαρύνουν το περιβάλλον και είναι υπεύθυνοι σε μεγάλο ποσοστό για την ποιότητα της ζωής των πολιτών. Ανάλογα με τη ποσότητα των ρύπων καθορίζονται και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Στην Ελλάδα, απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν ποσότητα CO2 έως και 100 γραμ./χλμ.