To Dieselgate απειλεί το κύρος του "Made in Germany"


Δοκιμάζονται οι αντοχές της γερμανικής οικονομίας.

  • 11/10/2015

Ρωγμές έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στο «οχυρό» της γερμανικής οικονομίας, το οποίο μέχρι πρότινος έμοιαζε απόρθητο και ικανό να «αποκρούσει» κάθε είδους επίθεση: Μια μακρά αλυσίδα μακροοικονομικών στοιχείων που δημοσιεύθηκαν την εβδομάδα που πέρασε τροφοδοτούν βάσιμες ανησυχίες ότι η ατμομηχανή της Ευρωζώνης ίσως «κατεβάσει ταχύτητα» τους επόμενους μήνες λόγω της επιβράδυνσης στην Κίνα και σε άλλες μεγάλες αναδυόμενες οικονομίες (Βραζιλία, Ρωσία κ.α) που προοιωνίζεται μείωση της ζήτησης για γερμανικά προϊόντα στις χώρες αυτές.

Και τα στοιχεία αυτά αφορούν την περίοδο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου, πριν δηλαδή ξεσπάσει το ρυπαρό σκάνδαλο της Volkswagen που απειλεί σοβαρά το κύρος του «Made in Germany», ακρογωνιαίο λίθο της βιομηχανίας της χώρας και κατά πάσα πιθανότητα θα εντείνει (άγνωστο ακόμη σε ποιο βαθμό...) τις πιέσεις που αυτή υφίσταται...

Πραγματικά, η βουτιά 5,2% των γερμανικών εξαγωγών τον Αύγουστο που ανακοινώθηκε την Πέμπτη, η μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τον Ιανουάριο του 2009, ήταν ο τέταρτος «κρίκος» στην αλυσίδα των δυσμενών μακροοικονομικών στοιχείων αυτή την εβδομάδα. Είχαν προηγηθεί η καθίζηση των βιομηχανικών παραγγελιών και της βιομηχανικής παραγωγής τον ίδιο μήνα και η υποχώρηση του δείκτη μεταποιητικής παραγωγής τον Σεπτέμβριο, αλλά και τα «σήματα κινδύνου» που είχαν εκπέμψει εταιρείες-βαρόμετρα για τη γερμανική οικονομία όπως ο όμιλος χημικών BASF που ανακοίνωσε πρόσφατα πρόγραμμα περικοπής δαπανών και πτωτική αναθεώρηση των στόχων για κέρδη και πωλήσεις έως το 2020 λόγω των δυσμενέστερων συνθηκών διεθνώς.

«Είναι σαφές ότι τα τεκταινόμενα στις αναδυόμενες οικονομίες έχουν αντίκτυπο και οι προοπτικές για την οικονομία είναι λιγότερο θετικές από πριν, πολλώ δε μάλλον εάν ληφθούν υπόψη οι πιθανές παρενέργειες της υπόθεσης Volkswagen», σχολίασε ο αναλυτής του Economist Intelligence Unit Ρίτσαρντ Γκρίεβεσον. «Το χειρότερο σενάριο θα ήταν εάν όντως υφίστατο σημαντικό πλήγμα το "Made in Germany", δηλαδή παρατηρούνταν μείωση στη ζήτηση για αυτοκίνητα από άλλους Γερμανούς κατασκευαστές και αυτό επεκτεινόταν και σε άλλα βιομηχανικά αγαθά», προσθέτει ο συνάδελφός του από τη Nordea Markets, Χόλγκερ Σάντε. Ο ίδιος υπολογίζει ότι μόνο μια μείωση της παραγωγής της Volkswagen κατά 10% θα μπρούσε να «ψαλιδίσει» τους ρυθμούς αύξησης του γερμανικού ΑΕΠ κατά 0,25 της μονάδας, προσθέτοντας ότι «δεν είναι το κυρίαρχο σενάριο, αλλά ούτε μπορεί να αποκλειστεί...».

Περισσότερα στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr.