Νέα Skoda Fabia


Η τρίτη «γενιά» του supermini μοντέλου της Skoda δείχνει πιο «γερμανική» από ποτέ.

  • 20/8/2014

H τρίτη κατά «γενιά» της Skoda Fabia κάνει το ντεμπούτο της στο Σαλόνι του Παρισιού. Το νέο supermini υιοθετεί σχεδιαστικά στοιχεία από την Octavia, δείχνει πιο «γερμανική» από ποτέ ως τώρα, προλέγεται από τους ανθρώπους της Τσεχικής εταιρείας ως ένα πιο σπορτίφ όχημα και διαθέτει πολλή από την τεχνογνωσία του Ομίλου VAG.

Στη Skoda ακολούθησαν την «πεπατημένη» της εταιρικής φιλοσοφίας της, δηλαδή δημιούργησαν ένα όχημα που να μην προκαλεί έντονες κρίσεις (θετικές ή αρνητικές) με την αισθητική του, να δείχνει «φιλικό» προς τον οικογενειάρχη και με συμφέρουσα σχέση αξίας/τιμή για αυτόν.

H νέα Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα «MQB» κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μείωση του βάρους της συγκριτικά με πριν. Από την εταιρεία δηλώνεται ότι αυτό θα είναι έως και 90 kg μικρότερο. Θα εφοδιάζεται με τους νέους κινητήρες του Ομίλου VAG και θα διατίθεται με τέσσερις διαφορετικούς βενζινοκινητήρες (αναφορικά με τη χωρητικότητά τους και τη μέγιστη απόδοσή τους) και με τρεις πετρελαιοκινητήρες. Όλοι τους είναι οικονομικότεροι σε κατανάλωση καυσίμου, έως και 17% σε σχέση με πριν, και πληρούν το πρότυπο «Euro VI» για την προστασία του περιβάλλοντος.

Σε ό,τι αφορά τους βενζινοκινητήρες, το νέο supermini της Skoda θα διατίθεται με τον τρικύλινδρο χωρητικότητας 1.0 lt, με σύστημα τροφοδοσίας έμμεσου ψεκασμού, καθώς και με τον τετρακύλινδρο 1.2 TSI. Η μέγιστη απόδοσή τους, συνολικά, θα κυμαίνεται από 60 PS έως 110 PS.

Σε ό,τι αφορά τους diesel, η νέα Fabia θα διαθέτει τον καινούργιο 1.4 TDI και θα προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη απόδοσή του, από 75 PS έως 105 PS.

Η οικονομικότερη όλων σε κατανάλωση καυσίμου θα είναι η έκδοση 1.4 TDI «GreenLine» των 75 PS η οποία έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 3,1 lt/100 km και εκπέμπει 82 g/km διοξείδιο του άνθρακα. Όπως ανακοινώθηκε, αυτή θα παρουσιαστεί στην αγορά προς το τέλος της επόμενης χρονιάς και θα διαθέτει σύστημα «Start/Stop», σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ελαστικά μικρότερης διαμέτρου και χαμηλής αντίστασης κύλισης και χαμηλότερο συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης.

Το νέο μοντέλο θα διατίθεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων όσο και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «DSG».

Ο κ. Jozef Kabaň, επικεφαλής του Τμήματος Σχεδιασμού της Skoda δήλωσε ότι η καινούργια Fabia είναι ένα όχημα που εκπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την κατασκευαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Χαρακτηριστικά, είπε: «Πριν από λίγους μήνες, με το πρωτότυπο VisionC, αποδείξαμε ότι στη Skoda είμαστε ικανοί να συνδυάζουμε την υψηλού επιπέδου λειτουργικότητα με μια σχεδιαστική τάση που να είναι εκφραστική, ικανή να δημιουργεί συναισθήματα και πιο αδρή. Αυτή η τεχνοτροπία είναι το επόμενο “βήμα” για τη Skoda και η νέα Fabia είναι το πρώτο μοντέλο μας με το οποίο θα την επικοινωνήσουμε στον κόσμο. Σχεδιαστικά είναι πιο δυναμική και πιο σπορτίφ».

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του οχήματος, ο κ. Kabaň επεσήμανε: «Παρά τη νέα σχεδίασή της που προορίζεται να δημιουργεί συναισθήματα, η Fabia παραμένει ένα πρακτικό αυτοκίνητο. Το εσωτερικό της είναι πιο ευρύχωρο από πριν και το πορτμπαγκάζ της μεγαλύτερο, θα φτάνει περίπου τα 330 lt. Επίσης, προσφέρουμε έως και δέκα διαφορετικές λύσεις της πρακτικής “Simply Clever” που έχουμε υιοθετήσει, συμπεριλαμβανομένης και της τεχνολογίας “MirrorLink»”, η οποία εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda».

Τέλος, ο κ. Kabaň είπε ότι η νέα Fabia θα διατίθεται σε 15 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος, θα έχει αναβαθμισμένο επίπεδο βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού και πως ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει περισσότερες επιλογές «εξατομίκευσης» του οχήματός του.