Ford C-MAX & Grand C-MAX 2015: Επίσημο!


Πιο κομψα και δυναμικά τα νέα C-MAX και Grand C-MAX με βελτιωμένη άνεση και λειτουργική ποιότητα.

  • 17/9/2014

Η Ford αποκάλυψε τα νέα C-MAX και Grand C-MAX με νέο, πιο αεροδυναμικό εξωτερικό σχεδιασμό, ολοκαίνουριο εσωτερικό με αναβαθμισμένες λύσεις αποθήκευσης και σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Το πενταθέσιο C-MAX και το επταθέσιο Grand C-MAX θα προσφέρουν επίσης ανώτερα επίπεδα άνεσης και λειτουργικής ποιότητας όταν κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη στις αρχές του 2015. Τα μοντέλα θα λανσάρουν προηγμένες τεχνολογίες όπως το σύστημα συνδεσιμότητας Ford SYNC 2 μέσω φωνητικής ενεργοποίησης.

Η οικογένεια C-MAX θα εφοδιάζεται για πρώτη φορά με το νέο βενζινοκινητήρα 1.5 EcoBoost της Ford και τον 1.5 TDCi ECOnetic diesel 105 PS με εκτιμώμενες εκπομπές CO2 99 gr/km στο πενταθέσιο C-MAX.

Η Ford λανσάρισε για πρώτη φορά το C-MAX το 2003 και από τότε έχει πουλήσει πάνω από 1,2 εκατομμύρια οχήματα στην Ευρώπη. Τώρα, στην τρίτη γενιά του, το C-MAX διεκδικεί πάνω από το 12% επί του συνόλου πωλήσεων μοντέλων MAV στην Ευρώπη μέχρι στιγμής φέτος.

Οπως και στο παρελθόν οι επιλογές είναι μεταξύ του 5θέσιου C-MAX ή του 7θέσιου Grand C-MAX, που περιλαμβάνει καινοτόμες συρόμενες πίσω πόρτες και σχεδίαση καθισμάτων με δυνατότητα «ελεύθερης διέλευσης» για μεγαλύτερη άνεση, ευρυχωρία, ευελιξία.

Η οικογένεια C-MAX έχει ανανεωθεί αισθητικά σύμφωνα με την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα «One Ford» και διατίθεται σε νέες εξωτερικές αποχρώσεις όπως η Red Rush και η μοντέρνα καφέ-γκρι Caribou.Το εμπρός τμήμα γίνεται ισχυρότερο και πιο αεροδυναμικό ενώ φιλοξενεί τη χαρακτηριστική ανάστροφη τραπεζοειδή μάσκα Ford. Τα μπεκ του συστήματος πλύσης κρύβονται στη βάση του παρμπρίζ ολοκληρώνοντας την «καθαρότερη» εμφάνιση του ανασχεδιασμένου καπό.

Πιο αεροδυναμικοί και ανάγλυφοι εμπρός προβολείς και πιο ορθογώνιοι, επιμηκυμένοι προβολείς ομίχλης τονίζουν το πιο δυναμικό εμπρός τμήμα των δύο μοντέλων. Η μονοκόμματη πίσω πόρτα εκμεταλλευόμενη την πιο προηγμένη τεχνολογία συγκολλήσεων μέσω λέιζερ που προσφέρει καθαρές και εξαιρετικά ισχυρές ραφές σε λεπτά φύλλα μετάλλου. Η συμπαγής σχεδίαση πίσω φώτων ολοκληρώνει τη μοντέρνα εμφάνιση.

Το εσωτερικό των νέων Ford C-MAX και Grand C-MAX περιλαμβάνει σχεδιαστικές βελτιώσεις σύμφωνα με υποδείξεις των πελατών που έχουν ήδη υιοθετηθεί στο νέο Focus. Η διάταξη είναι πιο φιλική προς το χρήστη με λιγότερα χειριστήρια και διακόπτες, και σε συνδυασμό με τη black satin επένδυση και τις λεπτομέρειες χρωμίου συνθέτουν μία «καθαρή» και μοντέρνα εμφάνιση. Οι λειτουργίες είναι απλούστερες με πιο εύχρηστα χειριστήρια όπως αυτά του κλιματισμού που περιλαμβάνουν μπουτόν, πιο ευδιάκριτα και αναγνωρίσιμα.

Η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα προσφέρει περισσότερο χώρο και ενσωματώνει συρόμενο υποβραχιόνιο. Η νέα ρυθμιζόμενη κονσόλα χωράει διάφορα μπουκάλια και ποτήρια και μπορεί να μεταφέρει ταυτόχρονα ένα μπουκάλι νερού 1L και ένα 0,4L, ενώ το περιστρεφόμενο ντουλαπάκι διευκολύνει την πρόσβαση στα αποθηκευμένα αντικείμενα. Ο βαθύτερος αποθηκευτικός χώρος βελτιώνει σημαντικά τη χωρητικότητα στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ περιλαμβάνει νέα θύρα USB για σύνδεση και φόρτιση κινητών συσκευών.

Επιπλέον, τα C-MAX και Grand C-MAX θα προσφέρονται με ταπετσαρίες ανώτερης ποιότητας σε όλη τη γκάμα, θερμαινόμενο τιμόνι, διακοσμητικές πλάκες μαρσπιέ και σημεία τοποθέτησης από δίχτυ πίσω από την πρώτη και δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Τα επίπεδα θορύβων, κραδασμών και τριγμών έχουν βελτιωθεί με τη χρήση κρυστάλλων μεγαλύτερου πάχους και πιο απορροφητικών τσιμουχών γύρω από την πίσω πόρτα και τον καθρέπτη. Το κάλυμμα θερμικής προστασίας στο χώρο του κινητήρα φέρει ηχομονωτικό υλικό για μείωση των θορύβων, ενώ τα μοντέλα diesel εφοδιάζονται με πρόσθετες τσιμούχες για να  αποτρέπουν την είσοδο θορύβων.

Κάτω από το καπό, ένα ανασχεδιασμένο βολάν διπλής μάζας μειώνει τους κραδασμούς όταν ο κινητήρας λειτουργεί υπό πλήρες φορτίο ενώ νέες βάσεις του κινητήρα μειώνουν το θόρυβο κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Auto Start-Stop. Στο εξωτερικό τώρα, βλέπουμε πιο άκαμπτες αλουμινένιες ζάντες που έχουν βελτιστοποιηθεί για μείωση θορύβων και κραδασμών λόγω συντονισμού.

Ανίχνευση κινδύνου

Η νέα οικογένεια C-MAX εφοδιάζεται με προηγμένες τεχνολογίες Ford που βοηθούν τους οδηγούς να αποφεύγουν ατυχήματα ή να μετριάζουν τις επιπτώσεις τους – από γρατζουνιές και χτυπήματα στο παρκάρισμα μέχρι σοβαρότερες συγκρούσεις με υψηλότερες ταχύτητες.

Το σύστημα Active Park Assist της Ford εντοπίζει κατάλληλους χώρους στάθμευσης και, με το πάτημα ενός μπουτόν, κατευθύνει το όχημα ενώ ο οδηγός έχει τον έλεγχο του γκαζιού και του φρένου. Τα C MAX και Grand C-MAX αποκτούν επιπλέον το Perpendicular Parking με την προσθήκη δύο νέων αισθητήρων υπερήχων στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Το σύστημα βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν με όπισθεν κάθετα, παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα.

Οι έξτρα αισθητήρες υποστηρίζουν δύο ακόμα τεχνολογίες που βοηθούν τους οδηγούς στους ελιγμούς εξόδου από ένα χώρο στάθμευσης:

- Cross Traffic Alert, προειδοποιεί τους οδηγούς που βγαίνουν με όπισθεν από χώρο στάθμευσης για πιθανή διέλευση οχημάτων πίσω τους. Το σύστημα λειτουργεί με ραντάρ σε εμβέλεια μέχρι 40 m και εκδίδει τρία διαφορετικά προειδοποιητικά σήματα εάν ανιχνεύσει όχημα να πλησιάζει από κάποια πλευρά.

- Park-Out Assist, βοηθά τους οδηγούς κατά την έξοδό τους από κάθετο, παράλληλο χώρο στάθμευσης. Αφού ο οδηγός επιλέξει την αριστερή ή δεξιά πλευρά το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης ενώ ο ίδιος ελέγχει το γκάζι και το φρένο.  

Η Ford έχει βελτιώσει επίσης το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης Active City Stop, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες στο εμπρός τμήμα για την ανίχνευση σταθερών αντικειμένων στο δρόμο και προετοιμάζει τα φρένα εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει πολύ γρήγορα ένα αντικείμενο. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει το σύστημα μειώνει τη ροπή του κινητήρα και εφαρμόζει αυτόματα πίεση πέδησης για να περιορίσει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Το νέο C-MAX προσφέρει την τελευταία έκδοση του συστήματος που τώρα λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 50 km/h (προηγουμένως μέχρι 30 km/h).

Σε περίπτωση κινούμενων αντικειμένων, το Active Braking λειτουργεί παρόμοια με το Active City Stop αλλά με ταχύτητες από 8 km/h μέχρι 180 km/h. Υποστηρίζει τον οδηγό σε υψηλότερες ταχύτητες, για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο, εκδίδοντας προειδοποιήσεις και εφαρμόζοντας πίεση πέδησης ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Νέα στο C-MAX είναι η τεχνολογία Adaptive Cruise Control της Ford που επιτρέπει στους οδηγούς να διατηρούν μία προκαθορισμένη ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα ακόμα και όταν αυτό κινείται πιο αργά από την ταχύτητα του ταξιδιού (cruise speed). Σε περιπτώσεις που το Adaptive Cruise Control δεν είναι ενεργό, η λειτουργία Distance Indication δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να ρυθμίσουν την επιθυμητή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν ο οδηγός πλησιάσει, το σύστημα εκδίδει μία οπτική προειδοποίηση τριών σταδίων στο ταμπλό – κατά σειρά γκρι, κίτρινη, κόκκινη.

Συνδεσιμότητα με SYNC 2

Η νέα οικογένεια C-MAX εφοδιάζεται με το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 της Ford που περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 8 ιντσών και προηγμένο φωνητικό έλεγχο για hands-free πρόσβαση σε λειτουργίες συστημάτων ήχου, πλοήγησης, κλιματισμού και συμβατά κινητά τηλέφωνα.

Το σύστημα πλοήγησης του SYNC 2 υποστηρίζεται από τον πάροχο χαρτών πλοήγησης HERE, και προσφέρει διαιρούμενη οθόνη με λεπτομερή απεικόνιση διασταυρώσεων, ανάγνωση ονομάτων οδών, τρισδιάστατες εικόνες οδικών κόμβων και τοποσήμων, παράλληλα με τον ταξιδιωτικό οδηγό MICHELIN.

Με το SYNC 2 οι οδηγοί μπορούν να ορίζουν εύκολα προορισμούς πλοήγησης (one-shot) και να ζητάνε από το σύστημα την αναπαραγωγή τραγουδιών του αγαπημένου τους ερμηνευτή. Πιέζοντας απλά το μπουτόν φωνητικού ελέγχου και λέγοντας “I’m hungry” (‘Πεινάω’) εμφανίζεται μία λίστα με τα τοπικά εστιατόρια και ακολουθούν οδηγίες μετάβασης στον προορισμό που θα επιλεγεί.

Το νέο C-MAX θα προσφέρεται με ένα premium ηχοσύστημα που περιλαμβάνει 10 ηχεία Sony, με subwoofer για την αναπαραγωγή χαμηλών συχνοτήτων ή μπάσων και ένα πιο αρμονικό και βαθύ ήχο.

Ισχυρό, αποδοτικό και δυναμικό

Τα νέα C-MAX και Grand C-MAX προσφέρουν αισθητά βελτιωμένες τιμές CO2 και για πρώτη φορά περιλαμβάνουν στάνταρ την τεχνολογία Auto-Start-Stop της Ford με τους κινητήρες EcoBoost βενζίνης και 2.0 TDCi diesel. Το πιο βελτιωμένο μοντέλο υπολογίζεται να προσφέρει 20% μείωση των εκπομπών CO2.

Η νέα γκάμα κινητήρων της οικογένειας C-MAX επεκτείνεται με το νέο, αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.5 EcoBoost της Ford σε εκδόσεις 150 PS και 182 PS. Επίσης θα διατίθεται με το νέο 1.5 TDCi diesel, που αποδίδει 95 PS ή 120 PS, και μία νέα έκδοση ECOnetic με εκτιμώμενες εκπομπές CO2 99 g/km στο πενταθέσιο C-MAX. Η οικογένεια C-MAX θα εξακολουθήσει να προσφέρεται με τις εκδόσεις 100 PS και 125 PS του πολυβραβευμένου βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost.

Το πρώτο επτάμηνο του 2014, πάνω από το ένα τέταρτο των μοντέλων C-MAX που πουλήθηκαν στην Ευρώπη εφοδιάζονταν με τον 1.0 EcoBoost, ο οποίος το 2014 ονομάστηκε Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς για τρίτη συνεχή φορά, μία διάκριση χωρίς προηγούμενο.

Ο νέος 120 PS 1.5 diesel υπολογίζεται να προσφέρει βελτιωμένες εκπομπές CO2 κατά 6% συγκριτικά με τον 1.6 L diesel που αντικαθιστά, αποδίδοντας 5 PS επιπλέον. Ο ανανεωμένος 2.0L diesel εκτιμάται ότι θα έχει βελτιωμένες εκπομπές ρύπων μέχρι 20% και ισχύ αυξημένη πάνω από 4%.

Η νέα οικογένεια C-MAX προσφέρεται με φώτα ημέρας LED Daytime Running Lights, προβολείς Bi-Xenon HID και το προηγμένο Adaptive Front Lighting System της Ford  που προσαρμόζει τη γωνία δέσμης των προβολέων σύμφωνα με μία από τις επτά ρυθμίσεις ανάλογα με τις κυκλοφοριακές και οδικές συνθήκες. Για παράδειγμα, όταν στρίβει με χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα θα προβάλλει μία δέσμη στο πλάι του δρόμου ώστε οι δικυκλιστές και οι πεζοί να είναι πιο ευδιάκριτοι. Το σύστημα υποστηρίζει επίσης τους οδηγούς που στρίβουν με υψηλότερες ταχύτητες φωτίζοντας μεγαλύτερο τμήμα της στροφής.

Επίσης, τα νέα C-MAX και Grand C-MAX θα προσφέρουν για πρώτη φορά την τεχνολογία MyKey της Ford που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρότερους οδηγούς – το οποίο περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος, και μπορεί να το απενεργοποιεί πλήρως εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν χρησιμοποιούν ζώνες ασφαλείας. Το σύστημα μπορεί επίσης να εμποδίσει τον οδηγό να απενεργοποιήσει τεχνολογίες ασφάλειας όπως το Traction Control.