Hyundai i30: Upgrade!


Αναβάθμιση σε όλα και με νέο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που αυξάνει την απόδοση, την οδηγική άνεση και την οικονομία.

  • 23/11/2015

Τρία χρόνια μετά το Ευρωπαϊκό λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του Hyundai i30, η Hyundai λανσάρει μια νέαγκάμα μοντέλων i30.

Η νέα γκάμα i30 θα διαθέτει δύο τύπους αμαξώματος (πεντάθυρο και wagon), βελτιωμένη σχεδίαση, βελτιωμένη απόδοση κινητήρα, νέο κιβώτιο ταχυτήτων, νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας και άνεσης. Με τη νέα γκάμα της κατηγορίας C, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να είναι τόσο χαμηλά όσο 3,6 l / km και οι εκπομπές CO2 τόσο χαμηλά όσο 94 g / km.

Το νέο i30 έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στο Ευρωπαϊκό Τεχνολογικό Κέντρο της Hyundai Motor, στο Rüsselsheim της Γερμανίας και θα παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Nošovice της Τσεχικής Δημοκρατίας.

 

Αναβαθμισμένη σχεδίαση

Έρευνες στους κατόχους και τους πιθανούς αγοραστές του i30 επιβεβαιώνουν ότι η χυτή γλυπτική σχεδιαστική φιλοσοφία είναι θαυμαστή. Οι ρέουσες φυσικές γραμμές τους καθρέφτες, προσδίδουνευστόχος στα οχήματα Hyundai τρισδιάστατη παρουσία. Το i30 δεύτερης γενιάς θεωρήθηκε ως "κομψό και μοντέρνο", "με σχεδιασμό που μαγνητίζει το βλέμμα" και "συνδυασμός κομψότητας και δυναμισμού", καθιστώντας το ένα ορόσημο για την μάρκα όταν οι πελάτες αξιολογούν το σχεδιασμό του ως το Νο 1 λόγο για την αγορά του.

Η σχεδίαση του εξωτερικού και εσωτερικού έχουν ανανεωθεί για το νέο i30. Στο μπροστινό μέρος τονίζεται από μια νέα εξαγωνική μάσκα, ενώ το προφίλ ανανεώνεται με νέα σχεδίαση στα καλύμματα τροχών (15 ιντσών) και στις ζάντες αλουμινίου (16, 17, 18-ιντσών). Οι νέοι προβολείς Bi-Xenon προσδίσουν στο μοντέλο του 2015 μια νέα ματιά.

Ο Επικεφαλής Σχεδίασης του Κέντρου Σχεδιασμού της Hyundai Motor Europe, ο κ. Tomas Bürkle, σχολίασε: «Κατά το σχεδιασμό του i30 δεύτερης γενιάς, χρησιμοποιήσαμε ισχυρές, χυτές γραμμές για να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που αποπνέει μια αίσθηση συνεχούς κίνησης, ακόμα και όταν είναι ακίνητο. Δώσαμε στο αυτοκίνητο μια τολμηρή σχεδίαση ώστε να μεταδίδει αυτοπεποίθηση συνδιάζοντας  σπορ χαρακτηριστικά και δυναμικές αναλογίες.

Η νέας σχεδίασης εξαγωνική μάσκα είναι ένα μοναδικό αναγνωριστικό στοιχείο για τη μάρκα μας και καθορίζει το νέο i30 ως μέλος της οικογένειας της Hyundai. Οι μπροστινοί προβολείς μας παραπέμπουν σε πολύτιμους λίθους, πλαισιώνουν τη γρίλια και προσθέτουν μια ισχυρή προσωπικότητα στο όχημα, καθώς επίσης και μια αίσθηση φινέτσας και πολυτέλειας».

Το νέο i30 είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη σε μια σειρά από 9 εξωτερικές αποχρώσεις - Στο εσωτερικό, τα καθίσματα και η καμπίνα είναι διαθέσιμα σε μαύρο χρώμα και προεραιτικά μπεζ.

 

Ασφάλεια & Άνεση

Ανταποκρινόμενο στις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών, το Νέο i30 επεκτείνει την ήδη ολοκληρωμένη λίστα των διαθέσιμων στοιχείων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του εξοπλισμού με την προσθήκη τριών νέων τεχνολογιών.

Επιπλέον, στις προαιρετικές τεχνολογίες περιλαμβάνονται  και οι ακόλουθες :

-Οι νέοι προβολείς Bi-Xenon, οι οποίοι διατέθουν εντονότερο φωτισμό, προσφέρουν μεγαλύτερη σαφήνεια και βελτιωμένη ορατότητα στη διάρκεια της νύχτας.

-Για βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια έχει προστεθεί στον εξοπλισμό του οχήματος το σύστημα της HyundaiLane Departure Warning System(LDWS). Το LDWS ειδοποιεί τον οδηγό εάν το αυτοκίνητο αρχίζει να αποκλίνει από τη λωρίδα του χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας.

«Για μας είναι σημαντικό να φέρουμε αυτά τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας στιςμικρότερες κατηγορίες, έτσι ώστε περισσότεροι καταναλωτές να μπορούν να επωφεληθούν από αυτές τις τεχνολογίες, συμβάλλοντας στην αποφυγή ατυχημάτων», δήλωσε ο κ. Christian Löer, Head of Product Management & Pricingτης Hyundai Motor Europe.

Τα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τo Smart Parking Assist System (SPAS)της Hyundai, που προσφέρει βοήθεια στον οδηγό στο χώρο στάθμευσης. Αισθητήρες παρακολουθούν τη διαδικασία στάθμευσης και τη θέση του αυτοκινήτου, ενώ ένας υπολογιστής ταξιδιού ελέγχει το τιμόνι. Ο έλεγχος της επιτάχυνσης και πέδησης παραμένουν στον οδηγό.

Τα νέα αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, στοιχείο που συναντάμε σε πιο premium οχήματα, όπως το ολοκαίνουργιο Genesis ή το νέο i40, είναι διαθέσιμα για πρώτη φορά στο νέο i30. Αυτά τα νέα αεριζόμενα εμπρός καθίσματα προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, προσφέροντας φρέσκο δροσερό αέρα στην πλάτη του οδηγού. Σε συνδυασμό με τη λειτουργία θέρμανσης, οι εμπρός επιβάτες μπορούν πάντα να προσαρμόσουν τα καθίσματα στις τρέχουσες ανάγκες με τρία διαφορετικά στάδια έντασης.

Επιπροσθέτως, η νέα σειρά i30 θα φέρει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει: το σύστημα πολυμέσων iViewμε σύστημα πλοήγησης με ελληνικό μενού και οθόνη αφής 7 ιντσών, ραδιοCD με MP3, iPod, Aux και USB,DVD-Player, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητες για internet browsing και ψηφιακή τηλεόραση.

Τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν: ESC (ElectronicStabilityControl), VSM (VehicleStabilityManagement), ABS (Anti-LockBrakingSystem), BAS (EmergencyBrakeAssistSystem), HAC (Hill Assist Control) για την υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση και ESS (EmergencyStopSignal), το οποίο αναβοσβήνει τα φώτα φρένων όταν ανιχνευτεί στάση έκτακτης ανάγκης.

Όσον αφορά την παθητική ασφάλεια, κάθε νέο i30 στην Ευρώπη είναι εξοπλισμένο με έξι αερόσακους - εμπρός, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας πλήρους μήκους –στο στάνταρ εξοπλισμό ενώ προαιρετικά προσφέρεται αερόσακος γονάτου οδηγού. Το i30 δεύτερης γενιάς κατέκτησε τη μέγιστη διάκριση στον τομέα της ασφάλειας των πέντε αστέρων στο Euro NCAP διαθέτοντας δομική ακεραιότητα.

Το νέο i30 διατηρεί τις βασικές διαστάσεις του πρωτοτύπου, με ένα γενναιόδωρο μεταξόνιο (2.650 χιλιοστού) και συνολικού πλάτους (1.780 χιλιοστού χωρίς τους καθρέπτες), που δημιουργεί μια καμπίνα με εντυπωσιακή άνεση και ευρυχωρία. Χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του με διαστάσεις 1.021 χιλιοστά για το κεφάλι, για τα πόδια 1.067 χιλιοστών και για τους  ώμους 1420 χιλιοστών. Χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική - 378 λίτρα (hatch) και 528 λίτρα (wagon) με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση.

Το νέο i30 παράγεται, όπως και ο προκάτοχός του, στο Nosovice της Τσεχίας. Η υψηλή ποιότητα κατασκευής του νέου i30 συνδέεται με ορισμένα ασυνήθιστα πρωτόκολλα δοκιμών που ακολουθούνται στο εν λόγω εργοστάσιο. Σε αντίθεση με τυπικές διαδικασίες ελέγχου παραγωγής (όπως π.χ. η δοκιμή ενός ανά 20 ή και 30 οχήματα στη γραμμή παραγωγής), στο Nosovice υπάρχει κανονική πίστα δοκιμής, μεταξύ σιλό εργοστασίου και χώρου φορτώσεως, στην οποία δοκιμάζονται οδηγικά, ένα προς ένα, όλα τα οχήματα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Ορισμένα σημεία μάλιστα της πίστας δοκιμής έχουν τραχεία διαμόρφωση για δοκιμή των αναρτήσεων, ενώ άλλα σημεία (π.χ. με επιφάνειες πολύ χαμηλής πρόσφυσης μόνο από τους δεξιούς τροχούς) δοκιμάζουν τα συστήματα ευστάθειας (Vehicle Stability Management, ESP, Traction Control κ.λπ.). Αποτέλεσμα της παραπάνω διαδιακασίας είναι ότι κάθε μοναδικό i30 έχει ήδη δοκιμαστεί από ειδικό προσωπικό του εργοστασίου, προτού φορτωθεί και παραδοθεί στον πελάτη.

 

Κινητήρες & Κιβώτια ταχυτήτων

Το νέο i30 είναι διαθέσιμο με μια εκτεταμένη επιλογή κινητήρων και κιβώτια με προδιαγραφές Euro6 και με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 90 έως 136 ps και τις εκπομπές CO2 από 94 g / km.

Οι επιλογές είναι από τρεις κινητήρες diesel, έναν 1,4-λίτρων με 90 PS και δύο 1,6 λίτρων ισχύος 110 PS και 136 ps, ενώ υπάρχει και ο βελτιωμένος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας  ισχύος 100 PS.

Για το νέο i30, ο κινητήρας σειράς Gamma 100 ps 1,4 λίτρων έχει αντικατασταθεί από ένα καινούργιο τετρακύλινδρο σειράς Kappa κινητήρα. Αυτός ο 1.368 κ.εκ. κινητήρας είναι σημαντικά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του. Με μόλις 87 κιλά βάρος, το βάρος της βάσης του κινητήρα έχει μειωθεί κατά 14 κιλά, με αποτέλεσμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2 της τάξεως των 5,6 l / 100 km και 129 g / kmCO2, αντίστοιχα.

Οι δύο πετρελαιοκινητήρες 1,6 λίτρων και ο βενζινοκινητήρας GDI 1.6-λίτρων είναι διαθέσιμοι με το νέο επτατάχυτο DCT (Dual Clutch Transmission) κιβώτιο ταχυτήτων. Το νέο 7-τάχυτο DCT προσφέρει στους οδηγούς πλήρως αυτόματη λειτουργία (ιδανικό για οδήγηση στην πόλη) ή διαδοχική χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων για μεγαλύτερη εμπλοκή του οδηγού. Η ροπή του 1,6 lt diesel κινητήρα φθάνει τα 300Nm με 7-DCT από 1.750-2.500 σ.α.λ. και το μηχανικό 1,6lt 6-τάχυτο κιβώτιο φθάνει τα 280 Nm από 1.500-3.000 σ.α.λ.

Όσον αφορά στις τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου, τα νέα χαρακτηριστικά του i30 προστίθενται: ISG, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης καθώς και το σύστημα AMS.

Αξίζει να σημεωθεί ότι το εργοστασιακό πρόγραμμα τακτικής συντήρησης προβλέπει διαστήματα ανά 2 έτη ή 30.000χλμ. (όποιο έρθει πρώτο) καθιστώντας το i30 μοναδικό σε χαμηλά κόστη συντήρησης.

Στην ομάδα των μηχανικών της Hyundai ζητήθηκε για το νέο i30 να βρει τρόπους βελτίωσης στις ήδη εξαιρετικές επιδόσεις στο τομέα ride/handling του αρχικού μοντέλου, ενισχύοντας παράλληλα τη φινέτσα του οχήματος.

Η καμπίνα του νέου i30 είναι τώρα ακόμη πιο αθόρυβη με βελτιωμένα επίπεδα απομόνωσης θορύβου και κραδασμών παρέχοντας μεγαλύτερη άνεση σε όλους τους επιβάτες. Το ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο και υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης έχει αναβαθμιστεί για υψηλότερη ακρίβεια διεύθυνσης και βελτιωμένα χαρακτηριστικά χειρισμού.

Το στιβαρό αμάξωμα, το μακρύ μεταξόνιο (2.650mm) και το φαρδύ μετατρόχιο (έως 1.571mm) παρέμειναν αμετάβλητα καθώς παρέχουν μια εξαιρετική βάση για τη λειτουργία της πλήρως ανεξάρτητης ανάρτησης με γόνατα MacPherson μπροστά και ένα σύστημα ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Όπως όλα τα μοντέλα της Hyundai που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, έτσι και το νέο i30 του 2015 υποστηρίζεται από το μοναδικό πακέτο Πενταετούς εγγύησης Hyundaiμε Απεριόριστα Χιλιόμετρα. Αυτό το πρόγραμμα φροντίδας παρέχει στους πελάτες  εγγύηση πέντε ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, πέντε χρόνια οδική βοήθεια και πέντε χρόνια οπτικούς ελέγχους των οχημάτων.