Renault Clio R.S. 16: 275 καυτοί ίπποι! (video)


Το πρωτότυπο Clio R.S. 16 δανείζεται τα μηχανικά του Megane RS 275 Trophy R και είναι το ταχύτερο μοντέλο της Renault Sport!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 27/5/2016

Και ενώ όλοι περίμεναν αυτή η ειδική έκδοση του Renault Clio να διαθέτει μία πιο ισχυρή έκδοση του 1.6 Turbo που συναντάμε και στο RS 220 Trophy, τελικά η Renault Sport προχώρησε ακόμα πιο πέρα και δημιούργησε το ταχύτερο αυτοκίνητό της μέχρι στιγμής. Το πρωτότυπο Clio R.S. 16 δανείζεται τελικά τα μηχανικά μέρη του Megane RS 275 Trophy R!

Έτσι η Renault αιφνιδίασε τους πάντες στο Monaco τοποθετώντας τον κινητήρα και το μηχανικό κιβώτιο της από το πιο σκληροπυρηνικό Megane στο ελαφρύτερο Clio RS.

Η ειδική αυτή έκδοση παρουσιάστηκε στο Monaco επί τη ευκαιρία του εορτασμού των 40 ετών από την ίδρυση της Renault Sport. Την παρουσίαση του πρωτότυπου Renault Clio R.S. 16 την έκανε ο πιλότος της ομάδας της Renault στη Formula 1 Kevin Magnussen στα πλαίσια του Grand Prix στο Πριγκιπάτο. Η εταιρία άντλησε πολλά στοιχεία από την πολυετή εμπειρία της τους αγώνες στην εξέλιξη της ειδικής αυτής έκδοσης του Clio.  

«Θεωρητικά, ένα Clio R.S. που "φοράει" τον ισχυρότερο κινητήρα μας – 2.0 turbo 275 ίππων – ήταν μία εξαιρετικά ελκυστική ιδέα αλλά θα έπρεπε να κάνουμε περισσότερους ελέγχους σε σχέση με την σκοπιμότητα του» δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Patrice Ratti. «Σε λιγότερο από ένα μήνα μία μικρή ομάδα έκανε μία προκαταρκτική μελέτη που επιβεβαίωσε την πιθανότητα φιλοξενίας του κινητήρα κάτω από το καπό του».

Το πρωτότυπο Clio διαθέτει 60 mm πιο πλατύ αμάξωμα σε σχέση με το «απλό» RS, ενώ οι αλουμινένιες ζάντες είναι 19 ιντσών. Ολόκληρο μάλιστα το εμπρός μέρος του οχήματος είναι ανασχεδιασμένο ούτως ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει το νέο κινητήρα, το κιβώτιο και το σύστημα ψύξης από το Megane.

Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ είναι δανεισμένα από το μεγαλύτερο Megane RS 275 Trophy-R, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το σύστημα πέδησης. Αυτό σημαίνει ότι οι εμπρός δίσκοι είναι 350 mm. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι «δανεισμένο» απευθείας από την αγωνιστική έκδοση R3T του Clio και θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η δυσκαμψία του αμαξώματος σε αυτό το σημείο σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο είναι 50 % καλύτερη. Και σε αυτό το σημείο οι ζάντες είναι 19 ιντσών.

«Σε γενικές γραμμές προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε πολλές από τις καινοτομίες που είχαμε και στο Mégane RS 275 Trophy-R» δήλωσε ο Maurizio Suppa. «Για παράδειγμα τοποθετήσαμε μία μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία εξοικονομεί 15 κιλά και καταλαμβάνει και λιγότερο χώρο στο διαμέρισμα του κινητήρα».

Μόλις δύο αυτοκίνητα υπάρχουν αυτή τη στιγμή με το κίτρινο να εξυπηρετεί τον σκοπό του πρωτότυπου και το μαύρο να χρησιμοποιείται σαν «μουλάρι» για τις δοκιμές εξέλιξης. Η Renault θέλει το Clio R.S. 16 να χρησιμοποιηθεί ως αντικαταστάτης του εξαιρετικά extreme Clio V6 του παρελθόντος.

Η Renault δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα βγάλει σε περιορισμένη παραγωγή την ειδική αυτή έκδοση του Clio κάτι που θα γίνει στους επόμενους μήνες. Πάντως με την εκτιμώμενη τιμή του να ξεκινάει από τα 45.000 ευρώ το σίγουρο είναι ότι τα ειδικά μοντέλα που αντλούν τεχνολογία από το motorsport, συνήθως κοστίζουν το... κάτι παραπάνω!