Porsche Panamera 2017: Ιδού και επίσημα (video)


Έπειτα από τις φωτογραφίες που διέρρευσαν έγινε και επίσημα η παρουσίαση του ταχύτερου luxury saloon στον κόσμο.

  • 29/6/2016

Μπορεί οπτικά να μοιάζει ότι δεν έχει σπάσει εντελώς το... καλούπι σε σχέση με την Mk1, αλλά σύμφωνα με την Porsche η δεύτερη γενιά της Panamera έχει αλλάξει μέχρι και την τελευταία της λεπτομέρεια! Αν σκεφτείς ότι έχει να αντιμετωπίσει μία πολύ μεγάλη γκάμα από luxury saloon, όπως η Mercedes-Benz S-Class ή η Maserati Quattroporte, τότε δεν είναι και δύσκολο να πιστέψεις κάτι τέτοιο.

Μας είχε προϊδεάσει η Porsche για το τι είχε στα σκαριά για το νέο της 4θυρο με κωδικό «G2» από το 2012 με το πρωτότυπο Sport Turismo Concept. Σύμφωνα με τις πληροφορίες το πρωτότυπο εκείνο μας έδινε και μία εικόνα για το πως θα είναι και η shooting-brake έκδοση της Panamera που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους 18 μήνες.

Η νέα Panamera είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως η... επόμενη γενιά της πρώτης που είχε παρουσιαστεί πίσω στο 2009. Το «liftback-style» αμάξωμα δείχνει πιο δυναμικό και εκλεπτυσμένο σε σχέση με το παρελθόν με την πιο «κουπεδίζουσα» οροφή να μειώνει το ύψος της γραμμής της στο τελείωμά της κατά 20 mm (στο ύψος των πίσω επιβατών), ενώ κατά 30 mm είναι μεγαλύτερο το μεταξόνιο. Μαζί με τον μικρότερο πρόβολο εμπρός και τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, η νέα Panamera δίνει την εντύπωση ότι διαθέτει πλέον μεγαλύτερη συγγένεια με την νέα 911 παρά με την Cayenne και αυτό είναι σίγουρα θετικά για το νέο saloon.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό της νέας Panamera το οποίο είναι ανασχεδιασμένο ριζικά και εδώ οι επιρροές από την 911 είναι ακόμα πιο μεγάλες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως η τεχνολογία έχει διανθίσει την εικόνα της καμπίνας με της μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης και τις μεγάλες επιφάνειες με τους διακόπτες αφής που έχουν αντικαταστήσεις του κλασικούς διακόπτες στην πλειοψηφία τους. Ακόμα και οι αεραγωγοί είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι με «touch» διακόπτες!

Σε συνέχεια της ψηφιοποίησης που ξεκίνησε με την 918 Spyder, η Porsche τοποθέτησε στον πίνακα οργάνων μόνο ένα αναλογικό στροφόμετρο το οποίο εκατέρωθεν πλαισιώνεται από δύο πλήρως ψηφιακές οθόνες που συμπληρώνουν τον πίνακα οργάνων. Η οθόνη αφής των 12,3 ιντσών στην κεντρική κονσόλα συμπληρώνει τον ψηφιακό κόσμο της καμπίνας και ενσωματώνει τις λειτουργίες του συστήματος Porsche Communication Management (PCM) νέας γενιάς. Ακόμα και οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μία μεγάλη οθόνη LCD όταν η διάταξη είναι τετραθέσια προαιρετικά. Στην κλασική διάταξη το πίσω κάθισμα διαιρείται 40:20:40 ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 495 λίτρα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 1.304.

Ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μέχρι και πανοραμική ανοιγόμενη οροφή, καθίσματα με δυνατότητα μασάζ, ambient φωτισμό ακόμα και «3D high-end» ηχοσύστημα της Burmester.

Σύμφωνα με την Porsche αναβαθμισμένα είναι και τα οδικά χαρακτηριστικά της νέας Panamera. Το νέο luxury saloon θα συνδυάζει με μοναδικό τρόπο δύο κόσμους πάντοτε σύμφωνα με την εταιρία: αυτόν ενός πραγματικού «sports car» υψηλών επιδόσεων με αυτόν ενός άνετου «luxury saloon».

 

Η δεύτερη γενιά της Panamera βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της Porsche, την MSB (Modular Standard Architecture) και είναι φορτωμένη με τεχνολογικές λύσεις για το σασί. Αυτές συμπεριλαμβάνουν μία νέα ενεργή πνευματική ανάρτηση με τεχνολογία τριών θαλάμων, νέο σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM), αναβαθμισμένο σύστημα Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) με Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ενεργές αντιστρεπτικές, ακόμα και νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης. Για πρώτη φορά η Panamera θα διαθέτει και τετραδιεύθυνση της Porsche που είδαμε για πρώτη φορά στην νέα 918 Spyder και 911 Turbo.

Κάτω από το καπό της δεύτερης γενιάς Panamera η Porsche αρχικά έχει τοποθετήσει το νέο turbo 2.9 V6 και τον V8 4,0 λίτρων (οι δύο κινητήρες βενζίνης), ενώ για πρώτη φορά τοποθετήθηκε και ο V8 diesel των 4,0 λίτρων σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης προέρχεται από την προηγούμενη γενιά με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις φυσικά.

Ο 2.9 V6 biturbo κινητήρας βενζίνης στην Panamera 4S παράγει 440 PS και 550 Nm μέγιστης ροπής με το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 4,4 s και σε 4.2 s με το πακέτο Sport Chrono Package. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 289 km/h, ενώ η μέση κατανάλωση είναι μεταξύ 8,2 – 8,1 l/100 km (186 – 184 g/km CO2), κάτι που σημαίνει ότι είναι κατά 1.0 l/100 km ή 11 % μικρότερη σε σχέση με την προηγούμενη 4S.

Η νέα Panamera Turbo με τον V8 4.0 biturbo βενζίνης, απόδίδει 550 PS και 770 Nm μέγιστης ροπής. με αναλογία κιλών ανά ίππο στα 3,6 kg/ps, η Turbo πραγματοποιεί το 0-100 km/h σε 3,8 s ή 3,6 s με το Sport Chrono Package, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 306 km/h. Η μέση κατανάλωσή της κυμαίνεται στα 9,4 – 9,3 l/100 km, κάτι που σημαίνει ότι είναι 1,1 l/100 km μικρότερη από την προηγούμενη Turbo. Οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από τα 214 – 212 g/km.

Η Panamera 4S Diesel με τον V8 των 4,0 λίτρων αποδίδει 422 PS και 850 Nm μέγιστης ροπής. Αυτό σημαίνει ότι μιλάμε για την πιο ισχυρή diesel Porsche παραγωγής. Με την μέγιστη ταχύτητά της να αγγίζει τα 285 km/h είναι επίσης και το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής με diesel κινητήρα. Το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 4,5 s (4,3 s με το Sport Chrono), ενώ η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρία κυμαίνεται στα 6,8 – 6,7 l/100 km (178 – 176 g/km CO2). Στο μέλλον θα υπάρξουν και νέες εκδόσεις φυσικά.

Οι παραγγελίες για τη νέα Panamera έχουν ήδη ξεκινήσει στην Ευρώπη με τις πρώτες παραδόσεις να φτάνουν στους ιδιοκτήτες στις 5 Νοεμβρίου 2016. Οι τιμές στην Γερμανία ξεκινάνε από 113.027 ευρώ για την Panamera 4S, και από τις 116.954 ευρώ για την Panamera 4S Diesel. Στις 153.011 ευρώ έχει οριστεί η αρχική τιμή της Panamera Turbo.