FIRST DRIVE: Ford Focus ST (2015)


O Κώστας Ζωγλοπίτης οδήγησε το νέο Ford Focus στην Ισπανία και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του!

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΣΠΑΝΙΑ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: FORD
  • 4/7/2015

To νέο Focus ST δείχνει εξαρχής τον σπορ «χαρακτήρα» του. Mε πιο έντονη σχεδίαση αμαξώματος, απ' ό,τι πριν, δίλιτρο βενζινοκινητήρα τεχνολογίας «Ecoboost» μέγιστης ισχύος 250 PS -αλλά πλέον και με δίλιτρο TDCi μέγιστης ιπποδύναμης 185 PS- αναμένεται να αναζωπυρώσει τη φήμη του, μεταξύ των φίλων της συγκεκριμένης έκδοσης.

Στη Ford αποφάσισαν να αναβαθμίσουν τη σπορ «εικόνα» του Focus και η νέα έκδοση του ST είναι «το πρώτο βήμα» προς τούτο (το δεύτερο θα είναι το νέο, πολυαναμενόμενο RS που θα πρωτοπαρουσιαστεί στις αρχές Φεβρουαρίου). Ως αναμενόμενο, οι άνθρωποι της εταιρείας επέλεξαν να δώσουν πιο «επιθετική» όψη στο αμάξωμα, συγκριτικά με ό,τι ισχύει στο απλό Focus.

Έτσι, το ST έχει περισσότερες ακμές, λεπτότερα φώτα και τραπεζοειδούς σχήματος προβολείς ομίχλης εμπρός, ενώ η γρίλια της μάσκας και ο αδρότερης σχεδίασης προφυλακτήρας το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο.

Πίσω, τα φώτα επίσης είναι μικρότερα σε διαστάσεις (από αυτά των απλών εκδόσεων του Focus) ενώ χαρακτηριστικό στοιχείο αναγνώρισης της έκδοσης είναι η κεντρικά τοποθετημένη, συμμετρική, πολυγωνική, διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Εννοείται, πάντως, ότι το λογότυπο «ST», στη μάσκα και το πορτμπαγκάζ, είναι το επιβεβαιωτικό στοιχείο της εν λόγω έκδοσης.

Για πρώτη φορά στην ως τώρα ιστορία του, το Focus ST θα διατίθεται και με πετρελαιοκινητήρα. Βεβαίως, η βασική εκδοχή του είναι αυτή με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα τεχνολογίας «Ecoboost» ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 250 PS/5.500 rpm. Ο κινητήρας διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και των δύο εκκεντροφόρων και -σύμφωνα με τη Ford- αποδίδει μέγιστη ροπή 360 Nm/2.000-4.500 rpm. Όπως έγινε γνωστό, το πεντάθυρο Focus ST με τον βενζινοκινητήρα επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 6,5 sec ενώ η τελική ταχύτητά τoυ φτάνει τα 248 km/h. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 7,2 lt/100 km, για την εκδοχή χωρίς σύστημα «Start/Stop», και 6,8 lt/100 km για αυτή που διαθέτει το σύστημα.

Το Focus ST diesel έχει τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα TDCi που αποδίδει μέγιστη ισχύ 185 PS/3.500 rpm και μέγιστη ροπή 400 Nm/2.000-2.750. Όπως έγινε γνωστό, πρόκειται για αυτόν που τοποθετείται και στο Focus (με μέγιστη ισχύ 150 PS) όμως έχει αναβαθμιστεί και αποδίδει 35 ίππους περισσότερους.

Όπως μάθαμε, αυτό επετεύχθη με σχετικά απλό τρόπο, δηλαδή αλλάζοντας την πολλαπλή εισαγωγής, τοποθετώντας μια πιο «ελεύθερη» εξαγωγή και τη χαρτογράφηση της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας. Επίσης, συγκριτικά με την απλή έκδοση των 150 PS, υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων με πιο «κοντή» κλιμάκωση. Σύμφωνα με την εταιρεία, το  Focus ST diesel επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 8,1 sec ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 217 km/h. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 4,2 lt/100 km. Οδηγήσαμε το diesel ST Wagon το οποίο μας ενθουσίασε με τη μπάσα χροιά του κινητήρα. Έχει δε άφθονη ροπή από πολύ χαμηλές στροφές.

 

Η οδική συμπεριφορά

Πρόκειται για έναν βασικό τομέα του αυτοκινήτου, όμως σε αυτή την περίπτωση δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Η ανάρτηση του νέου Focus ST έχει ρυθμιστεί με τρόπο που να διακρίνεται για την οδική συμπεριφορά του.

Η ανάρτησή του έχει πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ εμπρός και πίσω ενώ οι αντιστρεπτικοί ράβδοι παρέμειναν ίδιες όπως στο ST της προηγούμενης «γενιάς». Επίσης, η ανάρτηση είναι κατά 1 cm χαμηλότερη σε ύψος.

Οι άνθρωποι της Ford έχουν κάνει καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα. Η ροπή μεταφέρεται με ικανοποιητικό τρόπο στο δρόμο όσο η ποιότητα της ασφάλτου είναι καλή. Σε διαφορετική περίπτωση, αυτό δεν ισχύει. Ωστόσο το Focus ST τα καταφέρνει, χάρη στη δουλειά που έχει γίνει στο σύστημα διεύθυνσης αλλά και στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης και κατευθυντικότητας του οχήματος.

Οι άνθρωποι της εταιρείας ανέφεραν συχνά στις κουβέντες τους το σύστημα «Enhanced Transitional Stability» («ETS») το οποίο περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό του νέου ST και το οποίο αποτελεί μέρος του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του οχήματος («Electronic Stability Control», «ESC»). Το «ETS» -μέσω αισθητήρων- «αντιλαμβάνεται» ότι κάποιος τροχός πρόκειται να χάσει την πρόσφυσή του και επεμβαίνει προληπτικά και ουσιαστικά. Μέσω του συστήματος πέδησης, φρενάρει όσο χρειάζεται τον τροχό που πρόκειται να ολισθήσει και διατηρεί την πρόσφυσή του.

Τέλος, το σύστημα «ESC» διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας: «Standard» (παραμένει ενεργοποιημένο), «Sport» (μερική παρέμβαση του συστήματος στα φρένα, όταν υπάρχει περίπτωση να χαθεί η πρόσφυση των τροχών) και «Off» (πλήρης απενεργοποίηση του συστήματος).