FIRST DRIVE: Νέο Audi Q7


Με το πιο ελαφρύ αμάξωμα στην κατηγορία, κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή, νέους ισχυρούς και οικονομικούς κινητήρες TDI και TFSI, αλλά και κορυφαίες τεχνολογικές εφαρμογές το επταθέσιο Q7 έρχεται για να δελεάσει το απαιτητικό κοινό των premium SUV.

  • 27/5/2015

Βρεθήκαμε στις Ελβετικές Άλπεις για να οδηγήσουμε τη νέα γενιά (2η) του Q7, με το οποίο η Audi επιχειρεί ένα come back σε μια κατηγορία που κατάφερε περισσότερες από 500.000 πωλήσεις.

Μια κατηγορία που ενιχύεται σημαντικά με νέους παίκτες, καθώς εκτός από τους “παραδοσιακούς” όπως η πολυαναμενόμενη Mercedes-Βenz GLE, η BMW X5, το νέο Volvo XC90 (σ.σ.μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο τεύχος Ιουνίου του Car and Driver από την πλήρη δοκιμή του Σουηδικού μοντέλου στην Ελλάδα) και την πάντα διαθέσιμη Porsche Cayenne, θα εμπλουτιστεί με τις αντίστοιχες προτάσεις της Bentley και της Lamborghini. Eδώ έχει τη σημασία του να σημείωσουμε ότι τα 3 προαναφερθέντα μοντέλα θα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο με το Q7, στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας...

Οδηγήσαμε αρκετά το νέο Q7 σε ορεινή διαδρομή ανεβαίνοντας από το αεροδρόμιο της Sion στο τουριστικό θέρετρο Verbier των Eλβετικών Άλπεων και αυτό που αντιλαμβάνεσαι ευθύς εξαρχής είναι το πιο ελαφρύ πάτημα. Το νέο SUV “κρύβει” καλά τον όγκο του μεγάλου αμαξώματός του και αυτό το οφείλει στα χαρακτηρηστικά τετραδιεύθυνσης της πίσω ανάρτησης, αλλά και στο νέο, πιο “κοφτερό” τιμόνι.

Τα περί “ανάλαφρου αμαξώματος” αποδεικνύονται και από την μείωση του βάρους κατά 325 κιλά που προσφέρει η νέα πλατφόρμα MLB του VW Group! To μήκους 5,05 μ., πλάτους 1,97 μ., ύψους 1,74 μ. και μεταξονίου 2,99 μ., Q7 έχει βάρος που δεν ξεπερνά του 2 τόνους, ανακηρύσσοντάς το ως το πιο ελαφρύ αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Αν και οι διαστάσεις του έχουν μειωθεί (το μήκος κατά 37 χλστ. και το πλάτος κατά κατά 15 χλστ.), οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλύτεροι, ακόμη και στην πλήρη ανάπτυξη των 7 καθισμάτων. Σε αυτήν την περίπτωση ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 295 λίτρα, ενώ στην πενταθέσια έκδοση ξεκινά από τα 770 λίτρα και συνολικά φτάνει έως τα 2.075 λίτρα.

Στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ (παρόμοιος με αυτόν του νέου TT), η αναδυόμενη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό του συστήματος ΜΜΙ με LTE σύνδεση στο internet, αλλά και ασύρματη σύνδεση με τα Audi Tablets στις πίσω θέσεις.

Στα καινοτόμα συστήματα, το Trafic Jam Assist, ένα ενεργό cruise control με υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης - σύστημα που τοποθετείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Σε ότι αφορά τους κινητήρες, η εξοικονόμηση βάρους, αλλά και ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (cd 0,32) έχουν θεαματικά αποτελέσματα στην κατανάλωση. Ειδικότερα το βάρος στην έκδοση με τον 3.0 TDI κινητήρα ανέρχεται στα 1.995 κιλά και σε εκείνη με τον 3.0 TFSI στα 1.970 κιλά, με την Audi να ανακοινώνει μειωμένη κατανάλωση κατά 28% στις εκδόσεις με τους TFSI κινητήρες και κατά 23% στις εκδόσεις με τους TDI κινητήρες.

Το Q7 θα είναι διαθέσιμο με δύο TDI και ισάριθμους TFSI κινητήρες (όλοι τους V6 και προδιαγραφών Euro6) συνδυαστικά με Tiptronic κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, με το σύστημα τετρακίνησης quattro να μπορεί να μεταφέρει τη ροπή από 70% στον μπροστά άξονα, έως και 85% στον πίσω.

Στην entry level έκδοση τοποθετείται ο V6 TDI 3,0-λίτρων απόδοσης 218 ίππων με 500 Nm ροπής, ο οποίος προσφέρεται σε διαβαθμισμένη απόδοση 272 ίππων και 600 Nm. Κορυφαίας απόδοσης ο 3.0 TFSI με 333 ίππους, ενώ σε κάποιες αγορές πλην της Ευρώπης (;) θα διατίθεται και με τον 2.0 TFSI απόδοσης 252 ίππων με 370 Nm ροπής. Με τον ισχυρότερο ντήζελ το νέο Q7 έχει μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ και 149 γρ/χλμ εκπομπές CO2, επιταχύνοντας τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα,, με την τελική να φθάνει 234 χλμ/ώρα. Ο 3.0 TFSI καταναλώνει 7,7 λίτρα/100 χλμ, εκπέμποντας 179 γρ/χλμ CO2., ενώ αναφορικά με τις επιδόσεις χρειάζεται 6,1 δευτ. για τη διαδικασία της επιτάχυνση και την τελική φθάνει στα 250 χλμ/ώρα. Το Q7 εκτός από σύστημα τετραδιεύθυνσης διαθέτει και ενεργές αναρτήσεις αέρα, με το Audi drive select να προσφέρει 7 προγράμματα λειτουργίας (efficiency, comfort, auto, dynamic, individual, allroad και lift/offroad)

Το νέο Q7 θα λανσαριστεί σε εκδόσεις ντήζελ στην Ελλάδα στις αρχές Ιουλίου, σε τιμές που υπολογίζεται να κινηθούν στην περιοχή των 80.000 ευρώ.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Με εξαίρεση την αισθητική του αμαξώματος που είναι υποτονική, καθώς δεν βγάζει κάποιον ιδιαίτερο δυναμισμό (παραμπέμει σε ένα ογκώδες στέησον βάγκον), το Q7 μας εντυπωσίασε με τον γενικότερο χαρακτήρα του. Η Audi για ακόμη μια φορά κατάφερε να κατασκευάσει ένα εξαιρετικά στοχευμένο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο, που στις μεγάλες αγορές, όπως εκείνη της Αμερικής είναι σίγουρο ότι θα διαπρέψει.

Ο κινητήρας 3.0 TDI 272 ps που οδηγήσαμε είναι ιδιαίτερα αποδοτικός, με “βελουδένια” λειτουργία και πολύ ήσυχος, όπως ένα σύνολο βενζίνης. Μας άρεσε πολύ το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, ενώ οι ανασχεδιασμένες και νέας αρχιτεκτονικής αναρτήσεις, αλλά και το χαμηλότερο κατά 50 χλστ. αμάξωμα προσφέρουν πολύ καλύτερο κράτημα και ευστάθεια σε σχέση με πριν.

Βεβαίως, εδώ "όλα τα λεφτά" είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης χάρη στο οποίο το Q7 κρύβει καλά τον όγκο του. Δουλεύει ως εξής: 

Στις χαμηλές ταχύτητες μπορεί να στρίψει τους πίσω τροχούς σε αντίθετη φορά κατά 5 μοίρες, μειώνοντας έτσι τον κύκλο στροφής κατά ένα μέτρο σε σχέση με πριν, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες οι πίσω τροχοί μπορούν να στρίψουν έως δύο μοίρες παράλληλα με τους εμπρός κάτι που βελτιώνει τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς ένα μικρότερο αυτοκίνητο.

Καλοφτιαγμένο, hi tech, με δυνατούς οικονομικούς κινητήρες, άνετο και πολύ ευρύχωρο, το νέο Q7 είναι αυτό που με δύο λόγια θα λέγαμε "ο σύγχρονος εκφραστής του δρομέα μεγάλων αποστάσεων"...