FIRST DRIVE: Toyota Auris 2015


Ως άλλο Brussels Working Group, βρεθήκαμε στην πρωτεύουσα του Βελγίου, όχι για να διαπραγματευτούμε αλλά για να δούμε και να οδηγήσουμε το αδιαπραγμάτευτης ποιότητας και τεχνολογίας Toyota Auris. Πόσο θα κοστίζει...

  • 4/6/2015

Ως άλλο Brussels Working Group, βρεθήκαμε στην πρωτεύουσα του Βελγίου, όχι για να διαπραγματευτούμε αλλά για να δούμε και να οδηγήσουμε το αδιαπραγμάτευτης ποιότητας και τεχνολογίας Toyota Auris.

Άτιμο πράγμα το Kaizen. Για όσους δεν το γνωρίζετε, είναι η λογική της διαρκούς βελτίωσης σε όλα τα επίπεδα που βρίσκεται στη ROM των Ιαπώνων και βεβαίως και της Toyota. Σαν να ήταν χθες που είδαμε το 2011 το προηγούμενο Auris να εκκινεί τη γραμμή παραγωγής του στο Burnaston της Αγγλίας, και να ‘μαστε τώρα αρχές Ιουνίου του ’15 να οδηγούμε το νέο Auris, ή αν προτιμάτε, τα νέα Auris.

H Toyota βλέποντας τις ραγδαίες εξελίξεις σε τεχνολογικό και σχεδιαστικό επίπεδο, σε μια κατηγορία οχημάτων όπου γίνεται πραγματική «σφαγή» έπρεπε γρήγορα να αποδείξει ότι δεν είναι τυχαία η πιο πολύτιμη φίρμα αυτοκινήτων στον κόσμο.

Πολυεπίπεδη εξέλιξη κι ένα αποτέλεσμα σύγχρονο, προηγμένο και δυνατό είναι το νέο Auris. Επιγραμματικά αναφέρουμε: Νέο design, αλλαγές στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, την ηχομόνωση, τα υλικά, την αντιληπτή ποιότητα και τα συστήματα ασφαλείας αλλά και μια πλειάδα νέων ή ανανεωμένων κινητήρων. Νέος 1.6 diesel 112 ίππων (αντικαθιστά το δίλιτρο σύνολο), ανανεωμένος 1.4 D-4D, (ο πιο δημοφιλής ιαπωνικός ντηζελοκινητήρας) 90 ίππων, υβριδικό Auris με ακόμα πιο χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων και βέβαια το μεγάλο νέο. Ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων 116 ίππων. Και η Toyota ενέδωσε στα κελεύσματα των καιρών, παρουσιάζοντας έναν downsized και μάλιστα turbo κινητήρα (τουρμπίνα είχαμε να δούμε στην Toyota από την εποχή της…Supra!). Πάμε να τα δούμε ένα-ένα.

Design

Η αισθητική του Auris δεν ήταν κακή. Κάθε άλλο. Το θέμα είναι ότι η εταιρία ήθελε να φανεί επικαιροποιημένη και γι’ αυτό έπραξε τα δέοντα.

Ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός πίσω, νέα μάσκα, νέες γρίλιες και φώτα (με φωτιστικά ημέρας τύπου LED) αλλά και νέα φωτιστικά πίσω, Ό,τι ακριβώς προστάζει η μεγάλη Βίβλος του facelift δηλαδή για τη δημιουργία ενός ακόμα πιο φρέσκου συνόλου. Η αλήθεια είναι ότι όντως το Auris από όποια γωνιά κι αν το δεις έχει αυτό το κάτι που του δίνει έναν ευπρόσδεκτο αέρα ανανέωσης.

Το αυτό ισχύει και εντός με την αντιληπτή ποιότητα και τη συνολική αντιμετώπιση της σχεδίασης του ταμπλό να έχουν αναθεωρηθεί επί τω βελτίω. Νέος πίνακας οργάνων, μαλακά υλικά και μια αίσθηση πιο premium είναι ό,τι εισπράττουν οδηγός και επιβάτες. Αυτά όμως είναι μόνο η αρχή.

Οι Ιάπωνες έχουν τη θέληση να βάζουν τα πράγματα κάτω και να βελτιώνουν τα πάντα. Αρχής γενομένης από τις αναρτήσεις, νέα σχεδίαση για τα γόνατα εμπρός, νέα ελατήρια, αμορτισέρ και βάσεις στηρίξεων υπόσχονται καλύτερο έλεγχο και άνεση. Πίσω υπάρχει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια για τις εκδόσεις 1.2Τ, 1.6  (πετρελαίου και βενζίνης) και Hybrid ενώ οι all-time classic εκδόσεις 1.33 βενζίνης των 99 ίππων και 1.4 D-4D των 90 ίππων εφοδιάζονται με ημιάκαπτο άξονα. Σε όλες τις εκδόσεις βελτιωμένο είναι το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης για πιο βαριά αίσθηση σε υψηλές ταχύτητες. Σε ό,τι έχει να κάνει με την ασφάλεια η εταιρία ανέπτυξε τη δική της «ομπρέλα» ασφαλείας με την ονομασία Toyota Safety Sense η οποία περιλαμβάνει Σύστημα Pre-Collision, (αποφυγής σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα), Lane Departure Alert (προειδοποίηση ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, την πολύ εξυπηρετική Auto High Beam (αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων) και Road Sign Assist (με ανάγνωση πινακίδων κυκλοφορίας). Ευπρόσδεκτη τέλος είναι η fuzzy logic λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου Multidrive S με 7 προεπιλεγμένες θέσεις/σχέσεις και δυνατότητα να αντιλαμβάνεται την είσοδο σε στροφή κατεβάζοντας αυτόματα ταχύτητα, αλλά και στην έξοδο στροφής να ανεβάζει σχέση για καλύτερη έξοδο από το apex. Αυτά τα…ολίγα και πάμε να δούμε τι γίνεται κάτω από το καπό.

Κινητήρες

Ας ξεκινήσουμε από το μεγάλο νέο. Διατηρώντας μια πιο safe προσέγγιση, η εταιρία μείωσε κυβισμό αλλά όχι κυλίνδρους. Το νέο σύνολο έχει λοιπόν τετρακύλινδρη λογική στα 1.197 κ.εκ. Το πρώτο τεχνολογικό εύρημα που συναντάμε λέγεται Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW). Και βεβαίως το VVT-I μας υπενθυμίζει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής αλλά το W τι σημαίνει; Η Toyota έχοντας εντρυφήσει στο θέμα του κύκλου λειτουργίας Atkinson από την εφαρμογή του στους 1.8 κινητήρες των υβριδικών της μοντέλων, ενσωμάτωσε την μεταβολή χρονισμού με υστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής της πιο πάνω λειτουργίας σε έναν τυπικό κινητήρα κύκλου Otto. Έτσι ο νέος 1200άρης λειτουργεί σε χαμηλό φορτίο ως Atkinson και σε κανονικά/υψηλά φορτία ως Otto. Σε συνδυασμό με την τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας, την πολλαπλή εισαγωγής απευθείας στο καπάκι, τη σχεδίαση των εμβόλων, τη λίπανση και τη γενική θερμική συμπεριφορά του κινητήρα αυτός αποδίδει 116 ίππους από τις 5.200 μέχρι τις 5.600 σ.α.λ., αλλά το πιο σημαντικό ίσως είναι ότι αποδίδει ροπή 185 Nm σε ένα εύρος στροφών από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Σημαντικά νούμερα. Το σύνολο συνοδεύεται από ένα νέο σύστημα Start/Stop που υπόσχεται πιο γρήγορη έναυση του κινητήρα.

Οδηγώντας

Στις ηλιόλουστες Βρυξέλλες οδηγήσαμε το νέο Auris hatchback με τούτον τον πολλά υποσχόμενο κινητήρα και το Auris Hybrid.

Η πρώτη διαπίστωση για το 1200άρι μοντέλο είναι πρωτίστως ότι έχει ραφιναριστεί σημαντικά η ποιότητα κύλισης. Το αυτοκίνητο είναι πιο αθόρυβο, πατάει πιο καλά στρίβει πιο όμορφα και θαρρείς έχει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης ειδικά στα διαβόητα βελγικά καλντερίμια. Για τον δε κινητήρα δείχνει στην αρχή λίγο ράθυμος αλλά κατόπιν αρπάζει έχοντας μια σπουδαία συμπεριφορά από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι σχεδόν τις 5.000 σ.α.λ. δίνοντας έναν σπιρτόζικο τόνο συνεπικουρούμενος μάλιστα από το εύκολο σε γρήγορες αλλαγές –αν και κατά τι σπογγώδες- εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Συνάμα δε δείχνει να ακούγεται σημαντικά, αποτέλεσμα της καλής ηχομόνωσης ενώ και η κατανάλωση των 6,3 λίτρων/100 χλμ. σε μεικτές διαδρομές μόνο ως θαυμάσια μπορεί να χαρακτηριστεί.

Οδηγήσαμε και το υβριδικό Auris που υπόσχεται ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους και θαυμάσαμε το στιβαρό του πάτημα και την μέση κατανάλωση των 4,4 λίτρων/100 χλμ.

Με την ευκαιρία λανσαρίσματος και της τεχνολογικής ομπρέλας Toyota Safety Sense είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε στην κέντρο εκπαίδευσης της Toyota Europe ένα Auris με σύστημα Pre-Collision όπου και διαπιστώσαμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος, το οποίο ενεργοποιείται από τα 5 μέχρι τα 80 χλμ./ώρα προστατεύοντας παρόλα αυτά και απολύτως όχημα και επιβάτες μέχρι τα 30 χλμ./ώρα ενώ από εκεί και μέχρι τα 80 χλμ./ώρα μειώνει σημαντικά τη σφοδρότητα μιας επικείμενης σύγκρουσης.

Το νέο Toyota Auris ξεκινά άμεσα την εμπορική του διάθεση στην ελληνική αγορά από τα 15.340 ευρώ με όφελος απόσυρσης για την έκδοση 1.33 των 99 ίππων. Το 1.2 Turbo που οδηγήσαμε και μας άρεσε κοστίζει 17.840 ευρώ (με πλούσιο εξοπλισμό, μεταξύ άλλων Safety Sense, Multimedia Sense II, ζάντες αλουμινίου, κ.α.) και η Hybrid έκδοση 20.130 ευρώ με προωθητικό πρόγραμμα.

Σύντομα θα έχουμε το νέο Auris στη διάθεσή μας και για πλήρη δοκιμή επί ελληνικού -αυτή τη φορά- εδάφους. Οι πρώτες πάντως εκτιμήσεις μας είναι ότι πρόκειται για ένα Auris πιο ολοκληρωμένο από ποτέ που συνδυάζει πολλά στοιχεία τεχνολογίας και απόδοσης σε ένα καλαίσθητο σύνολο.