FIRST DRIVE: Renault Kadjar 2015


Το νέο μεσαίο SUV της Renault μοιάζει καταδικασμένο στην επιτυχία γιατί πολύ απλά η αφετηρία του βασίζεται σε μία… χρυσή συνταγή, αυτή του Qashqai.

  • 19/6/2015

Η Renault έκανε «Ctrl Alt Delete» στο Koleos (προς το παρόν γιατί του χρόνου θα φέρει και ένα καινούργιο Koleos μεγαλύτερων διαστάσεων που θα ανήκει στην κατηγορία D και όχι πάλι στην C) και στην επανεκκίνηση δεν χρειάστηκε να δημιουργήσει δικό της… λειτουργικό, αλλά τοποθέτησε στο νέο της δημιούργημα στα μεσαία crossover, την επιτυχημένη βάση του Nissan Qashqai. Επειδή μάλιστα έρχεται και ένα χρόνο μετά από το ιαπωνικό SUV, δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει και το κατάλληλο «update» που το καθιστά ακόμα πιο «ενημερωμένο» με επιπλέον καινοτομίες.

Θα ξεκινήσουμε όμως λέγοντας το εξής, ότι το νέο Kadjar που αποτελεί την τελευταία προσθήκη στη γκάμα της γαλλικής εταιρίας, αποτελεί το πρώτο της γνήσιο μεσαίο crossover, το οποίο τοποθετείται πάνω από το ήδη επιτυχημένο Captur. Με συνολικό μήκος 4.449 χλστ., πλάτος στα 1.836 και ύψος στα 1.607 (4.377X1.806X1890 είναι αντίστοιχα το Qashqai), το γαλλικό SUV είναι και μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις σε σχέση με το Qashqai. Το μόνο που παρέμεινε αμετάβλητο στα 2.646 χλστ. είναι το μεταξόνιο, καθώς οι Γάλλοι έδωσαν λίγο περισσότερο μήκος στον εμπρός και κυρίως στον πίσω πρόβολο, ούτως ώστε το νέο Kadjar να διαθέτει λίγο καλύτερους χώρους σε σχέση με το Qashqai.

Αυτό ισχύει κυρίως για τον χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι κατά 42 λίτρα μεγαλύτερος και φτάνει τα 472 στο Kadjar (κιτ επισκευής), ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μόνο με μία κίνηση αποκαλύπτεται ένας χώρος φόρτωσης της τάξης των 1.478 λίτρων. Με μία κίνηση αναδιπλώνεται και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού γεγονός που σου επιτρέπει να κουβαλήσεις αντικείμενα με συνολικό μήκος που αγγίζει τα 2.563 χλστ.

Ο χώρος αποσκευών εκτός από μεγάλος είναι και εξαιρετικά πρακτικός με το διπλό διαιρούμενο πάτωμα να σε βοηθάει να τον διαμορφώσεις πολλαπλώς, ενώ σε αυτό το σημείο υπάρχει και η έξυπνη λύση του κοτσαδόρου ο οποίος αποκαλύπτεται με το πάτημα ενός μπουτόν στα αριστερά του χώρου αποσκευών και μετά με μία κίνηση με το πόδι τον σπρώχνεις και πάλι ώστε να αποθηκευτεί πίσω από τον προφυλακτήρα.

Στο άκρως ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 ή και 5 επιβάτες, ενώ και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι καλά σχεδιασμένες και υπεραρκετές καθώς φτάνουν συνολικά τα 30 λίτρα. Στα highlights ο προαιρετικός πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που μπορεί να αλλάξει μοτίβο ώστε να ταιριάζει καλύτερα με τα γούστα σας, η οθόνη αφής με το σύστημα R-Link 2 με τα ξεχωριστά και πολλά apps στο Renault Store και οι εξαιρετικές ικανότητες συνδεσιμότητας του συστήματος infotainment, το εκπληκτικό ηχοσύστημα της Bose με τα 8 ηχεία, και μια σταθερή πανοραμική οροφή 1,4 τετραγωνικών μέτρων, που προσθέτει άπλετο φως στη καμπίνα.

Εμφανισιακά, συνεχίζει με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο το επιτυχημένο μοτίβο που ξεκίνησε από το Renault Clio, με την επιβλητική σε σχήμα «V» μάσκα να συνεχίζει νοητά στα φωτιστικά σώματα εμπρός και τα φώτα ημέρας LED να σχηματίζουν το «C». Τα πίσω φωτιστικά τεχνολογίας LED, δημιουργούν ένα «3D effect» με μέρος του να βρίσκεται μέσα στη λαμαρίνα και τα πλαϊνά τους να μοιάζουν ως συνέχεια των πίσω φτερών.

Άλλες διαφορές σε σχέση με το Qashqai αφορούν την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που έχει φτάσει τα 200 χλστ. (από 180) και το γεγονός ότι ο βασικός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.2 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, αποδίδει πλέον 130 ίππους από 115 στο Qashqai.

Επίσης, στο Kadjar το αυτόματο κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων αναλόγως με τη χώρα θα μπορεί να συνδυάζεται με οποιοδήποτε μηχανικό σύνολο (στις περισσότερες χώρος με τους κινητήρες diesel). Διατίθεται σε τετρακίνητες ή δικίνητες εκδόσεις (και σε δικίνητες εκδόσεις με ειδικό traction το «Extended Grip»), ενώ σύμφωνα με τη Renault το Kadjar ενθαρρύνει την περιπέτεια και παρέχει ταυτόχρονα εύκολη δυνατότητα ελιγμών στην πόλη χάρη στις συγκρατημένες διαστάσεις του (διάμετρος κύκλου στροφής 10,72 μέτρα).

Εκτός από τον 1.2 DIG-T βενζίνης υπάρχουν τα γνωστά μηχανικά σύνολα πετρελαίου 1.5 dCi απόδοσης 110 ίππων (με το συγκεκριμένο οι εκπομπές CO2 πέφτουν κάτω από τα 100 γρ./χλμ.) και 1.6 dCi 130 ίππων, ο μόνος κινητήρας που συνδυάζεται και με τετρακίνηση. Στο μέλλον θα υπάρξει και κινητήρας diesel bi-turbo 1,6 λίτρων με 160 ίππους, αλλά και κινητήρας βενζίνης turbo 1,6 λίτρων επίσης με 160 ίππους.

Από τεχνολογικής απόψεως, το νέο Kadjar είναι εξοπλισμένο όπως και το Qashqai σαν… αστακός, καθώς στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται από αυτόματο παρκάρισμα, μέχρι ενεργό cruise control και αυτόματο φρενάρισμα από τα 30 χλμ./ώρα έως τα 140, ακόμα και σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας.  

Εμείς στην Ισπανία και πιο συγκεκριμένα στην έρημο Bardenas λίγο έξω από την Zaragoza (μία ώρα περίπου διαδρομή), μία εξαιρετική τοποθεσία όπου έχουν γυριστεί πολλά σπαγγέτι γουέστερν στο παρελθόν, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το 1.2 βενζίνης και το τετρακίνητο με τον 1.6 diesel των 130 ίππων.

Ξεκινώντας από το δικίνητο να πούμε ότι o κινητήρας, παρότι δείχνει λίγο πιο μεστός και δυνατός από τις μεσαίες στροφές και απάνω σε σχέση με τον 115, στις χαμηλές στροφές παραμένει νωχελικός. Το καλό είναι ότι είναι πολύ ήσυχος και πολύ ομαλός σε λειτουργία και γενικά εξαιρετικά ελαστικός. Αν είσαι και λίγο προσεκτικός με το γκάζι η κατανάλωση μπορεί να μείνει και γύρω στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. ή και κάτω από αυτό.

Στο δρόμο παρότι λίγο πιο ψηλό, το Kadjar δείχνει ελάχιστα πιο «σφιχτό» από το Qashqai, γεγονός που το κάνει να είναι εξαιρετικά ευθύβολο και ευκίνητο παρά τον όγκο του. Σε ελάχιστες περιπτώσεις καταλάβαμε το αυξημένο μήκος σε σχέση με το Qashqai, ενώ και το τιμόνι δείχνει λίγο πιο πληροφοριακό. Τα καθίσματα του Kadjar, παρότι διαθέτουν τον ίδιο σκελετό με αυτά το Qashqai, δείχνουν ελαφρώς πιο άνετα καθώς έχουν εξελιχθεί περαιτέρω τα πλαϊνά τους μέρη, η πλάτη και το έδρανο.

Η εξαιρετική εικόνα που είχαμε για τον diesel παραμένει και εδώ με τον 1.6 dCi να μην μοιάζει σε κανένα σημείο για πετρελαιοκινητήρας τόσο από πλευράς λειτουργίας εφόσον είναι δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών και δουλεύει ακούραστα μέχρι τα «κόκκινα» σαν βενζινοκινητήρας, ενώ και οι κραδασμοί και ο θόρυβος είναι ελάχιστοι συγκριτικά.

Η επιλεκτική τετρακίνηση διαθέτει τρεις ρυθμίσεις (2WD με την κίνηση μόνο εμπρός, AUTO το σύστημα από μόνο μοιράζει τη ροπή μέχρι 50/50 και LOCK με 50/50 με ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα) και δουλεύει εξαιρετικά, όπως διαπιστώσαμε στις χωμάτινες διαδρομές στην έρημο Bardenas, αλλά παρότι η ανάρτηση είναι αρκετά άνετη και η ποιότητα κύλισης θαυμάσια σε κάθε περίπτωση, οι 17άρες ζάντες, έστω και με ελαστικά M S, σε κάποιες περιπτώσεις δεν δείχνουν ικανά να απορροφήσουν πλήρως τις πολύ μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος και τα νεροφαγώματα. Ο diesel εκτός από μεστός παραμένει και εξαιρετικά οικονομικός , καθώς ακόμα και στις χωμάτινες διαδρομές δεν ξέφυγε πολύ πάνω από τα 7 λίτρα να 100 χλμ.  

Με το Kadjar που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην Palencia (100 χλμ. μακριά από την έρημο που βρισκόμαστε) η εταιρία εισέρχεται σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, η οποία αναπτύσσεται ταχύτατα, με τους αντιπάλους να αυξάνονται κάθε χρόνο. Από το Nissan Qashqai, το Ford Kuga, το Honda CR-V, το Hyundai Tucson, το Toyota RAV4, το Kia Sportage, το Peugeot 3008, το VW Tiguan… αυτή η κατηγορία καταλαμβάνει σχεδόν το 30% του C segment σε παγκόσμια κλίμακα.

Στην Ελλάδα το Kadjar θα ξεκινήσει να διατίθεται μέσα στον Οκτώβριο του 2015 με τις τιμές να μην είναι ακόμα γνωστές. Αν και… φήμες λένε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία μπορεί να μας εκπλήξει ευχάριστα… Οψόμεθα.