FIRST DRIVE: Νέα BMW X1 (VIDEOS)


Λίγες ώρες μόνον πέρασαν από την πρώτη μας επαφή με την ανανεωμένη Σειρά 3 και να τώρα να οδηγούμε την εντελώς νέα X1.

  • 22/7/2015

Από το 2009 μετρά επιτυχίες η X1. Δημιούργημα μιας εταιρίας που ποτέ δεν έπαψε να καινοτομεί, το πρώτο premium μικρομεσαίο crossover –όπως άλλωστε είχαμε προβλέψει τότε- έγινε μια τεράστια εμπορική επιτυχία καθώς μέσα σε 5 χρόνια πουλήθηκαν περισσότερα από 730.000 από δαύτα σε ένα κοινό που περίμενε ένα τέτοιο όχημα καιρό.

Ως πρώτη προσπάθεια πιστώθηκε με πολλά θετικά, (συμπαγές σε διαστάσεις, πίσω κίνηση, χαρακτήρας) και χρεώθηκε μερικά μικρά «φάουλ» όπως ήταν η δύο «κλικ» υποδεέστερη αντιληπτή ποιότητα συγκριτικά με άλλα μοντέλα της BMW και η πενιχρή ενσωμάτωση τεχνολογιών. Τρέμε ανταγωνισμέ…η νέα X1 είναι εδώ.

Σε σχέση με την παλιά X1 το μόνο κοινό στοιχείο είναι το όνομα. Η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς SAV χτίστηκε πάνω στο απίστευτα ικανό και πολυπρόσωπο πάτωμα UKL (το ίδιο που έχουμε δει στην 2 Active Tourer αλλά και στο…MINI hatchback (!)). Είναι κοντύτερη κατά 15 χλστ., φαρδύτερη κατά 23 χλστ. και υψηλότερη κατά 53 χλστ. από την προηγούμενη γενιά.

Επίσης η τοπολογία της νέας πλατφόρμας (κίνηση στους εμπρός τροχούς, εγκάρσια τοποθέτηση κινητήρα) μείωσε δραματικά το μήκος του εμπρός πρόβολου εκτοξεύοντας έτσι σε νέα επίπεδα τον ωφέλιμο χώρο εφάμιλλο (και όχι τυχαία) με αυτόν της 2 Active Tourer με μεταξόνιο στα 2,67 μέτρα. Οι αλλαγές αυτές στις διαστάσεις λοιπόν επέφεραν κοσμογονία όχι μόνο στην πρακτικότητα -με πίσω καθίσματα κινούμενα σε ράγες κι έναν τεράστιο και αυξομειούμενο χώρο αποσκευών- αλλά και στον σχεδιαστικό χαρακτήρα της.

Η νέα X1 είναι πολύ δυναμική σε όψη, θυμίζει κανονικό SUV και όχι station wagon ή πολυμορφικό, μπαίνοντας με το σπαθί της στην υπόλοιπη οικογένεια X της BMW όχι μόνο ως παρουσία αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει την ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα, την ενσωμάτωση τεχνολογιών. Ακριβώς ό,τι έλειπε από την πρώτη γενιά.

Το εσωτερικό είναι πανέμορφο, αψεγάδιαστο, κλείνοντας σχεδόν εντελώς την ψαλίδα με μια 3άρα ή 4άρα, με άριστη εργονομία, χώρους για μικροαντικείμενα, κορυφαία ορατότητα και μεγάλη ποικιλία ηλεκτρονικών βοηθημάτων όπως τα συναντούμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Η μεγαλύτερη αποκάλυψη όμως ήρθε οδηγώντας την, έστω στις δύο κορυφαίες από άποψη απόδοσης και τεχνολογίας εκδόσεις, τις 25i xDrive (βενζίνη) και 25d xDrive (πετρέλαιο), αμφότερες με δίλιτρο κινητήρα, αυτόματο κιβώτιο και απόδοση στους 231 ίππους με την diesel να προσφέρει απλόχερα 100 Nm ροπής περισσότερα (350 Nm έναντι 450).

Ακόμα και ο πλέον αδαής θα νιώσει την ησυχία της καμπίνας απόρροια του κορυφαίου αεροδυναμικού συντελεστή (0,28), της φροντισμένης ηχομόνωσης και της αθόρυβης λειτουργίας κινητήρα και μετάδοσης. Θυμίζει έντονα X3 είναι μάλιστα πιο ελαφριά και πιο ευέλικτη στον τρόπο που μπορεί να κινηθεί υπό πίεση σε άσφαλτο.

Συνάμα τόσο οι εμπρός, όσο και οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ευρυχωρία και άνεση που δεν την προσδοκούσαμε σε τόσο γενναίες δόσεις. Η μετάδοση και στα δύο κινητήρια σύνολα γίνεται ομαλά χάρη στο ανανεωμένο 8άρι κιβώτιο, η βελτιωμένη τετρακίνηση μπαίνει με…τσαμπουκά όπου χρειαστεί αλλά όχι βίαια, βοηθώντας τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.

Τον τελευταίο βοηθά και το σύστημα διεύθυνσης, ακριβές, όσο βαρύ χρειάζεται, σαν θαρρείς από κάποιο καλοφτιαγμένο μικρομεσαίο hatchback, ενώ χάρη και στο πλήρες BMW Driving Experience πακέτο παραμετροποιούνται απόδοση κινητήρα, κιβώτιο, αίσθηση τιμονιού και σκληρότητα αναρτήσεων (εφόσον υπάρχει στον εξοπλισμό).

Δεν αρκεστήκαμε όμως στο να κυνηγούμε χρονόμετρα (ή να αποφεύγουμε κάμερες της αυστριακής αστυνομίας). Μπήκαμε με την ντιζελάτη X1 σε έναν ελαφρύ στίβο μάχης με δοκιμασίες για να διαπιστώσουμε αν…μπορεί. Με απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 183 χλστ., γωνία ορίου ανατροπής στις 35ο, γωνία προσέγγισης/διαφυγής στις 17,7ο και 20ο αντίστοιχα, δεν περιμένεις τη συμπεριφορά ενός... Defender όμως κυριολεκτικά πέρασε ατσαλάκωτο, χάρη στα αποθέματα ροπής και την αμέριστη και άκοπη συμπαράσταση κιβωτίου και τετρακίνησης. Αφήστε που το όριο ρυμούλκησης φτάνει τους 2 τόνους!

Αυτές οι δύο εκδόσεις δεν είναι οι μόνες. Μια πλειάδα δίλιτρων βενζινοκινητήρων και diesel από τη νέα γενιά Euro6 κινητήρων με κίνηση στους δύο ή τέσσερις τροχούς, με ανανεωμένο 8άρι αυτόματο ή μηχανικό 6άρι κιβώτιο εξοπλίζει τη νέα X1.

Το μεγάλο νέο για τα καθ’ ημάς αφορά το λανσάρισμα των X1 sDrive 18i, δικίνητη έκδοση με 1500άρη, turbo βενζινοκινητήρα 136 ίππων και X1 sDrive 16d επίσης δικίνητη με –επίσης- τρικύλινδρο 1500άρη πετρελαιοκινητήρα 115 ίππων!

Η επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα θα γίνει τον ερχόμενο Οκτώβρη. Ως τότε έχουμε τιμές για την sDrive20i στα 36.350 ευρώ, xDrive 20i στα 38.850 ευρώ, xDrive25i με 45.050 ευρώ, sDrive18d με 35.300 ευρώ, xDrive20d με 40.650 ευρώ και xDrive25d με 46.300 ευρώ.