FIRST DRIVE: Mercedes GLC-Class 4MATIC (VIDEO)


Με την GLC-Class η Mercedes-Benz δείχνει για ποιους λόγους είναι ένας από τους καλύτερους κατασκευαστές και εκτός δρόμου οχημάτων. Ας τους δούμε αναλυτικότερα.

  • 27/7/2015

Με την GLC-Class η Mercedes-Benz δείχνει για ποιους λόγους είναι ένας από τους καλύτερους κατασκευαστές και εκτός δρόμου οχημάτων. Ας τους δούμε αναλυτικότερα.

Η σχεδίαση. Το νέο μοντέλο διαφέρει επί της ουσίας αισθητικά από την GLK-Class, δηλαδή αυτή που αντικαθιστά. Σύμφωνα με τα στελέχη της Γερμανικής εταιρείας, η επιλογή για την ουσιαστική σχεδιαστική αλλαγή ήταν επιβεβλημένη κυρίως για τρεις λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την επιθυμία των υποψήφιων αγοραστών αυτής της κατηγορίας οχημάτων (σημ.: πολυτελών SUV) οι οποίοι πλέον θέλουν ένα όχημα που να μην είναι «τετραγωνοειδές» αλλά να δείχνει εξαρχής πιο κομψό και σαφώς πολυτελές. Ο δεύτερος αφορά στην απόφαση να αλλάξει η σχεδιαστική «ταυτότητα» και των SUV οχημάτων της Mercedes-Benz και ο τρίτος με την αναγκαιότητα να κατανοεί άμεσα κάποιος ότι η GLC-Class βασίζεται στη C-Class.

H τετρακίνηση

Φυσικά, πρόκειται για το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης «4MATIC» το οποίο έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και χρησιμοποιεί τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας, της πρόσφυσης και της πέδησης για να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται απρόσκοπτα εκτός δρόμου.

Η τετρακίνηση μοιάζει τη ροπή σε ποσοστό 45% εμπρός και 55% πίσω. H GLC-Class διατίθεται προαιρετικά με το «off-road πακέτο» αλλά και με την αερανάρτηση «Air Body Control», τα οποία αυξάνουν περισσότερο την ικανότητα εκτός δρόμου κίνησης του οχήματος. Η GLC-Class με το «off-road πακέτο» και την κανονική ανάρτηση (σημ.: μοχλική διάταξη) είναι κατά δύο εκατοστά ψηλότερη από το έδαφος, συγκριτικά με τη έκδοση που δεν το διαθέτει. Στην εκδοχή με την αερανάρτηση και το «off-road πακέτο», το σύστημα ανυψώνει το αυτοκίνητο έως και πέντε εκατοστά από το έδαφος ώστε να διέρχεται από δύσβατα σημεία ή/και να αυξάνει τη δυνατότητα πρόσφυσης των τροχών όταν αυτοί κρέμονται λόγω της διαμόρφωσης του εδάφους.

To «off-road πακέτο» διαθέτει πέντε διαφορετικές παραμέτρους λειτουργίας («offroad», «incline», «rocking assist», «slippery», «trailer») για να προσαρμόζονται να χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης, του αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων και της αερανάρτησης στα δεδομένα πρόσφυσης, κλίσης και φύσης του εδάφους. Επιπροσθέτως, υπάρχει και το σύστημα «Down Hill Regulation» μέσω του οποίου ο οδηγός ρυθμίζει την ταχύτητα κατάβασης του οχήματος σε έντονα επικλινές μέρος.

Όπως διαπιστώσαμε, η ικανότητα εκτός δρόμου κίνησης της GLC-Class είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και μπορεί να περάσει απροβλημάτιστα από μέρη όπου το ανάγλυφο είναι έντονο.

Κορυφαίο επίπεδο

Τόσο σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό όσο και την ποιότητα κατασκευής. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz η GLC-Class είναι κατά 12,0 cm μακρύτερη, κατά 5,0 cm πιο πλατιά και κατά 0,9 cm πιο ψηλή από την GLK-Class. Ωστόσο, παρά τις αυξημένες διαστάσεις της συγκριτικά, είναι κατά περίπου 80 kg ελαφρύτερη χάρη στην ευρύτερη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και πλαστικού. Πιο μακρύ κατά 11,8 cm είναι και το μεταξόνιο του νέου μοντέλου (συγκριτικά), κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την ευρυχωρία του εσωτερικού και το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα πορτμπαγκάζ (φτάνει τουλάχιστον τα 550 lt).

Το επίπεδο εξοπλισμού, ασφάλειας και άνεσης είναι απαράμιλλο, αναλόγως των χρημάτων που προτίθεται να διαθέσει κάποιος για την αγορά του οχήματος. Πάντως, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα «Dynamic Select» μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κάποιο από τα πέντε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του τιμονιού και της ανάρτησης («Eco», «Comfort», «Sport», «Sport Plus» και «Individual»). Σημειώνουμε ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και σύστημα «Head-up Display».

Κινητήρες

Αρχικά, η GLC-Class θα διατίθεται με έναν βενζινοκινητήρα και έναν πετρελαιοκινητήρα, ο δεύτερος σε δύο εκδοχές αναφορικά με την απόδοσή του. Συγκεκριμένα:

- Η GLC 250 4MATIC με τον 2.0 lt υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 211 PS/5.500 rpm και μέγιστη ροπή 350 Nm/1.200-4.000 rpm. Επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 7,3 sec, η τελική ταχύτητά της είναι 223 km/h, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση 6,5 lt/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 152 g/km.

- H GLC 220 d 4MATIC με τον 2.1 lt πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 PS/3.300-4.200 rpm και μέγιστη ροπή 400 Nm/1.400-2.800 rpm. Επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 8,3 sec, η τελική ταχύτητά της είναι 210 km/h, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση 5,0 lt/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 129 g/km.

- Η GLC 250 d 4MATIC όπου η μέγιστη ισχύ του πετρελαιοκινητήρα να φτάνει τους 204 PS/3.800 rpm και μέγιστη ροπή τα 500 Nm/1.600-1.800 rpm. Επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 7,6 sec, η τελική ταχύτητά της είναι 223 km/h, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση επίσης 5,0 lt/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα επίσης 129 g/km.

- Από το τέλος του χρόνου ή από τις αρχές του 2016, θα διατίθεται και η GLC 350 e 4MATIC, δηλαδή η «plug-in» έκδοση με υβριδικό κινητήρα. Η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 320 PS και η (συνδυασμένη) μέγιστη ροπή τα 560 Nm. Για το 0-100 km/h επιταχύνεται μόλις σε 5,9 sec, η τελική ταχύτητά της φτάνει τα 235 km/h, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 2,6 lt/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 60 g/km. Σε αυτή, δεν υπάρχει το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων αλλά το αντίστοιχο των 7 σχέσεων, το οποίο -όπως μάθαμε- επιλέχθηκε επειδή συνδυάζεται καλύτερα με το υβριδικό σύστημα και έχει μικρότερο βάρος, συγκριτικά.

Πρώτες εντυπώσεις

Εντός δρόμου, η GLC-Class κινείται με χαρακτηριστική άνεση και ησυχία. Στο εσωτερικό της το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό ακόμα και στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα.

Η ανάρτηση αποτελείται από διάταξη τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και διάταξη πολλαπλών (πέντε) συνδέσμων πίσω.

Εκτός δρόμου, το αυτοκίνητο παραμένει άνετο για τους επιβάτες, ιδίως στην εκδοχή με την αερανάρτηση.

Το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων αλλάζει τις ταχύτητες πολύ γρήγορα και ανεπαίσθητα, ιδίως όταν ο οδηγός επιλέξει τις ρυθμίσεις «Sport» και «Sport Plus» του συστήματος «Dynamic Select».

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, είδαμε να κυμαίνεται σε σχετικά καλό επίπεδο για τα δεδομένα του οχήματος, τόσο στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα όσο και σε αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα.

Στη χώρα μας η GLC-Class θα αρχίσει να διατίθεται από τον προσεχή Σεπτέμβριο και έπειτα. Όπως ανακοινώθηκε από την Ελληνική αντιπροσωπεία, οι τιμές πώλησης θα ξεκινούν από τα 48.850 ευρώ για την GLC 250 4MATIC, από τα 52.500 ευρώ για την GLC 220 d 4MATIC και από τα 53.150 ευρώ για την GLC 250 d 4MATIC.