FIRST DRIVE: Toyota Hilux 2016


Στο νοτιοδυτικό άκρο της Αφρικής, στη μακρινή Ναμίμπια οδηγούμε το ολοκαίνουριο Toyota Hilux!

  • 24/5/2016

Τέλη Μαΐου και βρισκόμαστε στο νοτιοδυτικό άκρο της Αφρικής στη μακρινή Ναμίμπια, με έκταση 3 φορές αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά πληθυσμό μόλις 2,2 εκατ. κατοίκους για να οδηγήσουμε την 8η γενιά Toyota Hilux.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΝΑΜΙΜΠΙΑ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: TOYOTA

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1968, και ένα χρόνο αργότερα σε όλη την Ευρώπη, και από τότε το θρυλικό Toyota Hilux έχει μια κυρίαρχη παρουσία στην παγκόσμια αγορά pick-up για σχεδόν 50 χρόνια. Μέχρι σήμερα, το δημοφιλές pick-up έχει καταγράψει παγκόσμιες πωλήσεις πάνω από 18 εκατομμύρια μονάδες. Στην Ευρώπη, περίπου 34.000 Hilux πωλήθηκαν το 2015, που αντιστοιχεί σε μερίδιο 23,1% της αγοράς κάνοντας το Hilux το best-seller pick-up για την Ευρώπη. Γνωστό για την ποιότητά, την αντοχή και αξιοπιστία του, το Hilux έχει βρεθεί από το Βόρειο Πόλο, στα ισλανδικά ηφαίστεια και την Ανταρκτική, ενώ έχει βρεθεί και στο podium του Ράλι Ντακάρ.

 

Η νέα, 8η γενιά Hilux έρχεται εκ βάθρων ανανεωμένη και επαναπροσδιορίζει τις ικανότητές της με ένα νέο και ισχυρότερο πλαίσιο τύπου σκάλα που προσφέρει αύξηση 20% στην στρεπτική ακαμψία, ενισχυμένη δομή, βελτιωμένες δυνατότητες 4x4, και βελτιωμένη ικανότητα ρυμούλκησης. Διατίθεται σε Single Cab, τετραθέσιο Extra Cab και πενταθέσιο Double Cab και πλέον ανταποκρίνεται στην αύξηση χρήσης των pick-up ως SUV με νέο, σύγχρονο σχεδιασμό, μεγαλύτερη άνεση, προηγμένο εξοπλισμό και βελτίωση της ασφάλειας, καθιστώντας το πιο κομψό και ολοκληρωμένο από ποτέ. Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε ότι από εμπρός το νέο Hilux θυμίζει το Land Cruiser, όχι μόνο σε εμφάνιση αλλά και σε ποιότητα.

Στο εσωτερικό συνδυάζει την αντοχή και τη λειτουργικότητα. Υλοποιημένο με άριστα υλικά, το ταμπλό ενσωματώνει νέα, ευανάγνωστα όργανα, νέους αεραγωγούς και κεντρική κονσόλα με σύστημα πολυμέσων και 7" οθόνη αφής. Εδώ, στο εσωτερικό, ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η ευρυχωρία, η άνεση και η πληθώρα χώρων για μικροαντικείμενα, ενώ στο σύνολό του δε θυμίζει σε τίποτε ένα pick-up ούτε σε θέματα πρακτικότητας και ποιότητας αλλά ούτε κι όταν κινείσαι, καθώς το επίπεδο θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλό. Ακόμα και σε δύσβατα εδάφη το αυτοκίνητο δεν έτριξε καθόλου, ούτε μας καταπόνησε, ενώ η 20% αυξημένη διαδρομή των αναρτήσεων επιτρέπει και μεγαλύτερες off-road δυνατότητες, με ελαστικά Bridgestone dueler 265/60-R18. Στα όρια μάλιστα της ερήμου Namib (μιας από τις αρχαιότερες στον κόσμο) με απανωτούς αμμόλοφους, αλλά και σε μια σκληρή off-road διαδρομή 24 χιλιομέτρων, την οποία διανύσαμε σε 4 ώρες (!) το πενταθέσιο Hilux Double Cab δεν έδωσε αφορμή για κανένα αρνητικό σχόλιο σε αυτόν τον τομέα με απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 293 mm, γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 31 και 26 μοίρες αντίστοιχα.

 

Πρακτικότερο, οικονομικότερο

Ο χώρος φόρτωσης του νέου Hilux έχει γίνει μεγαλύτερος, ισχυρότερος και πιο πρακτικός. Το μέγιστο πλάτος έχει αυξηθεί από το 1.544 στα 1.645 mm, ενώ το μήκος κυμαίνεται από τα 2.315 mm μέχρι 1.525 mm αναλόγως έκδοσης. Η πίσω πόρτα επωφελείται πλέον από πιο ανθεκτικούς μεντεσέδες για πιο απροβλημάτιστη φόρτωση βαριών αντικειμένων, ενώ η ίδια η πλατφόρμα του χώρου της καρότσας είναι πιο ανθεκτική και δέχεται και μια πλειάδα αξεσουάρ όπως hard top. Το μεικτό βάρος στο αυτόματο, τετρακίνητο Double Cab αγγίζει τα 3.210 κιλά ενώ το ρυμουλκούμενο είναι στα 3.200 κιλά και 750 κιλά με φρένα ή χωρίς αντίστοιχα.

Ο νέος 2.4 D 4D κινητήρας της Toyota παρά το γεγονός ότι είναι περίπου 100 cc μικρότερος σε χωρητικότητα από τον προκάτοχό του, συνδυάζει εξαιρετικά βελτιωμένη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες με οικονομία καυσίμου κορυφαία για την κατηγορία. Είναι τετρακύλινδρος diesel 16 βαλβίδων, DOHC και εξοπλίζεται με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler. Από 2.393 cc παράγει 110 kW (150 ίπποι) στις 3.400 rpm και μέγιστη ροπή 400 Nm μεταξύ 1.600 και 2.000 rpm. Το νέο Hilux είναι πλέον εξοπλισμένο με ένα διακόπτη Drive, επιτρέποντας στους οδηγούς να επιλέξουν μεταξύ ECO και POWER. Η λειτουργία ECO μειώνει την κατανάλωση και τη επιμελείται τη συνολική διαχείριση της ισχύος για οικονομία, ενώ η λειτουργία POWER προσφέρει καλύτερη απόκριση στο γκάζι.

Οι δικίνητες εκδόσεις συνδυάζονται με βελτιωμένο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ τα all-wheel drive μοντέλα προσφέρουν επιλογή του βελτιωμένου 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή ένα νέο 6τάχυτο ECT αυτόματο κιβώτιο.

Το νέο Hilux επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 12,8 δευτερόλεπτα (με το 6άρι αυτόματο) ή 13,2 δευτερόλεπτα με το 6άρι μηχανικό). Οι εκδόσεις 2x4 αγγίζουν τελική ταχύτητα 175 km/h ενώ οι 4x4 φτάνουν τα 170 km/h. Η απόδοση καυσίμου βελτιώθηκε κατά περίπου 9% σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά, ενώ πετυχαίνει και κορυφαίες επιδόσεις κατανάλωσης και εκπομπής CO2 (6,4 l/100km - CO2 μόλις 169 g/km) ενώ στις διαδρομές που κινηθήκαμε είδαμε περίπου 10 l/100km. Το νέο Toyota Hilux είναι διαθέσιμο ήδη στην Ελλάδα και δε βρίσκουμε το λόγο γιατί να μην συνεχίσει την θαυμάσια πορεία του προκατόχου του.