VOLKSWAGEN GOLF GTD 2013


Περίληψη προηγούμενου επεισοδίου: Ταξιδέψαμε στη Γερμανία για να οδηγήσουμε το "άλλο" GTI, το πετρελαιοκίνητο GTD. Θαυμάσαμε τις χάρες ενός προικισμένου πατώματος, χαρήκαμε την τεχνολογία diesel στην πιο κορυφαία της στιγμή και νιώσαμε την αίσθηση της γρήγορης, πολιτισμένης οδήγησης. Και τώρα η συνέχεια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/1/2014

Das... Diesel

Περίληψη προηγούμενου επεισοδίου: Ταξιδέψαμε στη Γερμανία για να οδηγήσουμε το "άλλο" GTI, το πετρελαιοκίνητο GTD. Θαυμάσαμε τις χάρες ενός προικισμένου πατώματος, χαρήκαμε την τεχνολογία diesel στην πιο κορυφαία της στιγμή και νιώσαμε την αίσθηση της γρήγορης, πολιτισμένης οδήγησης. Και τώρα η συνέχεια.

Ηρθε λοιπόν το πλήρωμα του χρόνου -σύντομα μάλιστα να οδηγήσουμε το «Grand Turismo Diesel» στην Ελλάδα. Ηδη, μπορεί κανείς να κατανοήσει ότι τα τρία αρχικά δεν μεταφράζονται σε εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά θεμελιωδώς- σε μια οδηγική έκφανση που απαιτεί κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με άνεση και ποιότητα κύλισης. Παράλληλα το diesel είναι το...«βούτυρο στο ψωμί» για μεγάλα ταξίδια με χαμηλή κατανάλωση αφού τόσο η φιλοσοφία λειτουργίας όσο και οι ιδιότητες του καυσίμου δίνουν τον τόνο για οικονομική οδήγηση.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το Golf GTD είναι ημιτελές. Το αντίθετο. Ό,τι χρειάζεται ένα σπορ αυτοκίνητο το «φοράει» τούτο το τρίθυρο hatchback και μάλιστα ντυμένο με υψηλότατη ποιότητα κατασκευής και μια ήπια σχεδιαστική προσέγγιση μέσα κι έξω, ως είθισται για το «ιερό τέρας» Golf. O τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας -δυστυχώς για μας τους Ελληνες- είναι δίλιτρος, αλλά όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς οι Ευρωπαίοι δεν έχουν τέτοια «κολλήματα». Ούτε και ο κινητήρας βεβαίως που με τον τρόπο λειτουργίας και τη συνολική του απόδοση (184 PS) θυμίζει περισσότερο έναν καλό 1800άρη τούρμπο κινητήρα. Το λέμε τούτο διότι μετά την πρώτη κρύα εκκίνηση και τη σχετικά γρήγορη επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας, το GTD δεν...ακούγεται. Αργεί κάπως να γεμίσει αλλά μετά τις 1.800 σ.α.λ. και μέχρι τις 3.250 σ.α.λ. έχεις και τα 380 Nm ροπής στη διάθεσή σου μαζί με το προαιρετικό, εξάρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο DSG σε δύο προγράμματα Drive και Sport. Παράλληλα, υπάρχει η κλασική πια επιλογή ανάμεσα σε 4 προγράμματα (Normal, Eco, Sport, Individual) με τα οποία ρυθμίζονται κινητήρας, τιμόνι και βέβαια ο τρόπος αλλαγής σχέσεων.

Μεγάλη λοιπόν η ποικιλία παραμετροποίησης και ακόμα μεγαλύτερη η προίκα προς την κατεύθυνση της οικονομίας καυσίμου (άλλωστε η VW έχει εφαρμόσει όλη την παλέτα BlueMotion Technology). Διαθέτοντας μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, EGR, common rail που λειτουργεί σε πίεση 2.000 bar (!) καθώς και νέο τούρμπο και Start/Stop, το Golf GTD όχι μόνο είναι πιστοποιημένο για τη νόρμα Euro 6 αλλά τα στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών κινούνται στη σφαίρα της... αστειότητας. Με 4,2 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση για το μοντέλο με το μηχανικό κιβώτιο και 4,5 για το αυτοκίνητο δοκιμής μας, είναι βέβαιο ότι σε καθημερινές μετακινήσεις θα δείτε πραγματική κατανάλωση πέριξ των 5,5 λίτρων. Από την άλλη, θα νιώσετε και με το παραπάνω την ελκτική δύναμη ενός εύρωστου πετρελαιοκινητήρα ιδίως στις χαμηλομεσαίες στροφές και μέχρι το όριο των 4.000 σ.α.λ., αλλά μετά καλό είναι να επιλέξετε την επόμενη σχέση. Το καταλάβατε.

Αν το GTI δεν είχε την εκρηκτικότητα που περιμένεις από 220 ίππους, το GTD συμπεριφέρεται ήπια, με τη διαγωγή ενός πολιτισμένου Tourer με σταθερότατο πάτημα, χάρη και στην πληθώρα ηλεκτρονικών –με προεξάρχοντα- το ψευδομπλοκέ διαφορικό XDS , το σπέσιαλ φροντισμένο πρόγραμμα ESC και την προοδευτική υποβοήθηση του τιμονιού, αλλά και το τρίθυρο αμάξωμα που το καθιστά πιο στιβαρό από τα πεντάθυρα αδέλφια του. Ολα τα παραπάνω συντελούν στο να κινηθείς στο όριο και μάλιστα χωρίς να αφήσεις γκάζι σε στροφή. Αν μάλιστα και τα ελαστικά ήταν πιο σπορ, τότε θα μιλούσαμε για ένα κορυφαίο σύνολο. Οπως και να ‘χει, το GTD είναι ένα αυτοκίνητο για ώριμους οδηγούς, που θέλουν να κινούνται γρήγορα και σίγουρα, με πλουσιότατο εξοπλισμό (για άλλη μια φορά, χαρήκαμε τη μίνιμαλ, κορυφαία εργονομία ενός άρτιου εσωτερικού) και μάλιστα με περιβαλλοντική συμπεριφορά «από άλλο ανέκδοτο». Αν μάλιστα «σας παίρνει», προτιμήστε το με το 6άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο που και γρήγορο είναι και δίνει μια νότα πολυτέλειας.