Hyundai i10 1.2: Big Bang


Το μικρότερο Hyundai συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της εταιρείας. Το νέο i10 μεγάλωσε, ωρίμασε και έχει όλα τα εφόδια να κάνει την έκπληξη, ανταγωνιζόμενο ακόμα και super mini. Ή μήπως έγινε πια ένα τέτοιο; 

  • 7/12/2014

Όταν το 2007 το πρώτο i10 έπαιρνε τη σκυτάλη από τα πιο… ασιατικών προδιαγραφών Atos (1997) και Atos Prime (1999), η ιστορία είχε ξεκινήσει ήδη να καταγράφει την ευρωπαϊκή απόβαση της κορεάτικης φίρμας.

Αρχηγείο στο Ruesselsheim της Γερμανίας (έδρα της...Opel), R & D και σχεδιασμός με βάση τα ευρωπαϊκά κριτήρια και δεδομένα, όλα έδειχναν ότι η Hyundai είχε λάβει πολύ σοβαρά τη συμμετοχή της στις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου και θα προσπαθούσε να σταθεί ακριβώς δίπλα σε γερμανικά και ιαπωνικά μεγαθήρια κοιτώντας τα στα... μάτια!

Η στρατηγική εξευρωπαϊσμού δείχνει να αποδίδει καρπούς, καθώς η πρώτη γενιά του i10 κατάφερε να προσεγγίσει περισσότερους από 450.000 καταναλωτές, ενώ και στην Ελλάδα κατάφερε να βρίσκεται στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων στην κατηγορία και να αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό της τάξης του 38,5 % (!) από τις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας στη χώρα μας.

Με την κρίση να συνεχίζεται σε μεγάλο ποσοστό στη γηραιά ήπειρο και την ανάκαμψη να μοιάζει με... πυγολαμπίδα στο βάθος του τούνελ, οι αναλυτές προβλέπουν την περαιτέρω ανάπτυξη των μικρών κατηγοριών αυτοκινήτων.

Πιο εντυπωσιακό, πιο premium

Με το νέο FIAT Panda να κάνει την εμφάνισή του και τη συνομοταξία VW up!, SEAT Mii και Skoda Citigo να αποτελούν τα νέα δυνατά χαρτιά της κατηγορία, ήταν επιβεβλημένη η ριζική ανανέωση του i10. Σύμφωνα με έρευνες της Hyundai μάλιστα, περισσότεροι από το 30% είναι εκείνοι που τελικά διαλέγουν ένα προϊόν της εταιρείας για την εμφάνισή του. Οπότε, ήταν και αναμενόμενο να δούμε την τελευταία σχεδιαστική φιλοσοφία «fluidic sculpture» να εφαρμόζεται και στο νέο i10.

Με το μήκος να έχει αυξηθεί κατά 80 χλστ. (3.665 συνολικά), το πλάτος κατά 65 (1.660 χλστ.) και το ύψος να έχει μειωθεί κατά 40 χλστ. (1.500), το νέο i10 δείχνει σίγουρα πολύ πιο εντυπωσιακό και πολύ πιο... αυτοκίνητο σε σχέση με το παρελθόν. Ρέουσες σχεδιαστικές γραμμές, τονισμένες ακμές και στοιχεία δανεισμένα από το νέο μικρομεσαίο i30, όπως η εξαγωνική εμπρός μάσκα, κάνουν το νέο i10 να σε πείθει για το πιο premium της κατασκευής του και συνολικά να αποπνέει έναν αέρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου.  Η συγκεκριμένη σχεδίαση μάλιστα συνεπάγεται και έναν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,31).

Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό του με την ποιότητα των πλαστικών να έχει αναβαθμιστεί πολύ σε σχέση με το παρελθόν και αρκετά στοιχεία είναι δανεισμένα από αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας (i20, i30). Με την αύξηση του μεταξονίου κατά 5 χλστ. (2.385) οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά κορυφαίοι για την κατηγορία και αυτοί μάλιστα που θα καθίσουν στα εμπρός καθίσματα θα νιώσουν ότι βρίσκονται σε super mini. Πολύ καλός είναι και ο χώρος στο πίσω κάθισμα με τον μεσαίο επιβάτη να έχει χώρο για τα πόδια του καθώς το τούνελ είναι σχεδόν στο ίδιο ύψος με το πάτωμα, αλλά η αλήθεια είναι ότι το διαθέσιμο πλάτος για τους ώμους θα δυσκολέψει λίγο την ύπαρξη τριών. Βεβαίως με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας (και όχι μόνο…) οι χώροι είναι εξαιρετικοί. Το ίδιο συμβαίνει και με τον χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 252 λίτρα. Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, η τυπική εργονομία, οι πάρα πολλές και εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα συνθέτουν ένα περιβάλλον... εργασίας πολύ ευχάριστο και ξεκούραστο σε καθημερινή χρήση. Το πιο ωραίο πάντως είναι ότι  η προσπάθεια για μια premium εικόνα ευοδώνεται μαζί με ύπαρξη νεανικής ατμόσφαιρας χάρη στους χρωματισμούς των επενδύσεων καθισμάτων και ταμπλό, κάτι που γενικά επιτυγχάνεται δύσκολα. Είναι σίγουρα από τα πιο χαρούμενα, νεανικά και ζωηρά σαλόνια που υπάρχουν εκεί έξω.

Εικόνα super mini

Το ολοκαίνουργιο i10 είναι κορεατικό μόνο κατ’ όνομα καθώς έχει εξ ολοκλήρου σχεδιαστεί και εξελιχτεί στο Russelsheim της Γερμανίας και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Izmit της Τουρκίας. Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που το κάνει κατά 27% πιο στιβαρό σε σχέση με το παρελθόν. Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής το έχει μεν πιο στιβαρό, ταυτόχρονα το βάρος παραμένει στα ίδια επίπεδα με αυτά του προηγούμενου μοντέλου. Η δεύτερη γενιά λοιπόν έχει ξεκινήσει να διατίθεται στη χώρα μας με δύο βενζινοκινητήρες, έναν 3κύλινδρο 1 λίτρου και τον 4κύλινδρο των 1,2 λίτρων που είχε κάτω από το καπό του το αυτοκίνητο δοκιμής. Η απόδοσή του αγγίζει τους 87 ίππους και είναι πραγματικά πολύ ομαλός και ήσυχος, ενώ δεν προβληματίζεται σε κανένα απολύτως σημείο με τα μόλις 941 κιλά του αμαξώματος. Αντιθέτως, χαρίζει στο i10 των 1.248 κ.εκ. πολύ καλές επιδόσεις -ιδίως ρεπρίζ- με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Το ίδιο ακριβώς μπορούμε να πούμε και για την κατανάλωση βενζίνης. Ακόμα και υπό αρκετή πίεση δεν είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού πολύ πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ με λελογισμένη χρήση βρίσκεσαι εύκολα στην περιοχή των 6 λίτρων ή και κάτω από αυτή.

Στον δρόμο το νέο i10 δείχνει εξαιρετικά «ώριμο» και εξελιγμένο για αυτοκίνητο πόλης σε τέτοιο σημείο μάλιστα που αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι πραγματικά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας Α. Ησυχο, άνετο και ευθύβολο, χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, διαθέτει «βασιλικό» πάτημα με βάση τα δεδομένα της κατηγορία, ενώ η ποιότητα κύλισης κινείται σε εξαιρετικά επίπεδα και θα μπορούσε να συγκριθεί εύκολα με αυτοκίνητα της μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) έχει επανασχεδιαστεί και ρυθμιστεί πολύ καλά και απορροφά απροβλημάτιστα σχεδόν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, ενώ και τα περιθώρια πρόσφυσης πάρα πολύ υψηλά. Σε κάθε περίπτωση βέβαια και το πολύ καλό ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας επεμβαίνει σχεδόν ανεπαίσθητα και είναι αρωγός στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε οδόστρωμα. Το τιμόνι ίσως θα έπρεπε να είναι λίγο πιο… επικοινωνιακό και άμεσο στη θέση της ευθείας, αλλά συνολικά η αίσθηση και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης είναι πολύ καλή. Το πολύ καλό σε αίσθηση και λειτουργία κιβώτιο των 5 σχέσεων (βελτιωμένος μηχανισμός επιλογής και επικάλυψη άνθρακα στους δακτυλίους των συγχρονιζέ κατά τα πρότυπα πολλών σπορ αυτοκινήτων) και τα αποτελεσματικά φρένα σε κάνουν να θέλεις να το πιέσεις ακόμα και σε ορεινούς δρόμους με στροφές, ενώ η ανάρτηση ελέγχει αρκετά καλά το αμάξωμα στη γρήγορη οδήγηση.

Πολύ αυτοκίνητο... mini τιμή

Συνολικά λοιπόν και χωρίς περιστροφές, με τη νέα γενιά i10 νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και σίγουρα μιλάμε για ένα από τα κορυφαία mini οχήματα αυτή τη στιγμή στη χώρα μας. Αν συνυπολογίσουμε το ότι με τις πολύ καλές προσφορές της ελληνικής αντιπροσωπείας και με το μέτρο της απόσυρσης η βασική έκδοση 1,2 (με πλούσιο εξοπλισμό μάλιστα) στοιχίζει με 9.490 ευρώ, τότε το συμπέρασμα είναι πολύ θετικό. Οπως είχαμε πει και για το νέο i30, οι δεύτερες γενιές των «i» μοντέλων δείχνουν ότι η κορεατική φίρμα έχει λάβει πολύ σοβαρά υπόψη της τη στρατηγική εξευρωπαϊσμού της. Σε τέτοιο σημείο μάλιστα που να μην μπορείς να ξεχωρίσεις τις... ρίζες της αν κρύψεις τα λογότυπα του αμαξώματος...