ΔΟΚΙΜΗ: Opel Mokka 1.4T ECOTEC 140 PS Start & Stop 2WD


Σε μια εποχή που δίνει «ψήφο εμπιστοσύνης» στα συμπαγή SUV και crossovers, το Opel Mokka συνεχίζει να αποτελεί μια από τις καλύτερες λύσεις, που μπορεί να κινηθεί με στυλ και άνεση στην πόλη και με ταχύτητα εκτός των τειχών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/7/2015

Σε μια εποχή που δίνει «ψήφο εμπιστοσύνης» στα συμπαγή SUV και crossovers, το Opel Mokka συνεχίζει να αποτελεί μια από τις καλύτερες λύσεις, που μπορεί να κινηθεί με στυλ και άνεση στην πόλη και με ταχύτητα εκτός των τειχών.

Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η τάση στην Ευρώπη «καλπάζει» προς την πλευρά των SUV και crossovers με ένα ποσοστό της τάξης του 20%. Μέσα σε αυτή την «προϊοντική άνοιξη», το Opel Mokka κατέχει εξέχουσα θέση, καθώς από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2012 είναι η πρώτη επιλογή σε πάμπολλες αγορές της Ευρώπης, ενώ και στην ελληνική κινείται σε διαρκείς ρυθμούς... best seller. Δεν είναι τυχαίο.

H Opel πολύ νωρίς είδε τις ανάγκες των Eυρωπαίων και παρουσίασε σε ένα συμπαγές αυτοκίνητο με 4,28 μέτρα μήκος ολόκληρη τη σχεδιαστική φιλοσοφία της, την ευρυχωρία και τη θαυμάσια πρακτικότητα που συνοδεύει -σχεδόν- κάθε Opel, μαζί με έξτρα θέλγητρα την υψηλή θέση οδήγησης, την αυξημένη απόσταση του πατώματος από το έδαφος και βέβαια την trendy εμφάνιση. Στην έκδοση αυτοκινήτου δοκιμής μας λοιπόν μπορεί να μην υπάρχει τετρακίνηση, υπάρχει όμως ο 1400άρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 140 ίππων και όλα τα παραπάνω. Είναι μια διαρκώς φρέσκια εικόνα βλέποντάς το στους δρόμους, χωρίς να το...βαριέσαι κι αυτό σημαίνει επιτυχία. Oπως επιτυχία είναι η άριστη ποιότητα συναρμογής.

Το εσωτερικό πετυχαίνει να παντρέψει τις ιδιότητες ενός supermini με αυτές του crossover, με πάγιες όμως αισθητικές και εργονομικές αναφορές στα λοιπά μοντέλα της Opel. Eτσι θα βρείτε ένα καλλίγραμμο ταμπλό με υπερπληθώρα κουμπιών και διακοπτών (αλλά κι ένα υπερπλήρες σύστημα Intellink με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, αφθονία χώρων για μικροαντικείμενα - 19 αποθηκευτικοί χώροι!) και υπερυψωμένη θέση οδήγησης, ενώ και εδώ η ποιότητα κινείται σε υψηλά επίπεδα. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι καλοί με εξαίρεση τους υψηλούς επιβάτες πίσω που θα νιώσουν κάπως... κλειστοφοβικά. Ο χώρος αποσκευών στα 356 λίτρα από την άλλη μόνο μικρός δεν λέγεται καθώς αγγίζει αυτούς της μικρομεσαίας κατηγορίας και μόνο το υψηλό κατώφλι φόρτωσης είναι ένα κάποιο «μείον».

Συμπαγές και δυνατό

Κινούμενοι εντός των τειχών θα διαπιστώσετε ότι το Mokka έχει το «τσαγανό» ενός supermini καθώς ελίσσεται με μαεστρία και άριστη εποπτεία του περιβάλλοντος (με εξαίρεση την ορατότητα προς τα πίσω όπου οι παχιές κολόνες κάνουν τα πράγματα λίγο εύκολα). Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς δείχνει κατ’ αρχάς ένα καλό πρόσωπο. Πατά καλά, με σταθερό τρόπο και πολύ καλή απόσβεση των όποιων ανωμαλιών της ασφάλτου. Σε εγκάρσια εμπόδια μόνο το πίσω μέρος δυστροπεί καθώς τα σφιχτά ελατήρια και ο ημιάκαμπτος άξονας κάνουν το Mokka περισσότερο νευρικό από ό,τι θα θέλαμε.

Ο κινητήρας σε ένα όριο στροφών και μέχρι τις 2.200 σ.α.λ. δείχνει ράθυμος αλλά ακολούθως «γεμίζει» με γρήγορο ρυθμό με το συμπαθητικό 6άρι μηχανικό κιβώτιο (δεν είναι το νέο 6άρι της Opel), δίνοντας στο Mokka ένα πολύ ευπρόσδεκτο «μπρίο» που του επιτρέπει να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Σε εκτός ασφάλτου διαδρομές ευπρόσδεκτη είναι η απόσταση των 15,7 εκατοστών από το έδαφος, όχι τίποτε σπουδαίο, αλλά σαφώς καλύτερο από οποιοδήποτε «στριτάδικο» αυτοκίνητο. Καλοδεχούμενη επίσης είναι η προσθήκη του συστήματος υποβοήθησης σε κατωφέρεια, «γκατζετάκι» που διαθέτουν ακριβότερα off-road μοντέλα.

Πολλά ακόμα συμπεριλαμβάνονται στο βασικό πακέτο εξοπλισμού του Mokka, πακέτο ασυναγώνιστο που δικαιολογεί το κάθε ευρώ από όσα ζητάει. Με εξαίρεση την... επιθετική κατανάλωση αν κινείστε σβέλτα και κάποιο επίπεδο αεροδυναμικού θορύβου, αν ξεπεράσετε τις νόμιμες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, έχετε μια θαυμάσια επιλογή που σας βάζει στον κόσμο των crossover με ένα ελκυστικό, δυναμικό και πλούσια εξοπλισμένο μοντέλο.