ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper SD Countryman ALL4 2.0 «PARK LANE»


Δύο από τα κυριότερα στοιχεία της πρόσφατης και σύγχρονης βρετανικής «pop κουλτούρας» συνδυάζονται σε μια προσπάθεια δημιουργίας μιας ξεχωριστής εξοπλιστικής έκδοσης του MINI.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/4/2016

Δύο από τα κυριότερα στοιχεία της πρόσφατης και σύγχρονης βρετανικής «pop κουλτούρας» συνδυάζονται σε μια προσπάθεια δημιουργίας μιας ξεχωριστής εξοπλιστικής έκδοσης του MINI.

Το πρώτο είναι ο δρόμος «Park Lane», μία από τις βασικότερες οδούς του Λονδίνου. Γνωστή για τις πολυτελείς κατοικίες μελών της γηγενούς αριστοκρατίας (παλιότερα) και νεόπλουτων (προσφάτως), θεωρείται η δεύτερη πιο ακριβή περιοχή της βρετανικής πρωτεύουσας στον τομέα αγοράς ακινήτων. Το δεύτερο είναι το Μini, το όχημα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει αφήσει το στίγμα του στην ιστορία της Αυτοκίνησης. Οι άνθρωποι της ΜΙΝΙ αποφάσισαν να συνδυάσουν τα δύο στοιχεία με στόχο να ενισχύσουν τον «χαρακτήρα βρετανικότητας» του μοντέλου και μάλιστα επέλεξαν να το κάνουν στην έκδοση Countryman, μία από τις πιο ιδιαίτερες καθώς διατίθεται και σε τετρακίνητη εκδοχή.

Χαρακτηριστικά

Η εν λόγω εξοπλιστική έκδοση, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από έναν χρόνο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, διακρίνεται από τη διχρωμία του αμαξώματος και την ιδιότυπη σχεδίαση και απόχρωση των τροχών, οι οποίοι είναι διάστασης 18 ιντσών. Επίσης, υπάρχουν LED φώτα ημέρας, ενώ τα πλαϊνά φλας καλύπτονται από λευκό πλαστικό. Εκτός από την αισθητική διαφοροποίηση της έκδοσης εξωτερικά (αναφορικά με τις υπόλοιπες του μοντέλου), αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό του οχήματος. Ετσι, τα πλαϊνά της κονσόλας είναι σε ασημένια απόχρωση με καρό κόκκινες γραμμές, ενώ υπάρχουν αλουμινένιες απλίκες στο μαρσπιέ των εμπρός θυρών με την ονομασία της έκδοσης. Αυτά σε συνδυασμό με την απομίμηση ανθρακονήματος σε σημεία του ταμπλό και των θυρών δημιουργούν μια πιο σπορτίφ «εικόνα» στους επιβάτες.

 

Κινητήρας, εντυπώσεις

Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 143 PS, ωστόσο η ροπή του είναι αυτή που επιτρέπει στο όχημα να κινείται σβέλτα. Αποδίδεται ικανοποιητικότατα από τις χαμηλές rpm και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων προσδίδει σχετικά έντονη επιτάχυνση, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Βεβαίως, η χροιά του είναι σχετικά τραχιά, ενώ η πραγματική κατανάλωση εμφανίζεται αυξημένη στην καθημερινή μετακίνηση, όμως αυτή είναι μια συνθήκη που μάλλον θα τη συνηθίσει όποιος επιλέξει τη συγκεκριμένη έκδοση. Το Countryman έχει σχετικά μεγάλες διαστάσεις (ιδίως αν θεωρήσουμε ότι πρόκειται για ΜΙΝΙ), εντούτοις η ευρυχωρία του εσωτερικά δεν είναι αυτή που περιμένεις. Πάντως, τέσσερις ενήλικοι θα μεταφερθούν με σχετική άνεση, ενώ έχουν ικανό χώρο για τις αποσκευές τους. Γενικά, το Countryman δεν είναι ένα «πρακτικό οικογενειακό» αυτοκίνητο, όπως δείχνει εξωτερικά, ωστόσο δεν δημιουργήθηκε για τέτοιο.

Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του, διατηρεί τα χαρακτηριστικά του ως δημιούργημα της ΜΙΝΙ. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, η κρεμαγέρα «κοντύτερη» απ’ ό,τι υπολογίζεις και η απόκριση του τιμονιού άμεση. Το αυτοκίνητο είναι ευκίνητο σε κάθε περίπτωση, ενώ το σύστημα τετρακίνησης ενεργοποιείται άμεσα όταν απαιτηθεί. Θυμίζουμε ότι το «ALL4» χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη για να μεταφέρει τη ροπή και στους πίσω τροχούς. «Συνεργάζεται» με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας του οχήματος («DSC») και διαμοιράζει τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων αναλόγως των απαιτήσεων πρόσφυσης κάθε φορά. Υπό κανονικές συνθήκες το Countryman παραμένει «τετρακίνητο», υπό την έννοια ότι το σύστημα μεταφέρει ποσοστό της ροπής και στον πίσω άξονα - έστω και μικρό. Μόνο όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα120 km/h μετατρέπεται σε εμπροσθοκίνητο, για τη μείωση της κατανάλωσης. Επίσης, όταν χρειαστεί, μπορεί να μεταφέρει το 100% της ροπής μόνο στον πίσω άξονα (π.χ. κίνηση σε χιονισμένο έδαφος ή παγωμένη επιφάνεια).

Επιλογικά, το Contryman αποτελεί ένα ιδιαίτερο όχημα το οποίο -ως ΜΙΝΙ- είναι δημοφιλές για τη γενικότερη «εικόνα» του. Εντούτοις, αν κριθεί αντικειμενικότερα, προσφέρει καλά στοιχεία οδικής συμπεριφοράς, υψηλό επίπεδο κατασκευής και εξοπλισμού.