ΔΟΚΙΜΗ: BMW X1 sDRIVE 18i


Μπορεί ένα πολυτελές SUV -έστω και compact- με 3κύλινδρο κινητήρα μόλις 1,5 λίτρων κάτω από το καπό να μοιάζει εκ πρώτης ως λύση ανάγκης, στην πράξη όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι...

  • 9/5/2016

Μπορεί ένα πολυτελές SUV -έστω και compact- με 3κύλινδρο κινητήρα μόλις 1,5 λίτρων κάτω από το καπό να μοιάζει εκ πρώτης ως λύση ανάγκης, στην πράξη όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι...

Μετά τις πρώτες δοκιμές της νέας τετρακίνητης X1 με τους δίλιτρους κινητήρες σε πετρέλαιο και βενζίνη ήρθε και η ώρα για τη γνωριμία μας με τον μικρότερο κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων με την ισχύ να μεταφέρεται μόνο στο εμπρός άξονα.

Αυτή είναι και η πρώτη X1 με 3κύλινδρο κινητήρα κάτω από το καπό, ένα μηχανικό σύνολο που είναι γνωστό και από το νέο MINI. Με Valvetronic και διπλό VANOS, ο TwinPower Turbo με άμεσο ψεκασμό βενζίνης αποδίδει 136 ίππους και 220 Nm μέγιστης ροπής μόλις από τις 1.250 rpm. Ο συνδυασμός του στο αυτοκίνητο δοκιμής γίνεται με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic (το οποίο σημειωτέον είναι πιο «κοντό» από το μηχανικό κιβώτιο επίσης 6 σχέσεων με το οποίο συνδυάζεται η συγκεκριμένη έκδοση). Σχεδόν «seamless» στις αλλαγές των σχέσεων και πολύ γρήγορο σε λειτουργία, βοηθάει το μηχανικό σύνολο να ξεδιπλώσει το ταλέντο του.

Παρότι λοιπόν εκ πρώτης όψεως ένας τέτοιος συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου θα περίμενες ότι υπάρχει στον κατάλογο των premium SUV (ή SAV όπως τα λένε στη Βαυαρία) της BMW περισσότερο για λόγους μάρκετινγκ, τα όργανα μετρήσεών μας ήρθαν να επιβεβαιώσουν σχεδόν στο έπακρο τη γερμανική φίρμα που θέλει ακόμα και αυτήν τη βασική έκδοση βενζίνης της X1 να διαθέτει αρκετά καλές επιδόσεις. Για τα πρώτα 100 km/h λοιπόν το VBOX κατέγραψε 9,9’’, ενώ και το 400άρι πραγματοποιείται σε 17,2 με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 km/h. Ακόμα και οι ρεπρίζ είναι αρκετά ανταγωνιστικές για ένα SUV 1.430 kg με 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων: σε 4,1 το 50-80 km/h και 5,4 το 70-100 km/h. Ολα αυτά μάλιστα τη στιγμή που αν εκμεταλλευτείς το καλό start-stop, ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα Eco Pro και είσαι ευλαβής με το δεξί πεντάλ, μπορείς να δεις μέση κατανάλωση της τάξης των 8 λίτρων ανά 100 km. Σε αντίθετη περίπτωση και υπό αρκετή πίεση, η κατανάλωση ξεπερνάει και τα 11 με 12 l/100 km.

Συνολικά πάντως και ιδίως με το προφίλ οδήγησης στο πρόγραμμα Sport (υπάρχει και Comfort και Eco Pro), ο 3κυλινδρος δεν κινεί απλώς ικανοποιητικά το συμπαγές SAV, αλλά αρκετά σβέλτα. Δεν μοιάζει να έχει κόμπλεξ με το συνολικό βάρος, ενώ είναι ελάχιστες οι φορές που τόσο από πλευράς θορύβων όσο και κραδασμών καταλαβαίνεις ότι... λείπει ένας κύλινδρος. Σε σχέση με τις δίλιτρες, αυτή η X1 (ιδίως στη θέση Comfort) είναι ελαφρώς πιο άνετη στον δρόμο, ενώ και τα Pirelli Cinturato P7 στις 18άρες ζάντες έμοιαζαν λίγο πιο... ήσυχα, γεγονός που συμβάλει θετικά στην ποιότητα κύλισης. Οι όποιες τάσεις υποστροφής (τυπικές για κίνηση εμπρός) είναι πολύ μικρές και πανεύκολα ελεγχόμενες, και παρότι το σύστημα διεύθυνσης μοιάζει πιο... ηλεκτρικό και «μουδιασμένο» σε σχέση με μία X3 (με την πλατφόρμα της 3άρας με κίνηση πίσω) το τιμόνι είναι εξαιρετικά ακριβές και τα χειριστήρια γενικά εμπνέουν τον πιο ανήσυχο οδηγό να ψάξει τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης (παρά την απουσία τετρακίνησης). Η λίγο πιο ενδοτική ανάρτηση βοηθάει και στην εκτός δρόμου οδήγηση, όπου τα όρια εδώ καθορίζονται πρωτίστως και κυρίως από τα 18,3 cm απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και από τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης (18ο, 21ο και 17ο).

Από σχεδιαστικής απόψεως  -και ιδίως με το πακέτο «M look» στο αυτοκίνητο δοκιμής- η νέα X1 είναι εντυπωσιακή και δυναμική, έχοντας αποποιηθεί την αλά station περιβολή της πρώτης γενιάς και όντας πλέον πολύ πιο κοντά στα πρότυπα των μεγαλύτερων SAV της εταιρίας. Παρότι μάλιστα σε μήκος είναι κατά 36 mm μικρότερη σε σχέση με το παρελθόν (21 mm πιο φαρδιά, 53 mm ψηλότερη και 90 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο), βασίζεται στο πάτωμα της 2 Active Tourer, γεγονός που συνεπάγεται τα θετικά ενός MPV. Οι χώροι είναι κορυφαίοι και με τα συρόμενα πίσω έδρανα και τις πλάτες που αναδιπλώνονται με μια κίνηση, τους χώρους για μικροαντικείμενα άφθονους και αρκετά καλά σχεδιασμένους, η X1 είναι αρκετά λειτουργική σε καθημερινή χρήση. Παρότι ορισμένα πλαστικά θα μπορούσαν να είναι και πιο ποιοτικά, σε γενικές γραμμές τα πάντα μέσα στην X1 δείχνουν premium και συνδυάζονται με hi-tech gadgets.

Σε όλα τα προαναφερθέντα θετικά προσθέστε ότι στη συγκεκριμένη X1 είστε και πολύ μακριά από το... στόχαστρο της Εφορίας και έχετε ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα. Αν είχε και τετρακίνηση...