To παρελθόν συναντά το παρόν στο Isle of Man


Δύο φορές το χρόνο, φίλοι της μοτοσυκλέτας από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται στο Isle of Man. 

  • 26/8/2014

Δύο φορές το χρόνο, φίλοι της μοτοσυκλέτας από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται στο Isle of Man. Από το 1907 αυτό το μικρό νησί στην Ιρλανδική θάλασσα φιλοξενεί το Tourist Trophy, τον παλιότερο και πιο απαιτητικό αγώνα μοτοσικλετών του ημερολογίου.

Για 14 ημέρες τον Μάιο/Ιούνιο υπάρχει μόνο ένα θέμα συζήτησης στην πόλη: Οι αγώνες στο Snaefell Mountain Course. Η δεύτερη συγκέντρωση μοτοσικλετών σ’ αυτή την κατά τα άλλα ήσυχη λωρίδα γης γίνεται κατά παράδοση τον Αύγουστο, όταν το Classic TT (Tourist Trophy) δίνει ένα ηχηρό παρών με τον ίδιο ενθουσιασμό – εάν όχι ακριβώς και με τις ίδιες ταχύτητες. Το ξεκίνημα και ο τερματισμός των αγώνων γίνονται στην πρωτεύουσα Douglas.

Πουθενά αλλού στον κόσμο οι τοπικές κοινωνίες δε θεωρούν έναν αγώνα τόσο τοπική υπόθεση, επιφυλάσσοντας θερμή υποδοχή σε όλους τους επισκέπτες. Ο Georg Meier, για παράδειγμα, είναι ουσιαστικά άγνωστος στη Γερμανία πέραν του κύκλου της μοτοσυκλέτας, αλλά στο Isle of Man είναι οικείο όνομα και παραμένει θρύλος μέχρι σήμερα. Πριν από 75 χρόνια , ο “Schorsch” Meier έγινε ο πρώτος μη Βρετανός αναβάτης που κέρδισε το Senior Tourist Trophy – με μία υπερτροφοδοτούμενη BMW “Kompressor.”

Το 2014 Classic TT διεξάγεται από 20 έως 29 Αυγούστου, ενώ το BMW Group Classic θα δώσει το παρών με ένα μεγάλο φορτηγό, μία σκηνή και μία έκθεση κλασικών και σύγχρονων μοτοσικλετών της BMW. Τρεις από τις μηχανές θα λάβουν επίσης μέρος στο θρυλικό Lap of Honour. Μία από αυτές, την υπερτροφοδοτούμενη BMW 255 που κέρδισε με αναβάτη τον Georg Meier πριν από 75 χρόνια, θα οδηγήσει ο ανιψιός του Wolfgang Meier. Αυτή πλαισιώνεται από μία 1937 BMW R 5 SS και μία BMW R 51 του 1939.

Ο Jock West σημείωσε μία ακόμα επιτυχία για τη BMW το 1939 με τη δεύτερη θέση του οδηγώντας επίσης μία Type 255 BMW RS 500. Αυτή η μηχανή χρησιμοποιούσε μηχανικό υπερσυμπιεστή για να αποδίδει 60 hp στις 7.000 rpm από κυβισμό 492cc. Για να μπορούν να διαχειρίζονται σωστά τις υψηλές στροφές, οι κινητήρες είχαν πλευρικούς άξονες  χρονισμού, δύο κυλινδροκεφαλές και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (έναν σε κάθε κύλινδρο). Επωφελούμενη από το μικρό της βάρος, η υπερτροφοδοτούμενη BMW έπιανε ταχύτητες πάνω από 220 km/h. Ο Meier, ο οποίος ξεκίνησε σαν off-road αναβάτης και είχε ολοκληρώσει μόνο την πρώτη του σεζόν σε αγώνα δρόμου την προηγούμενη χρονιά, κατέγραψε μία συναρπαστική μέση ταχύτητα 143.723 km/h οδεύοντας προς τη νίκη. Και αυτό σε μία διαδρομή του νησιού που εκτυλισσόταν σε περίπου 60 km κοινών επαρχιακών δρόμων – περνώντας μέσα από χωριά, μπροστά από αυλές σπιτιών, κολλητά με τοίχους, πλαγιές και γέφυρες, όλα εν δυνάμει θανατηφόρα.

Το BMW Group Classic παρουσιάζει επίσης και άλλα μοντέλα από την προπολεμική και μεταπολεμική εποχή στον εκθεσιακό χώρο πίσω από το Grandstand, μεταξύ των οποίων μία BMW R 63 του 1929 (η πρώτη 750cc μοτοσικλέτα BMW), μία BMW R 5 του 1936, μία BMW R 67 του 1951 και μία BMW RS 54 του 1954, που σχεδιάστηκε σαν αγωνιστικό εργαλείο από ιδιώτες αναβάτες και μπορούσε να αναπτύσσει ταχύτητα 200 km/h.

Αλλά η παρουσία της BMW στο Classic TT δεν υποστηρίζει μόνο την ιστορία της εταιρείας. Άλλωστε τα τωρινά επιτεύγματα γίνονται οι συναρπαστικές ιστορίες του μέλλοντος. Στις αρχές του Ιουνίου του 2014, ο Michael Dunlop από τη Β. Ιρλανδία οδήγησε μία BMW S 1000 RR σε νίκη της κατηγορίας Senior TT στο Isle of Man – 75 χρόνια μετά το θρίαμβο του Georg Meier. Με το ίδιο μοντέλο, ο Dunlop είχε σημειώσει επιτυχίες στις κατηγορίες Superbike και Superstock στο νησί - κατακτώντας μία θρυλική τριπλή νίκη, και θα εκτίθεται επίσης στο Classic TT.

Τα συγκεντρωμένα πλήθη θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν και μία BMW R nineT. Έχοντας λανσαριστεί φέτος την άνοιξη, αυτή η σύγχρονη εκδοχή μιας κλασικής φιλοσοφίας είναι το νεότερο μοντέλο παραγωγής της μάρκας. Η BMW R nineT συνδυάζει ρετρό σχεδίαση με κινητήρα boxer, μία φιλοσοφία που έχει αποδείξει την αντοχή της πάνω από 90 χρόνια, δημιουργώντας και πάλι έναν άρρηκτο κρίκο μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος. Τεχνικά, η  R nineT είναι σε μεγάλο βαθμό ίδια με την BMW R 1200 R, αλλά το Telelever αυτού του μοντέλου έχει αντικατασταθεί από ένα ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, ενώ ξεχωρίζουν οι ακτινωτές δαγκάνες των φρένων και ένα πλαίσιο τεσσάρων τμημάτων. Ο αερο-ελαιόψυκτος δικύλινδρος επίπεδος (boxer) κινητήρας έχει κυβισμό 1.170cc και αποδίδει μέγιστη ισχύ 81 kW/110 hp.