BMW - Honda - Yamaha ενώνουν τις δυνάμεις τους για τον αναβάτη


Οι μοτοσυκλέτες γίνονται τμήμα του δικτυωμένου κόσμου της αυτοκίνησης: Συνεργασία Honda, BMW και Yamaha για βελτίωση της ασφάλειας των μηχανοκίνητων δικύκλων.

  • 8/10/2015

Στις 6 Οκτωβρίου και κατά τη διάρκεια του Συνέδριου ITS στο Bordeaux της Γαλλίας, στην παγκοσμίως μεγαλύτερη διοργάνωση για «έξυπνα» συστήματα και υπηρεσίες μεταφορών, ανακοινώθηκε μια σημαντική συνεργασία από τις BMW Motorrad, Honda Motor Co Ltd και Yamaha Motor Co Ltd.

Οι τρεις κατασκευαστές θα συνεργαστούν στο εξής προκειμένου να βελτιώσουν τις εφαρμογές των Συνεργαζόμενων Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών C-ITS (Cooperative - Intelligent Transportation Systems) στα μηχανοκίνητα δίκυκλα και πρόκειται να ιδρύσουν μια κοινοπραξία με την ονομασία Connected Motorcycle Consortium.

Σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας Memorandum of Understanding (MoU), που υπογράφηκε από όλα τα μέλη/κατασκευαστές του ACEM (Ευρωπαϊκός σύνδεσμος κατασκευαστών μοτοσυκλετών) το 2014, οι λειτουργίες του C-ITS θα παρουσιαστούν από το 2020 και μετά.

Για την επιτάχυνση της διαδικασίας, οι τρεις κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη συνεργασία τους στον τομέα C-ITS άμεσα. Οι τρεις εταίροι έχουν ενθαρρύνει επίσης και άλλους κατασκευαστές μοτοσυκλετών να προσχωρήσουν στην κοινοπραξία.

«Για να επιταχύνουμε τις εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας σκοπεύουμε να συνεργαστούμε για να προωθήσουμε μια επιτυχημένη εφαρμογή του C-ITS σε μοτοσυκλέτες και scooter» σχολιάζει ο κος Tetsuo Suzuki από τη Honda.

Ο κος Takaaki Kimura της Yamaha προσθέτει: «Οι εταιρείες μας είναι ήδη ενεργά μέλη της Κοινοπραξίας Επικοινωνίας Car2Car, όπου συνεργαζόμαστε με κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών και λοιπούς ενδιαφερόμενους στη δημιουργία κοινών προτύπων και προδιαγραφών. Ωστόσο, συνειδητοποιήσαμε ότι οι ιδιαίτερες απαιτήσεις των μοτοσυκλετών υπερβαίνουν το πλαίσιο της Κοινοπραξίας. Το επόμενο λογικό βήμα είναι η σύναψη συνεργασίας αποκλειστικά για τα θέματα που σχετίζονται με μηχανοκίνητα δίκυκλα».

Και ο Karl Viktor Schaller της BMW Motorrad τονίζει πως «στόχος μας είναι να προωθήσουμε μια άμεση και ολοκληρωμένη χρήση συνεργαζόμενων συστημάτων ITS στα μηχανοκίνητα δίκυκλα, ώστε να υπάρξει δυνατότητα βελτίωσης της ασφάλειας. Γι’ αυτό, ενθαρρύνουμε και άλλες εταιρείες να συμπράξουν στο εγχείρημα».

Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Μοτοσικλετών καλωσορίζει την πρωτοβουλία
Ο Antonio Perlot, Γενικός Γραμματέας ACEM, δήλωσε: «Αυτή η πρωτοβουλία είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τη στρατηγική οδικής ασφάλειας του ACEM και δείχνει την επιθυμία της βιομηχανίας μοτοσυκλετών να αναβαθμίσει την ασφάλεια των αναβατών με τη βοήθεια αξιόπιστων και πρακτικών λύσεων». 

Τεχνολογίες ITS θα συμβάλλουν στην ασφάλεια των μοτοσυκλετών

Με τη σωστή εφαρμογή μελετημένων τεχνολογιών ITS θα υπάρξει δυνατότητα αύξησης της ασφάλειας, της προστασίας και της απόδοσης σε όλα τα συστήματα μεταφορών, κυρίως σε μοτοσυκλέτες. Τα Intelligent Transport Systems (ITS) απαιτούν την ενσωμάτωση τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένης της υποδομής μεταφορών, οχημάτων και χρηστών. Βασικές εφαρμογές υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε συστήματα πλοήγησης GPS, όπου παρέχονται πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, όπως πχ συμβουλές για αναπροσαρμογή διαδρομής λόγω μποτιλιαρίσματος.

Στον τομέα οδικών μεταφορών ειδικότερα, η δια-τμηματική ασύρματη επικοινωνία μεταξύ οχημάτων θα επιτρέπει στους χρήστες των δρόμων να λαμβάνουν συντονισμένες αποφάσεις, βασισμένες σε άριστη πληροφόρηση για τη διαδρομή τους καθώς και να ελίσσονται με μεγαλύτερη ασφάλεια στους συνωστισμένους δρόμους των πόλεων.

Οι τεχνολογίες ITS υπόσχονται σημαντικά πλεονεκτήματα ασφάλειας σε ότι αφορά τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, προσφέροντας τουλάχιστον ένα επίπεδο ηλεκτρονικής επικοινωνίας που μπορούν να μοιράζονται αναβάτες και οδηγοί άλλων οχημάτων.

Οι τρεις εταιρείες έχουν ήδη αποκτήσει εμπειρία στην τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων σε αρκετές Ευρωπαϊκές δοκιμές. Μαζί με κατασκευαστές αυτοκινήτων και σημαντικούς προμηθευτές, η BMW Motorrad συμμετείχε στο simTD, μία μεγάλης κλίμακας δοκιμή που πραγματοποιήθηκε πάνω σε συνδεδεμένα οχήματα στην ευρύτερη περιοχή της Φρανκφούρτης στη Γερμανία. Η Honda και η Yamaha συμμετείχαν στο DRIVE C2X, ένα Ευρωπαϊκό project δοκιμής ITS. Εν όψει των προκλήσεων που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε τέτοιες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, οι τρεις κατασκευαστές ενώνουν τώρα τις δυνάμεις τους προκειμένου να αξιολογήσουν τις αρχές των συνεργαζόμενων, ευφυών συστημάτων μεταφορών (C-ITS).

Τα συστήματα μοτοσικλετών ITS θα διαφέρουν από αυτά των αυτοκινήτων

Συστήματα ITS σχεδιασμένα για αυτοκίνητα απλά δεν μπορούν να μεταφέρονται σε μοτοσυκλέτες. Λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου χώρου, τα ηλεκτρονικά συστήματα πρέπει να είναι μικρότερων διαστάσεων και ανθεκτικά στο νερό, τη σκόνη και τους κραδασμούς. Επειδή οι μοτοσικλέτες κινούνται διαφορετικά, η εξέλιξη λογισμικού και οι αλγόριθμοι έχουν ειδικές απαιτήσεις, οπότε εδώ, η σύγχρονη τεχνολογία αναμένεται να δώσει τις κατάλληλες εφαρμογές και λύσεις.