Red Bull RB11: Αποκάλυψη με καμουφλάζ!


Χωρίς τυμπανοκρουσίες και κάποιον παγκόσμιο πρωταθλητή πίσω από το τιμόνι, η Αυστριακή ομάδα έβγαλε το νέο της μονοθέσιο RB11 στην πίστα της Jerez την Κυριακή κατευθείαν από το γκαράζ λίγα λεπτά πριν ξεκινήσουν οι δοκιμές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 1/2/2015

Μάλιστα, η… αποκάλυψη έγινε με το μονοθέσιο ουσιαστικά καμουφλαρισμένο με έναν εντυπωσιακό ασπρόμαυρο μανδύα ο οποίος θα συνοδεύει την RB11 σε όλες τις δοκιμές πριν την επίσημη έναρξη της σεζόν του 2015 στην Αυστραλία τον Μάρτιο (στις 15 του μηνός για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι).

Είναι η πρώτη φορά έπειτα από πέντε σεζόν που η Red Bull δεν διαθέτει κάποιον παγκόσμιο πρωταθλητή στην… φαρέτρα της, με την RB11 να κουβαλά ουσιαστικά τις φιλοδοξίες τόσο του εξαιρετικού πέρσι Daniel Ricciardo, όσο και του νέου αίματος γι’ αυτήν τη σεζόν, του Daniil Kvyat.

Πλήρως εναρμονισμένη με τους νέους κανονισμούς, η εμφανέστερη αλλαγή στην RB11 είναι το χαμηλωμένο εμπρός ρύγχος, αλλά σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της ομάδας Rob Marshall οι περισσότερες αλλαγές στην RB11 θα είναι δύσκολο να εντοπιστούν, ενώ τα σημαντικότερα βήματα έχουν γίνει.

Ο Adrian Newey από τη νέα του θέση ως τεχνικός διευθυντής της ομάδας επισήμανε: «Η σχεδίαση της RB11 αφορούσε στην κατανόηση των όσων μάθαμε στην προηγούμενη σεζόν, που είχαμε μία τεράστια αλλαγή στους κανονισμούς όσον αφορά στη μονάδα ισχύος και στη χωροταξία που συνεπάγεται από αυτές τις αλλαγές και στο να μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε το μονοθέσιο απ’ ό,τι μάθαμε».

Ο Rob Marshall πρόσθεσε: «Υπάρχουν κάποιες αλλαγές που επηρεάζουν το εμπρός μέρος του μονοθεσίου, αλλά πέρα από αυτό οι περισσότερες αλλαγές είναι κάτω από το ‘κουβούκλιο’. Εντοπίσαμε τους τομείς στους οποίους μπορούσαμε να κάνουμε βελτιώσεις και δουλέψαμε εντατικά πάνω σε αυτούς. Δεν θα είναι πολλές οι αλλαγές που θα είναι εμφανείς στο γυμνό μάτι, αλλά έχει γίνει πολύ σκληρή δουλειά στα σημεία εκείνα που είναι κρυμμένα».

Τα περισσότερα από αυτά τα σημεία αφορούν στην μονάδα ισχύος της Renault F1. Οι αλλαγές αυτές και οι αναβαθμίσεις έγιναν σε ακόμα πιο στενή συνεργασία της Renault με την Αυστριακή ομάδα.

«Η σχέση μας με τη Reanult είναι πολύ πιο στενή πλέον», δήλωσε ο διευθυντής της ομάδας Christian Horner θέλοντας να υπογραμμίσει τους καλύτερους τεχνικούς δεσμούς που υπάρχουν πλέον με το Γάλλο κατασκευαστή.  «Η Red Bull είναι πλέον ο μοναδικός συνεργάτης της Renault, μέσω ημών και της Toro Rosso, και αυτή η εστίαση από τη Renault και με την επιπλέον εμπλοκή του σχεδιαστικού μας τμήματος αποδίδει πολύ καλά αποτελέσματα και μια καλύτερη συνεργασία και ολοκλήρωση μεταξύ της μονάδας ισχύος και του σασί. Δουλεύοντας το Working σε ομοφωνία με τη Renault μας βοηθάει να κάνουμε μεγάλα βήματα μπροστά εφέτος».

Ο Newey πρόσθεσε ότι το περσινό… έλλειμμα της ομάδας θα πάρει αρκετό καιρό για να μειωθεί. «Δουλεύουμε πολύ σκληρά με τους συνεργάτες μας τη Renault, ούτως ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν τον κινητήρα.» είπε. Και πρόσθεσε: «Αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι ο κινητήρας εσωτερική καύσης και τα πολύπλοκα συστήματα με τα οποία συνεργάζεται, το ERS και ο υπερτροφοδότης, είναι αντικείμενα που μπορούν να σε κάνουν να είσαι μπροστά για πολύ καιρό. Αυτά είναι σημεία που αν κάποιος πάρει το πλεονέκτημα, τότε χρειάζεσαι πολύ χρόνο μέχρι να ξεφύγεις από αυτή την κατάσταση ή να μπορέσεις να είσαι ισάξιος του ή ακόμα και να περάσεις μπροστά».