Έτοιμη για την πρόκληση της Sepang η Pirelli


Η τραχιά άσφαλτος, η ζέστη και η υγρασία καθιστούν τον αγώνα της Μαλαισίας μια πραγματική δοκιμασία για οδηγούς, μονοθέσια και ελαστικά.

  • 26/3/2015

Η τραχιά άσφαλτος, η ζέστη και η υγρασία καθιστούν τον αγώνα της Μαλαισίας μια πραγματική δοκιμασία για οδηγούς, μονοθέσια και ελαστικά.

Σχεδόν κάθε απόγευμα πέφτει μια δυνατή μπόρα είναι λοιπόν πολύ πιθανό τα ελαστικά Cinturato να κάνουν αγωνιστική εμφάνιση για πρώτη φορά φέτος. Για το λόγο αυτό επιλέχθηκαν οι δυο πιο σκληρές γόμες από τη γκάμα της Pirelli.

«Το Grand Prix της Αυστραλίας πριν δυο βδομάδες, επιβεβαίωσε αυτό που είχαμε δει στις δοκιμές εξέλιξης: Οι χρόνοι ανά γύρο είναι δυο δευτερόλεπτα ή και ακόμη περισσότερο βελτιωμένοι σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, σε κάθε περίοδο. Αυτό αυξάνει εκθετικά το φορτίο στα ελαστικά και θα γίνει ιδιαίτερα ορατό στη Σεπάνγκ. Η πίστα έχει ένα από τα πιο τραχιά οδοστρώματα που συναντάμε όλη τη σεζόν και ταυτόχρονα έναν αριθμό γρήγορων στροφών στις οποίες μεταφέρονται μεγάλα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών υπό υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Για όλους αυτούς τους λόγους επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας, γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο: Τη σκληρή P Zero Orange (πορτοκαλί σιρίτι) και τη μέση P Zero Medium (άσπρο σιρίτι). Την ίδια επιλογή έχουμε κάνει όσες φορές αγωνιστήκαμε στη Μαλαισία από το 2011 που επιστρέψαμε στη Formula 1. Θα δούμε τουλάχιστον δυο αλλαγές ελαστικών στη Μαλαισία ή και περισσότερες αν ο καιρός δημιουργήσει θέμα. Στην Αυστραλία οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν 1 pit stop λόγω και της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα. Η φθορά και η πτώση στην απόδοση των ελαστικών είναι παραδοσιακά πολύ υψηλές στη Sepang. Τούτου δοθέντος η  διαχείριση των ελαστικών και η στρατηγική θα αποτελέσουν το κλειδί για την επιτυχία», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery.

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:

- Η Μαλαισία έχει όλα όσα κάνουν δύσκολη τη ζωή των ελαστικών: Γρήγορες στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία, τραχιά άσφαλτο, υψηλές θερμοκρασίες και αρκετές ανομοιομορφίες (σ.σ: η πίστα κατασκευάστηκε σε σημείο που υπήρχαν βαλτοτόπια) στο οδόστρωμα. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω τόσο η μηχανική όσο και η θερμική πτώση της απόδοσης είναι σημαντικοί παράγοντες. Τα μονοθέσια έχουν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο στη Μαλαισία, αυτό προσθέτει κατακόρυφα φορτία στις ποικίλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά.

- Επειδή βρέχει καθημερινά στη Sepang, η γόμα που στρώνεται στην πίστα ξεπλένεται από τη βροχή μετά από κάθε περίοδο. Έτσι είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς το ρυθμό βελτίωσης του κρατήματος της πίστας. Η βροχή επίσης αυξάνει το ρίσκο για διακοπές στον αγώνα ή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας ( το GP της Μαλαισίας έχει διακοπεί προτού τελειώσει, παραπάνω από μια φορές). Η διοχέτευση του νερού της βροχής είναι πρόβλημα, οπότε εμφανίζονται λιμνάζοντα νερά.

- Αν βρέξει κατά τη διάρκεια του αγώνα, η εκτίμηση του σημείου που θα αλλάξεις τύπο ελαστικών μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα. Το κρίσιμο σημείο είναι όταν πλέον είσαι ταχύτερος, αλλάζοντας από τον ένα τύπο ελαστικού στον άλλο. Καθώς μέχρι τώρα φέτος έχουν γίνει ελάχιστα χιλιόμετρα υπό βροχή οι ομάδες σίγουρα θα προσπαθήσουν – εφόσον βρέξει – στις ελεύθερες δοκιμές, να μαζέψουν στοιχεία ώστε ν’ αξιολογήσουν την κατάσταση για το πότε συμφέρει ν’ αλλάξεις ελαστικά. Αυτό μπορεί ν’ αποδειχτεί κρίσιμο στον αγώνα.

- Το ελαστικό που καταπονείται περισσότερο στη Μαλαισία είναι το εμπρός αριστερό οπότε αυτό πρέπει να προσέχουν περισσότερο οι οδηγοί. Ειδικά στο ξεκίνημα του αγώνα όταν τα μονοθέσια είναι βαρύτερα λόγω των καυσίμων δεν είναι δύσκολο να μπλοκάρει κάποιος τροχός, αυτό μειώνει τη διάρκεια ζωής του ελαστικού.

Η στρατηγική του νικητή πέρσι

Οι δυο πρώτοι πέρσι στη Μαλαισία (Lewis Hamilton 1ος και Nico Rosberg 2ος) ακολούθησαν ακριβώς την ίδια στρατηγική τριών pit stop: Χρησιμοποίησαν στα τρία πρώτα μέρη του αγώνα τη μέση γόμα και για λίγο, στο φινάλε, τη σκληρή γόμα. Έδωσαν μάχη για τη νίκη με τη στρατηγική των ελαστικών να παίζει καθοριστικό ρόλο στην αντιπαράθεση. Απ’ όσους υιοθέτησαν στρατηγική δυο pit stop ψηλότερα τερμάτισε ο Nico Hulkenberg στην 5η θέση . Ο αγώνας διαρκεί 56 γύρους.