Που κρίθηκε το ισπανικό GP (INFOGRAPHICS)


Διαβάστε τον απολογισμό της Pirelli.

  • 12/5/2015

Μια ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών δυο και τριών pit stop ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της μάχης για το βάθρο στο Ισπανικό Grand Prix. H στρατηγική ελαστικών έπαιξε καθοριστικό ρόλο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στην κατάληψη της δεύτερης θέσης.

Ο νικητής του αγώνα Nico Rosberg σταμάτησε μόνο δυο φορές. Την ίδια στιγμή ο άλλος οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton έδωσε μάχη με τη Ferrari του Sebastian Vettel ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική. Ο Hamilton υιοθέτησε στρατηγική τριών αλλαγών καθώς έχασε έδαφος στην εκκίνηση. Αντίθετα ο Vettel επέμεινε στη στρατηγική των δυο pit stop και έτσι κλήθηκε να αντιμετωπίσει την ταχύτερη Mercedes προς το τέλος του αγώνα, χάνοντας τελικά κατά κράτος με μια διαφορά που προβλημάτισε τους ανθρώπους της Scuderia.

Ο Rosberg υιοθέτησε τη στρατηγική μέσης – μέσης – σκληρής γόμας. Αυτή ήταν η πρόβλεψή μας για το επικρατέστερο σενάριο στον αγώνα, τελικά κέρδισε με διαφορά μισού λεπτού. Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα που στα ελεύθερα της Παρασκευής φάνηκε ότι ήταν έως και 1.5sec ταχύτερη στο γύρο από τη σκληρή γόμα.

Παρόλα αυτά ο Hamilton που ακολούθησε στρατηγική τριών pit stop έβαλε στην πρώτη αλλαγή τη μέση γόμα και αμέσως μετά τη σκληρή ώστε αν χρειαστεί να έχει την ευελιξία να μην αλλάξει εκ νέου ελαστικά ως το τέλος. Ο οδηγός της Williams, Felipe Massa ήταν ο μόνος που ακολούθησε την ίδια στρατηγική με το Hamilton και τελικά κατάφερε να τερματίζει έκτος ενώ εκκίνησε από την 9η θέση.

Μετά από μια απογοητευτική επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές ο Kimi Raikkonen υιοθέτησε μια εναλλακτική στρατηγική δυο αλλαγών. Ο Φινλανδός οδηγός χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα στην πρώτη του αλλαγή στοχεύοντας να εκμεταλλευτεί στο τέλος του αγώνα την έξτρα ταχύτητα της μέσης γόμας στη μάχη με το συμπατριώτη του Valtteri Bottas (Williams).

H φθορά και η πτώση στην απόδοση ήταν αναμενόμενες και οι επιλογές δυο ή τριών αλλαγών εξίσου πιθανές. Έτσι οι ομάδες και οι οδηγοί μπορούσαν να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους στις ιδιαιτερότητες του αγώνα που αντιμετώπιζαν. Οι ομάδες τώρα θα παραμείνουν στη Βαρκελώνη για το πρώτο τεστ μέσα στη σεζόν που θα διεξαχθεί Τρίτη (12/5) και Τετάρτη (13/5). Αρκετοί δοκιμαστές όπως και κανονικοί οδηγοί θα βρεθούν στο τιμόνι.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Η στρατηγική έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στο Ισπανικό Grand Prix και στη μάχη μεταξύ Mercedes και Ferrari. Οι επιλογές γομών που κάναμε δημιούργησαν έναν αριθμό επιλογών δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε ομάδα να μεγιστοποιήσει τη δυναμική της. Παρά τις απαιτητικές συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα του Montmelo με τις υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος και οι δυο γόμες συμπεριφέρθηκαν τέλεια. Υπήρξε ελάχιστη μετατόπιση πέλματος λόγω θερμικής καταπόνησης (graining) και καθόλου αποκολλήσεις (blistering). Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς να εκμεταλλευτούν πλήρως τη στρατηγική που είχαν επιλέξει. Ανυπομονούμε τώρα για το τεστ που θα μας βοηθήσει να συλλέξουμε περισσότερα στοιχεία τα οποία θα δώσουν κατεύθυνση στην εξέλιξη των μελλοντικών ελαστικών».

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα

Σκληρή

Rosberg / 1:29.109     
Hamilton / 1:29.910     
Βottas / 1:30.711

Μέση

Hamilton / 1:28.270
Raikkonen / 1:29.931
Massa / 1:30.374

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

Σκληρή: Carlos Sainz και Max Verstappen (28 γύροι)
Μέση: Nico Rosberg (30 γύροι)