Ο απολογισμός της Pirelli για το GP της Αυστρίας


H εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο ξεκίνημα του Αυστριακού Grand Prix οδήγησε τους περισσότερους οδηγούς σε στρατηγική ενός pit stop.

  • 23/6/2015

H εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο ξεκίνημα του Αυστριακού Grand Prix οδήγησε τους περισσότερους οδηγούς σε στρατηγική ενός pit stop. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε στον πρώτο γύρο και οριοθέτησε τον αγώνα για τους τέσσερις επόμενους γύρους όπου τα μονοθέσια είχαν το υψηλότερο φορτίο καυσίμου. 

Παρότι είχαν πέσει κάποιες σταγόνες πριν τον αγώνα, κατά τη διάρκειά του δεν έβρεξε ενώ η θερμοκρασία ήταν χαμηλή στον αέρα από 16 έως 18 βαθμούς Κελσίου και αντίστοιχα στο οδόστρωμα από 24 έως 27 βαθμούς Κελσίου. 

Όλοι οι οδηγοί εκτός από τους Pastor Maldonado, Sergio Perez, Kimi Raikkonen και Daniel Ricciardo εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα. Όπως είχε φανεί την Παρασκευή και το Σάββατο η πολύ μαλακή γόμα P Zero Red Super Soft (κόκκινο σιρίτι) ήταν ταχύτερη 0.7sec στο γύρο από την μαλακή γόμα P Zero Yellow Soft (κίτρινο σιρίτι). Καθώς ένας αριθμός οδηγών είχε βρεθεί πιο πίσω στην εκκίνηση λόγω ποινών και άλλων συμβάντων κάποιες ομάδες υιοθέτησαν εναλλακτικές στρατηγικές διανύοντας μεγάλες αποστάσεις στην αρχή ώστε να βελτιώσουν την τελική τους θέση.

Ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo συμπλήρωσε 50 γύρους με το πρώτο σετ μαλακής γόμας και κατάφερε να βαθμολογηθεί (σ.σ: 10ος, 1 βαθμό) ενώ εκκινούσε 18ος. Ο Jenson Button με τη McLaren που εκκίνησε τελευταίος υιοθέτησε μια άλλη στρατηγική αλλάζοντας την πολύ μαλακή με τη μαλακή γόμα στον 3ο μόλις γύρο αλλά τελικά εγκατέλειψε προτού μπορέσει να επωφεληθεί απ’ αυτή τη στρατηγική. 

Ο Nico Rosberg κέρδισε τον αγώνα από τον άλλο οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton. Αμφότεροι ακολούθησαν τη στρατηγική με πολύ μαλακή, μαλακή γόμα αλλάζοντας ελαστικά στον 33ο και 35ο γύρο αντίστοιχα. 

Οι ομάδες θα παραμείνουν τώρα στην Αυστρία για το τελευταίο τεστ μέσα στη σεζόν την Τρίτη και την Τετάρτη. Σ’ αυτό θα πάρουν μέρος δοκιμαστές αλλά και κανονικοί οδηγοί. Σε αντίθεση με την προηγούμενη φορά δεν υπάρχει μέρα ειδικά για την Pirelli. 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Θεωρούσαμε πως η στρατηγική ενός pit stop θα ήταν η πιο πιθανή. Μετά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον πρώτο γύρο δεν υπήρχε πλέον καμία αμφιβολία ότι θα συμβεί αυτό. Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν όπως περιμέναμε και οι οδηγοί μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν πλήρως την απόδοσή τους». 

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα

Μαλακή
Rosberg / 1:11.235     
Hamilton / 1:11.475     
Vettel / 1:11.499     

Πολύ μαλακή
Ricciardo / 1:11.689
Maldonado / 1:11.785
Rosberg / 1:12.001

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

Mαλακή: Ricciardo (50 γύροι)
Πολύ μαλακή: Vettel (36 γύροι)