Τα "μυστικά" της Marina Bay (VIDEO)


H ανάλυση της Pirelli για τον 13ο αγώνα της χρονιάς.

  • 17/9/2015

Με τον νυχτερινό αγώνα της Marina Bay, στη Σιγκαπούρη, συνεχίζεται το τριήμερο 18-20 Σεπτεμβρίου το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1.

Οι δυο πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli η μαλακή P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) και η πολύ μαλακή P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) επελέγησαν για αυτό τον αγώνα σε δημόσιους δρόμους όπου απαντώνται κάποιες μοναδικές παράμετροι.

Όντας νυχτερινός αγώνας και καθώς όλες οι περίοδοι ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών γίνονται επίσης νύχτα, η διακύμανση της θερμοκρασίας διαφέρει από το σύνηθες που βλέπουμε σε άλλα Grand Prix. Αυτό έχει σημαντική επίδραση στον τρόπο που αξιοποιούνται τα ελαστικά. 

«Η Σιγκαπούρη από το 2008 που μπήκε στο πρόγραμμα κάθε χρονιά δίνει μοναδικό θέαμα και αναδεικνύει την πεμπτουσία της F1: Τεχνολογία αιχμής υπό το φως των προβολέων. Καθώς πρόκειται για αγώνα σε δημόσιο δρόμο επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές και γρήγορες γόμες από τη γκάμα μας. Αυτές προσφέρουν τη μέγιστη μηχανική πρόσφυση και έρχονται γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας, πρόκειται για τα δυο κλειδιά της επιτυχίας στη Σιγκαπούρη», σημειώνει ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, Paul Hembery και προσθέτει: «Υπάρχουν πολύ παράγοντες που οι ομάδες και οι οδηγοί πρέπει να λάβουν υπόψη τους σχεδιάζοντας την στρατηγική τους. Η ασυνήθιστη διακύμανση της θερμοκρασίας, η μεγάλη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες, η εξοικονόμηση καυσίμου λόγω της απαιτητικής μορφής του αγώνα και η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλους τους αγώνες στη Σιγκαπούρη μέχρι σήμερα». 

Παράλληλα αναφέρθηκε και στο θέμα που προέκυψε μετά το τέλος του αγώνα της Monza σχετικά με τις πιέσεις των ελαστικών στα μονοθέσια της Mercedes, τονίζοντας πως: «Αυτές τις μέρες σε συνεργασία με τη FIA ολοκληρώνουμε την δημιουργία μιας ξεκάθαρης διαδικασίας που θα επιτρέπει πιο εύκολα στις ομάδες ν’ ακολουθούν τους κανόνες σχετικά με τη χρήση των ελαστικών. Αυτό είναι σημαντικό για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις από τις ακριβείς οδηγίες προς τις ομάδες. Έτσι θα αποφύγουμε στο μέλλον επανάληψη αυτού που συνέβη με τη Mercedes στη Monza».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά

Η Σιγκαπούρη έχει τον μεγαλύτερο αριθμό στροφών (23) από κάθε άλλη πίστα του πρωταθλήματος και αυτό δίνει επιπλέον δουλειά στα ελαστικά. Η Marina Bay είναι η πιο απαιτητική πίστα από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς καθώς έχει 80% υγρασία, ο αγώνας διαρκεί δυο ώρες και ο ρυθμός είναι ο πιο αργός της χρονιάς μετά το Μονακό. Ο αργός ρυθμός περιορίζει την ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο και την απαγωγή θερμότητας.

Με τόσες στροφές η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση είναι οι δυο πιο κρίσιμοι παράγοντες στους δρόμους της Marina Bay. Όπως στις περισσότερες διαδρομές σε δημόσιους δρόμους έτσι και στη Σιγκαπούρη υπάρχουν πολλές ανομοιομορφίες που δεν βοηθούν την κατάσταση. Καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής τα λάθη σπάνια μένουν ατιμώρητα, έτσι απαιτείται υψηλός βαθμός ακρίβειας από τα ελαστικά. Το πίσω αριστερά ελαστικό είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο καθώς τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης με μεγάλο κάθετο φορτίο.

Η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται συνήθως στην περιοχή των 30 – 35 βαθμών Κελσίου ακόμη και τη νύχτα. Αυτό είναι το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας για τη μαλακή γόμα που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι οδηγοί θα πρέπει να διαχειριστούν προσεκτικά την πολύ μαλακή γόμα ώστε να επωφεληθούν από την μέγιστη απόδοσή της χωρίς να την υπερθερμάνουν.

Tι έγινε στον αγώνα του 2014

Πέρυσι ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα των 61 γύρων χρησιμοποιώντας στρατηγική 3 pit stop. Εκκίνησε με τη πολύ μαλακή γόμα, την ξαναέβαλε στον 15ο γύρο αλλά και στον 31ο γύρο. Τελικά επέλεξε τη μαλακή γόμα στον 52ο γύρο. Συνολικά υπήρξε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών ανάμεσα στους οδηγούς.