H ανάλυση του αγώνα της Ρωσίας (ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ)


Τι αναφέρει η Pirelli.

  • 13/10/2015

Ο Lewis Hamilton με Mercedes ήταν ο νικητής του επεισοδιακού GP της Ρωσίας, υιοθετώντας στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών. Ο Βρετανός εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και μετά άλλαξε σε μαλακή στον 32ο γύρο.

Εκκινώντας από τη 2η θέση διένυσε μεγαλύτερη απόσταση με την πολύ μαλακή γόμα, απ’ ότι με τη μαλακή γόμα. Αυτό κατέστη δυνατό λόγω της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές στο πρώτο μέρος του αγώνα.

Ήταν η 42η νίκη του Lewis Hamilton που έφτασε έτσι το πρόσφατο ρεκόρ του Sebastian Vettel. Ταυτόχρονα μπορεί να εξασφαλίσει τον τίτλο του πρωταθλητή για 2η συνεχή χρονιά στον επόμενο αγώνα.

Οι θερμοκρασίες στον αγώνα ήταν χαμηλές όπως και καθόλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στη Ρωσία. Γι’ αυτό το ζέσταμα των ελαστικών αναδείχτηκε σε καθοριστικό παράγοντα για τη στρατηγική αγώνα. Οι περισσότεροι οδηγοί στην εκκίνηση χρησιμοποίησαν τη πολύ μαλακή γόμα εκτός από τους Pastor Maldonado (Lotus), Felipe Massa (Williams), Marcus Ericsson (Sauber) και Fernando Alonso (McLaren).

Κάποιοι οδηγοί που βρίσκονταν πιο πίσω στην κατάταξη εκμεταλλεύτηκαν τη 2η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά τον 11ο γύρο για να αλλάξουν ελαστικά. Ανάμεσά τους ξεχώρισε ο Sergio Perez της Force India, ο Μεξικάνος που εκκινούσε 7ος τερμάτισε 3ος χάρη και στην εξαιρετικά πετυχημένη διαχείριση των ελαστικών του μέχρι το τέλος.

Ο Carlos Sainz με την Toro Rosso εκκίνησε τελευταίος καθώς δε συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές λόγω του ατυχήματος που είχε στο FP3. Υιοθετώντας έξυπνη στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών και έχοντας έναν δυνατό ρυθμό στον αγώνα έφτασε μέχρι την 7η θέση προτού εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα έξι γύρους πριν το τέλος. 

Η χαμηλή φθορά και πτώση στην απόδοση επέτρεψε στους περισσότερους οδηγούς να υιοθετήσουν στρατηγική μιας αλλαγής. Πρόκειται για τη συνήθη τακτική στη Ρωσία λόγω του λείου οδοστρώματος. Επιπλέον η διπλή παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας παρέτεινε την απόσταση χρήσης των ελαστικών. 

«Οι ελεύθερες δοκιμές ήταν λίγες και αντίστοιχα λίγες ήταν οι πληροφορίες για τα ελαστικά. Οι υπεύθυνοι στρατηγικής και οι οδηγοί έπρεπε να αντιδρούν άμεσα διαβάζοντας την εξέλιξη ώστε ν’ αποφασίσουν σε πραγματικό χρόνο για τη σωστή τακτική στις εναλλαγές του αγώνα. Αποτελεί απόδειξη του υψηλού επιπέδου στο οποίο λειτουργεί η Formula 1 το ότι όλοι ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση χωρίς προβλήματα. Είδαμε ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών και αποτελεσματική διαχείριση των ελαστικών πράγμα που βοήθησε πολλούς οδηγούς να κερδίσουν θέσεις σ’ έναν επεισοδιακό αγώνα», σχολίασε ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Paul Hembery.

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα

Πολύ μαλακή

Massa / 1:40.881    
Hamilton / 1:41.336    
Maldonado / 1:41.520

Μαλακή

Vettel / 1:40.071
Raikkonen / 1:40.294
Hamilton / 1:40.573

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

Πολύ μαλακή

Fernando Alonso / 40 γύροι

Μαλακή

Sergio Perez, Jenson Button / 41 γύροι