Πως ο Hamilton έφτασε στη νίκη στο Πριγκιπάτο (ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ)


Η εμπνευσμένη στρατηγική της Mercedes, το λάθος της Red Bull...

  • 31/5/2016

Το Grand Prix του Monaco εκκίνησε υπό βροχή πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό άλλαξε άρδην την στρατηγική αγώνα καθώς όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν υποχρεωτικά (σ.σ: βάση κανονισμών) με τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue.

To safety car οδήγησε την κούρσα για επτά γύρους και μετά από λίγο οι περισσότεροι οδηγοί έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Lewis Hamilton, της Mercedes, ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που παρέμεινε στη πίστα με τα βρόχινα ελαστικά παρότι η διαδρομή είχε στεγνώσει. Όταν μπήκε για αλλαγή στον 31ο γύρο έβαλε κατευθείαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα με το μωβ σιρίτι (P Zero Purple). 

Ο κάτοχος της pole position, Daniel Ricciardo (Red Bull) έβαλε ένα γύρο μετά την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red, σ’ ένα pit stop που διήρκησε πολύ. Βγαίνοντας βρέθηκε ακριβώς πίσω από το Hamilton και αυτή ήταν η απαρχή μιας μοναδικής κόντρας ανάμεσά τους για την κορυφή.

Ο οδηγός της Force India, Sergio Perez ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική και κατάφερε παρότι εκκινούσε από την 8η θέση να τερματίσει 3ος. Ο Perez όταν έβγαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά έβαλε την μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι) P Zero Yellow.

Χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα στον αγώνα και οι πέντε τύποι ελαστικών που ήταν διαθέσιμοι στο Πριγκιπάτο – βρόχινα, ενδιάμεσα, μαλακή γόμα, πολύ μαλακή γόμα και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Επειδή ο αγώνας χαρακτηρίστηκε «βρεγμένος» δεν υπήρχε η υποχρέωση χρήσης δυο διαφορετικών γομών.

Οι οδηγοί της Mercedes συμπλήρωσαν 47 ολόκληρους γύρους με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό δεν είχε δοκιμαστεί ποτέ είτε σε δοκιμές εξέλιξης είτε στις ελεύθερες δοκιμές πριν τον αγώνα. Μάλιστα ο Hamilton πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο λίγο πριν το φινάλε.

«Στην αρχή του αγώνα, υπό βροχή, οι ομάδες έπρεπε να κρίνουν που βρίσκονταν το σημείο αλλαγής από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά μολονότι δεν είχαν καθόλου στοιχεία από βρεγμένο οδόστρωμα στο Μonaco με την τελευταία γενιά μονοθεσίων», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli Paul Hembery, για να προσθέσει: «Το αποτέλεσμα, όπως συνήθως συμβαίνει στο Πριγκιπάτο, ήταν οι ομάδες να χρειαστεί να πάρουν στιγμιαίες αποφάσεις για τη στρατηγική. Είδαμε πολλές διαφορετικές τακτικές με τον Lewis Hamilton να διατηρεί τα βρόχινα ελαστικά μέχρι να τα αλλάξει απευθείας με slicks ελαστικά μωβ χρώματος. Αυτό ήταν το κομβικό σημείο για την εμπνευσμένη του νίκη. Είδαμε μια σπουδαία μίξη διαφορετικών στρατηγικών που επέτρεψε σ’ έναν αριθμό οδηγών να τερματίσουν πιο ψηλά απ’ ότι εκκινούσαν σε μια διαδρομή όπου τα προσπεράσματα είναι εξαιρετικά δύσκολα».

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Μαλακή:    Perez / 48 γύροι
Πολύ μαλακή: Button / 47 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Rosberg, Hamilton / 47 γύροι    
Ενδιάμεσα: Nasr / 24 γύροι
Βρόχινα: Wehrlein, Hamilton / 31 γύροι

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα

Μαλακή: Vettel / 1:18.005
Πολύ μαλακή: Ricciardo / 1:18.294
Πάρα πολύ μαλακή: Hamilton / 1:17.939
Βρόχινα: Hamilton / 1:30.844
Ενδιάμεσα: Massa / 1:29.462