Πως φτάσαμε μέχρι τον... εμφύλιο του τελευταίου γύρου (ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ)


Διαβάστε την ανάλυση της Pirelli.

  • 5/7/2016

Ο Lewis Hamilton της Mercedes AMG Petronas κέρδισε το Αυστριακό Grand Prix εκκινώντας από την pole position.

O Βρετανός ακολούθησε στρατηγική 2 αλλαγών σ’ έναν επεισοδιακό αγώνα που διατήρησε και κορύφωσε την κόντρα με τον έτερο οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg μέχρι τον τελευταίο γύρο.
 
Ο Rosberg αξιοποίησε τη χρονική στιγμή που έκανε την πρώτη αλλαγή ελαστικών για να κερδίσει θέσεις αλλάζοντας νωρίτερα από κάποιους οδηγούς -ανάμεσά τους και ο Hamilton που εκκινούσε από την pole- για να βρεθεί επικεφαλής του αγώνα. 

Όμως ο Βρετανός τριες φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής τον πίεσε ασφυκτικά και είχαμε ένα συγκλονιστικό φινάλε με το Rosberg να τερματίζει τελικά 4ος αφού συγκρούστηκαν στον τελευταίο γύρο

Σε σύγκριση με τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστρία οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος (16 βαθμούς Κελσίου) και οδοστρώματος (24 βαθμούς Κελσίου) ήταν αισθητά πιο χαμηλές απ’ ότι στην αρχή του αγώνα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης. Η στρατηγική επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο οποίο οι ομάδες αναφέρονται με την έκφραση «δωρεάν πιτ στοπ» καθώς δε χάνουν σημαντικό αριθμό θέσεων στην πίστα. 

Ferrari και Red Bull υιοθέτησαν μια διαφορετική στρατηγική απ’ ότι η πλειοψηφία των προπορευόμενων καθώς ξεκίνησαν τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα αντί για την πάρα πολύ μαλακή γόμα που είχαν οι υπόλοιποι οδηγοί στη δεκάδα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα ήταν τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη στο γύρο. Παραταύτα ο Sebastian Vettel μετά από ένα παρατεταμένο πρώτο μέρος αντιμετώπισε πρόβλημα ελαστικού. Οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη αυτό, διερευνώνται σε συνεργασία με τη Ferrari. Δείχνει όμως μεμονωμένο περιστατικό καθώς δεν είχε κανένας άλλος οδηγός παρόμοιο πρόβλημα. 

Μετά τα τελευταία pit stop υπήρχε μια τριπλή μάχη για την πρώτη θέση ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes και στον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen που έκανε ένα pit stop λιγότερο από τους Rosberg και Hamilton.

Οι δυο οδηγοί της Mercedes είχαν διαφορά μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο και μονομαχούσαν μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας, καθιστώντας αυτό τον αγώνα έναν από τους πιο αξιομνημόνευτους της σεζόν. 

«Ερευνούμε σε συνεργασία με τη Ferrari το συμβάν στο μονοθέσιο του Vettel για ν’ αποσαφηνίσουμε την αιτία», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, Paul Hembery και πρόσθεσε: «Η στρατηγική ελαστικών αποδείχτηκε κρίσιμη στην Αυστρία όπου είχαμε μια αμφίρροπη μάχη ως τον τελευταίο γύρο. Χρησιμοποιήθηκαν πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Οι ομάδες βρέθηκαν στον αγώνα χωρίς πολλές πληροφορίες για τα ελαστικά λόγω των μεικτών συνθηκών που επικρατούσαν στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σχεδιάζουν στο πόδι τη στρατηγική προσπαθώντας να πετύχουν το μέγιστο δυνατό πλεονέκτημα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του αγώνα».

 

ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα

Μαλακή: Hamilton - 1:08.411
Πολύ μαλακή: Rosberg - 1:08.491
Πάρα πολύ μαλακή: Ricciardo - 1:08.770

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Μαλακή: Raikkonen - 42 γύροι
Μαλακή: Grosjean - 42 γύροι
Μαλακή: Button - 42 γύροι
Μαλακή: Verstappen - 42 γύροι
Μαλακή: Sainz Jr. - 42 γύροι
Μαλακή: Wehrlein - 42 γύροι
Πολύ μαλακή: Nasr - 27 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Hamilton - 21 γύροι