Βγαίνουν στο δρόμο τα "έξυπνα" φορτηγά της Daimler (VIDEO)


Σύντομα στις "autobahn" οι αυτόνομες νταλίκες.

  • 28/7/2015

Η Daimler σκοπεύει να δοκιμάσει τα αυτόνομα μεγάλα φορτηγά της στους δημόσιους γερμανικούς δρόμους έως το τέλος του έτους. Οι δοκιμές ξεκίνησαν τον περασμένο Μάιο, τόσο στη Νεβάδα των ΗΠΑ, όσο και σε εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Γερμανία.

Το επόμενο στοίχημα της Daimler είναι να της επιτραπεί η δοκιμή των "έξυπνων" φορτηγών της σε δρόμους κοντά στη Στουτγκάρδη. Για το λόγο αυτό μάλιστα έχει καταθέσει αίτηση και αισιοδοξεί ότι εντός των επόμενων εβδομάδων θα της δοθεί η σχετική άδεια.

Προς το παρόν, για να αποφευχθούν τυχόν δύσκολες στιγμές, τα φορτηγά λειτουργούν στην ημιαυτόνομη οδήγηση, με έναν οδηγό να βρίσκεται εντός της καμπίνας και να παρατηρεί τις λειτουργίες των υπολογιστών που το χειρίζονται.

Εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι ήλθε πλέον η ώρα να υπάρξει εμπειρία από την κυκλοφορία μιας αυτόνομης νταλίκας σε πραγματικές συνθήκες στους γερμανικούς δρόμους. Εμφανίσθηκε επίσης καθησυχαστικός, λέγοντας ότι το σύστημα μπορεί να συγκριθεί με τον αυτόματο πιλότο που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στα αεροπλάνα και ο οποίος αντικαθιστά τον άνθρωπο πιλότο.

«Πιστεύουμε ότι είναι ασφαλέστερό και πιο αποτελεσματικό, όταν το φορτηγό οδηγείται μόνο του στη διάρκεια ενός μακρού ταξιδιού σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας», ανέφερε ο Wolfgang Bernhard.

Τα φορτηγά της Daimler χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό από υπολογιστές, κάμερες, λέιζερ και ραντάρ για να εντοπίζουν τα εμπόδια και τα όρια του δρόμου, ενώ ο «εγκέφαλος» του οχήματος κάθε στιγμή επεξεργάζεται τα δεδομένα και λαμβάνει αποφάσεις (επιτάχυνση, φρενάρισμα, στρίψιμο κ.α.). Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ο άνθρωπος οδηγός μπορεί να πάρει τον έλεγχο της νταλίκας.

Οι ειδικοί εκτιμούν πάντως ότι θα περάσουν αρκετά χρόνια, μέχρι τη στιγμή που θα δούμε βαρέα οχήματα να κυκλοφορούν πλήρως αυτόνομα στους δημόσιους δρόμους, χωρίς την παρουσία οδηγού σε ρόλο επόπτη-παρατηρητή.

Δεν είναι μόνο ότι η κοινωνία δεν πρόκειται να αποδεχθεί εύκολα ένα πλήρως αυτόνομο φορτηγό, αν δεν πεισθεί ότι αυτό στην πράξη τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από τον άνθρωπο οδηγό (ο οποίος μπορεί να έχει αδυναμίες, που δεν έχει ένας υπολογιστής). Υπάρχει και το θέμα με την ασφάλεια των ηλεκτρονικών συστημάτων και το πόσο αυτά είναι "θωρακισμένα" ώστε να μην παραβιάζονται από επιθέσεις χάκερς.

Η παραγωγή των «έξυπνων» φορτηγών αναμένεται να ξεκινήσει σε δύο έως τρία χρόνια. Ο Bernhard τόνισε ότι, παρά τις προσπάθειες στο νέο πεδίο των αυτόνομων οχημάτων εκ μέρους αμερικανικών εταιρειών όπως η Google, η Daimler παραμένει πρωτοπόρα διεθνώς και δεν σκοπεύει να συνεργασθεί με καμία άλλη, αλλά να προχωρήσει μόνη της. Μάλιστα, όπως είπε, δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις προσπάθειες δυνητικών ανταγωνιστών της, όπως η Apple που θέλει να μπει στο παιχνίδι κατασκευάζοντας το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να της «κλέψουν» στελέχη.