Με ηλεκτρικό τούρμπο το επόμενο VW Golf!


Η επόμενη γενιά Golf θα έχει αρκετές νέες τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένης και της υπερτροφοδότησης από ηλεκτρικά κινούμενο στροβιλοσυμπιεστή...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (www.caroto.gr)
  • 21/8/2014

Μπροστά στους αυστηρότερους κανονισμούς περί ρύπων (περισσότερο για το CO2, για να ακριβολογούμε) το επόμενο VW Golf που θα λανσαριστεί σε περίπου πέντε χρόνια θα έχει διάφορες καινοτομίες. Μέχρι τότε έχουμε καιρό, θα πείτε, αλλά το νέο Golf είναι μια καλή ευκαιρία για να μας δώσει μία γεύση από τις μελλοντικές τεχνολογίες που θα έρθουν.

Η σημαντικότερη από αυτές ίσως να αφορά στο ηλεκτρικό τούρμπο. Η «ατμόσφαιρα» όσο πάει και θα λιγοστεύει καθώς τα περιθώρια για τους κατασκευαστές στενεύουν. Αναπόφευκτα, οι ειδικοί προσανατολίζονται στην υβριδοποίηση των μοτέρ τους βελτιώνοντας την απόκριση στις χαμηλές rpm. Κάτι που θα είναι πολύ σημαντικό για τους μικρούς σε χωρητικότητα τούρμπο ντίζελ, αλλά και για τους βενζινοκινητήρες (φήμες κυκλοφορούν ήδη για 1.0 TSI με ηλεκτρικό τούρμπο). Εδώ η παρουσίαση των πρωτότυπων V6 TDI της Audi.

Μία άλλη τεχνολογία που θα δούμε είναι η ανάκτηση κινητικής ενέργειας με σφόνδυλο (Flywheel Kinetic Energy Recovery System). Αν δεν προλάβει η Volvo τους Γερμανούς, τo νέο Golf θα διαθέτει ένα μηχανικό σφόνδυλο στον πίσω άξονα που θα παρέχει επιπλέον ισχύ (περίπου στα 40 άλογα λέει το βρετανικό Autocar). Στον εμπρός θα υπάρχουν οι νέας γενιάς TSI και TDI κινητήρες. Μία εναλλακτική του σφόνδυλου μας δίνει το Hybrid Air της PSA για το οποίο δεν έχουμε να πούμε κάτι από πρώτο χέρι (τουλάχιστον, έως τώρα).

Αν τελικά τα καταφέρουν οι ειδικοί του ομίλου Volkswagen, την επανάσταση θα φέρουν οι πρώτοι κινητήρες μεταβλητής συμπίεσης. Ήδη ο Ulrich Hackenberg, ο τεχνικός διευθυντής της Audi, έχει ανακοινώσει πως εξελίσσουν VCR κινητήρες δίχως να αποκαλύψει οποιοδήποτε άλλο στοιχείο.

Ανάμεσα στις λοιπές τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης των ρύπων που θα δούμε με τον καιρό είναι η βελτίωση της κίνησης σε χαλαρές συνθήκες (coasting/cruising) και κυρίως στις υψηλές ταχύτητες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ WWW.CAROTO.GR.