Κρητική... επανάσταση στην αυτοκίνηση!


Μαθητές Λυκείου της Κρήτης κατασκεύασαν το «Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο».

  • 21/11/2014

Έχοντας στο νου τους τα σοφά λόγια του σπουδαίου συμπατριώτη τους, Νίκου Καζαντζάκη «Δεν υπάρχουν ιδέες, υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες, κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει», μαθητές του 6ου Επαγγελματικού Λυκείου στο Ηράκλειο Κρήτης, οραματίστηκαν και κατασκεύασαν με τη βοήθεια των καθηγητών τους, το αυτοκίνητο του μέλλοντος. Ένα καινοτόμο όχημα με όλα τα οφέλη «καθαρής ενέργειας», που δεν καταναλώνει καύσιμα και είναι αθόρυβο στη λειτουργία του.

Το όλο project φέρει την ονομασία «Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο» και παρουσιάστηκε την Πέμπτη 20/11, στο πλαίσιο του Φόρουμ Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην Τεχνόπολη.

Το project υλοποιήθηκε από μαθητές του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου Κρήτης, υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση των καθηγητών του σχολείου και με υπεύθυνο καθηγητή τον Εμμανουήλ Καγιαμπάκη, εκπαιδευτικό ηλεκτρολόγο μηχανικό, MSc.

Στη θέση του ρεζερβουάρ των συμβατικών αυτοκινήτων, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει υποδοχή για την ηλεκτρική φόρτισή του. Η καινοτομία βρίσκεται στη μονάδα κυψέλης υδρογόνου που κατασκευάστηκε και από την οποία φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μονάδα αυτή μπορεί να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο, παρέχοντας πλήρη αυτονομία στην κίνησή του, προσεγγίζοντας πολλαπλάσια χιλιομετρική απόσταση από την εργοστασιακή. Είναι ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικού και ηλεκτρο-μηχανολογικού ελέγχου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, καθώς επίσης και ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, το οποίο μπορεί να επικοινωνεί με τοπικές και απομακρυσμένες κινητές συσκευές, μεταφέροντας δεδομένα και λειτουργικά στοιχεία μέσω ίντερνετ. Το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι το υδρογόνο, το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο σε δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων. Μέσω της κυψέλης καυσίμου και ενός τροποποιημένου InverterDC/AC επιτυγχάνεται η ηλεκτρική φόρτιση του αυτοκινήτου.

Σημειώνεται ότι το χρησιμοποιούμενο υδρογόνο της μονάδας πρέπει να προέρχεται από ηλεκτρόλυση του νερού (Η2Ο) μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και συγκεκριμένα από φωτοβολταïκά πάνελς. Έτσι, το σύστημα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, τόσο κατά τη διαδικασία παραγωγής του υδρογόνου, όσο και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη. Αποτέλεσμα είναι το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο να αποκτά πλήρη αυτονομία κινητικότητας, προσεγγίζοντας πολλαπλάσια χιλιομετρική απόσταση από την εργοστασιακή, ενώ είναι φιλικό προς το περιβάλλον με μηδενικούς ρύπους.

Το συγκεκριμένο project εντάσσεται στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σκοπός των οποίων είναι οι μαθητές, με την καθοδήγηση των καθηγητών να υλοποιούν καινοτόμες δράσεις και κατασκευές, αξιοποιώντας τις γνώσεις και την τεχνογνωσία που αποκομίζουν από τη φοίτησή τους στο Επαγγελματικό Λύκειο.

Η διοργάνωση του Φόρουμ Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας πραγματοποιείται από τον Κόμβο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του δήμου Αθηναίων (INNOVATHENS) σε συνεργασία με την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση «Άνεμος Ανανέωσης» και την υποστήριξη του Ιδρύματος «Χάινριχ Μπελ» Ελλάδας και του Ευρωπαϊκού Δικτύου Νέων για τη Βιώσιμη Ενέργεια (Sustainable Energy Youth Network - SEYN).

Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινήτου:

- Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 35 – 55 kWatt
- Ροπή 130 Nm
- Μέγιστη περιστροφή 12.000 RPM
- Κατανάλωση 15 kWh / 100 km
- Μέγιστη ταχύτητα 125 km/h
- Επιτάχυνση 0 – 60 km/h σε 5 secs, 0 -100 km/h σε 12 secs
- Αυτονομία 450 km
- Ισχύς Inverter 5 kW/ 230 V A.C.
- Ισχύς κυψέλης καυσίμου H2 5 kW / 72 V D.C
- Δύο φιάλες υβριδίων μετάλλων για την αποθήκευση του υδρογόνου, χωρητικότητας 2x3 m3