Δικύλινδρο δίχρονο ντίζελ εξελίσσει η Renault!


Η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε την εξέλιξη ενός πρωτότυπου δίχρονου πετρελαιοκινητήρα με σημαντικά μικρότερο βάρος από έναν συμβατικό...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (www.caroto.gr)
  • 12/12/2014

Σύμφωνα με την Renault ο πρωτότυπος 2-χρόνος και 2-κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας ζυγίζει 50% λιγότερο από τον εξαιρετικό 1.5 dCi (στον οποίο και βασίζεται χρησιμοποιώντας το μισό μπλοκ).

Το βάρος του δεν ξεπερνά τα 100 kg, είναι 40 kg ελαφρύτερος από τον προαναφερθέντα και η χωρητικότητα του είναι τα 730 cc.

Στόχος είναι η απόδοση του να είναι 15% μεγαλύτερη από έναν αντίστοιχο τετρακύλινδρο (δηλ. φτάνοντας στο 50%, από το 35% του τωρινού dCi).

Υπάρχει διπλή υπερτροφοδότηση (τούρμπο καυσαερίων + μηχανικός υπερσυμπιεστής ή «κομπρέσορας») με την ισχύ να κυμαίνεται από 50 έως 67 άλογα με την ροπή των 112-145 Nm διαθέσιμη από τις 1.500 rpm.

Φυσικά, το πλεονέκτημα του μικρού ντίζελ θα αφορά στις ακόμη μικρότερες εκπομπές ρύπων, στην μικρότερη κατανάλωση, ενώ η Renault λέει πως ο θόρυβος είναι στα ίδια επίπεδα με εκείνα του τετρακύλινδρου (δίχως όμως να γίνεται κάποια αναφορά στους κραδασμούς από την ασύμμετρη κίνηση των εμβόλων, κάτι πολύ έντονο στον βενζινοκινητήρα Twinair της Fiat).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ www.caroto.gr.