Η «κολακεία» της αντιγραφής


Ο τίτλος χαρακτήριζε τις παλιές, πιο αθώες εποχές του internet, τότε που παρουσιάστηκαν τα πρώτα «συμπτώματα» copy-paste.

  • 26/11/2014

Ο τίτλος χαρακτήριζε τις παλιές, πιο αθώες εποχές του internet, τότε που παρουσιάστηκαν τα πρώτα «συμπτώματα» copy-paste.

Μάλιστα «συνάδελφος» έβγαζε τη βασική ύλη ενθέτου αυτοκινήτου στην εφημερίδα που εργαζόταν (τότε) copy-άροντας ατόφια κείμενα συναδέλφου μας (!) και εμείς για να τον «καλμάρουμε», του λέγαμε για την... κολακεία της αντιγραφής.

Τα πράγματα ωστόσο έχουν αλλάξει μια και το internet απέκτησε πολύ περισσότερους χρήστες, οι οποίοι λόγω αδυναμίας αντιτίμου για την αγορά εφημερίδας ή περιοδικού, επιλέγουν την καθημερινή ενημέρωσή τους από τις ηλεκτρονικές εκδόσεις εντύπων ή διαφόρων sites ή blogs που εσχάτως με έρχονται στο προσκήνιο με ρυθμούς dt .

Δεν έχει αλλάξει ωστόσο το copying το οποίο και «τρέφει» εκτός από τα «παρασιτικά» σάιτ, πολλούς κινδύνους, όσον αφορά την αξιοπιστία που παράγει η αβασάνιστη αναπαραγωγή μιας είδησης. Και αυτός είναι ο βασικός «εχθρός» του διαδικτύου, η μη διασταύρωση της είδησης πριν την δημοσιεύσή της, όπως τουλάχιστον ορίζει η δημοσιογραφική δεοντολογία.

Στο βωμό όμως του εύκολου «κλικ», όλα δυστυχώς επιτρέπονται και ειδικά στην Ελλάδα που κανείς δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν… Ούτε το τακτ της διάψευσης ή συγνώμης υπάρχει, όταν δημοσιευθεί κάτι ανυπόστατο. Όλοι έχουμε τις κακές στιγμές μας, όλοι κάνουμε λάθη. Μια συγνώμη δεν βλάπτει...

Τις δυσλειτουργίες του διαδικτύου, όπως και τα θέματα αναξιοπιστίας που παρατηρούνται, η στήλη είχε επισημάνει εδώ και καιρό. Μάλιστα δεχθήκαμε πολλά τηλεφωνήματα και e-mails για το αν τελικά είμαστε ιδιαίτερα αυστηροί στις επισημάνσεις μας.

Το πιο ανησυχητικό στην ιστορία είναι ότι όσο στον κλάδο υπάρχει ανέχεια και ανεργία, όσο υπάρχει αναρχία και ο καθένας χωρίς καμία απολύτως προδιαγραφή μπορεί να ανοίξει ένα σάιτ και να αναδημοσιεύει ότι θέλει χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανένα, τόσο περισσότερο θα υπάρχουν τέτοια φαινόμενα. (Παρεπιπτόντως, η πρόσφατη ληστεία με τον φερόμενο ως συνεργό του Μαζιώτη δεν έγινε στο Δίστομο, αλλά στα Άσπρα Σπίτια... Προφανώς, ο πρώτος που μετέδωσε την είδηση το έγραψε λανθασμένα και οι υπόλοιποι ακολούθησαν).

Και όσο πιο κίτρινος ο τίτλος, τόσο πιο «ελκυστικό» το θέμα, τόσο περισσότερα τα «κλικ», τόσο μεγαλύτερα τα μπόνους από την Google. Την και αν χάσει σε αξιοπιστία το σάιτ και πλέον δεν το «βλέπει» κανείς. Ο διαχειριστής του, εύκολα και απλά μπορεί να ανοίξει ένα άλλο στη θέση του και να συνεχίσει το ίδιο «έργο».

Και για να δείτε το πόσο έχουν ξεφύγει τα πράγματα, η πιο κάτω αγγελία που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο διαδίκτυο, δίνει την πραγματική εικόνα, ενός κλάδου που κάποτε είχε αίγλη και κύρος.

Κρίμα…