Μια ωραία ατμόσφαιρα!


Η αγορά έχει πάρει την ανιούσα, έστω και με αργά βήματα και οι εθνοπατέρες μας, «μνημονιακοί» και «αντιμνημονιακοί», ανάμεσα στα μέτρα ανακούφισης που… σχεδιάζουν για τον λαό επέλεξαν να αφήσουν εγκαταλελειμμένο το «αυτοκίνητο» στο πάρκινγκ της στείρας πολιτικής τους. 

  • 6/10/2014
Με μια διαρροή του τύπου «30% μείωση στα τεκμήρια πολυτελούς διαβίωσης», η (συν)κυβέρνηση θεωρεί ότι «καθάρισε» και πάει ήσυχη για τις επικείμενες εκλογές (εάν και εφόσον γίνουν)… Φευ! 
Αποδεχόμενος καταρχήν ότι πάσα φορολογική μείωση είναι ευπρόσδεκτη ειδικά για έναν λαό που παραμιλάει από τη φορο-υστερία, θα πρέπει να εξετάσουμε τα πραγματικά οφέλη που έχει αυτό το μέτρο, πριν πανηγυρίσουμε.
Μεταξύ μας, ελάχιστα, καθώς απευθύνεται σε ένα πολύ μικρό κομμάτι ιδιοκτητών αυτοκινήτων, σε εκείνους δηλαδή που κατέχουν μεγάλου κυβισμού ΙΧ, όπως και στους υποψήφιους αγοραστές. Και δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε το γιατί…
Θα περίμενε κανείς, στο πλαίσιο της ανάπτυξης που ορκίζεται αυτή η κυβέρνηση, να υπάρξει μια αναθεωρημένη πολιτική που θα προσφέρει λύσεις σε λιμνάζοντα, σε χρόνια προβλήματα.
Δεν νοείται αγορά, έστω και αναπτυσσόμενη, όπου εκείνοι που «επιχειρούν» δεν ξέρουν εάν ένα βασικό όπλο τους, το πρόγραμμα της απόσυρσης θα συνεχιστεί, προκειμένου να προγραμματιστούν ανάλογα. Ποντάρουν στον Ελληνα «από μηχανής Θεό», που στο… και πέντε θα ανάψει το πράσινο φως. Οπως έγινε και πέρσι, όπως ενδεχομένως θα γίνει και φέτος… Και εάν αυτό είναι ένδειξη «κράτους πετυχημένων μεταρρυθμίσεων», τότε ποια είναι η διαφορά μας από ένα τριτοκοσμικό.
Αναρωτιέμαι, σε ποια σοβαρή (ευρωπαϊκή) αγορά τα τέλη κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου ξεπερνούν την αγοραστική του αξία. Ποιο σοβαρό κράτος, όταν διαβλέπει τα αδιέξοδα της φορομπηχτικής πολιτικής του (απώλεια έμμεσων και άμεσων εσόδων από τη μαζική κατάθεση πινακίδων, αλλά και την επιλογή-αγορά μικρού κυβισμού ΙΧ), δεν προχωρά σε διορθώσεις. Να θυμίσουμε και την περίπτωση του πετρελαίου θέρμανσης (επ΄ ευκαιρία μια ερώτηση: η νοθεία καυσίμων χτυπιέται στην «αντλία» ή στην «πηγή»;).
Αντί ρεαλιστικής πολιτικής και επίλυσης προβλημάτων, βλέπουμε βαρύγδουπες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για «επενδύσεις» και άνοιγμα θέσεων εργασίας, όπως οι… 2.500 συνολικά που ανακοινώθηκαν για την αναβίωση του Pony. 
Ετσι ξαφνικά, μια μέρα στα τηλεοπτικά παράθυρα μάθαμε από κυβερνητικά στόματα για «εγκρίσεις τύπου», για «μονάδες παραγωγής», για «επενδύσεις» και άλλα ωραία, που θα ήταν ευχής έργον να γίνουν. Αλλά «πώς» και «με τι»; Και όταν αναζητάς τους υπευθύνους για να μάθεις λεπτομέρειες, όπως το πώς το «νέο Pony» θα είναι ανταγωνιστικό ή αν θα πληροί τις νόρμες ασφάλειας και ρύπων της ΕΕ και θα κοστίζει και φθηνά, που είναι και η βασική απορία όλων, εκείνοι «κρύβονται». Δηλώσεις, εξίσου βαρύγδουπες είχαμε και στην περίπτωση του πριγκιπάτου της… Δραπετσώνας με την πίστα της F1, αλλά και τη… στήριξη του κ. Μπέρνι (ο Π. Διαμάντης στο αγαπημένο σας www.caranddriver.gr έδωσε απαντήσεις. Αναζητήστε τες στη στήλη του), τη στιγμή που δεν μπορούμε να διοργανώσουμε ένα ράλι Ακρόπολις για μια χούφτα ψωροχιλιάρικα (αν και πληροφορίες θέλουν να έρχονται ανατροπές…).
Με αυτά και με άλλα πολλά, ολοκληρώνεται η εικόνα της παράνοιας που ζούμε. Αν μη τι άλλο, είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα…
 
Και ενώ εμείς «εντός»
βράζουμε στο ζουμί μας, οι «έξω» ανεβάζουν ταχύτητες και στοιχειώνουν τα όνειρά μας. Οχι απαραίτητα με σούπερ καρ, όπως η «911» made by Mercedes, κατά κόσμον AMG GT, που ο Δ.Θ. «άγγιξε» σε αποκλειστικότητα ή τα «οδηγοκεντρικά» Audi TT & ΤΤS που ο Ν.Σ.Ζ. οδήγησε (του έφεξε αυτόν τον μήνα, καθώς έπειτα από… κάποια χρόνια επέστρεψε στη Βαλελούνγκα συμμετέχοντας στο Mini Challenge 2014), αλλά και με «καθημερινά» αυτοκίνητα.
Το best ever Focus που οδηγήσαμε στην Ισπανία, το πολλά υποσχόμενο Nissan Pulsar, το καινοτομικό Renault Twingo, το περιπετειώδες Opel Adam Rocks, αλλά και το best seller της mini κατηγορίας Toyota Yaris.
Αυτοκίνητα ρηξικέλευθα, όπως το πιο επαναστατικό (μέχρι το επόμενο) Volvo V60 Plug-in Hybrid που ο Β.Π. δοκιμάζει σε αποκλειστικότητα ή η προσθιοκίνητη και πολύ ευχάριστη BMW Active 2 Tourer που τεστάρει ο Κ.Ζ., αλλά και της special δοκιμής των άρτι αφιχθέντων Mini 5d (για πρώτη φορά), Citroen Cactus (δύσκολη η εξίσωση) και Nissan Juke (σκέτη απόλαυση).
Οπως πολύ σωστά καταλάβατε, αυτά είναι τα «βασικά» θέματα του τεύχους Οκτωβρίου του Car and Driver, που η ομάδα του (συντακτική και όχι μόνον) ετοίμασε με πολύ μεράκι, υπομονή και επιμονή, προκειμένου εσείς, οι αναγνώστες μας να απολαμβάνετε ένα φρέσκο, ένα καλαίσθητο, ένα καλογραμμένο, υψηλών προδιαγραφών περιοδικό, αντάξιο του παγκόσμιου τίτλου του.
Θα το βρείτε στα περίπτερα στην προνομιακή τιμή των 3,9 ευρώ.