Το Power Game Γερμανίας και Αμερικής!


Αυτό όμως που δεν θα απαντηθεί στο αποκαλούμενο και VW#dieselgate είναι το έντονο παρασκήνιο που οδήγησε τις αμερικανικές Αρχές να «στοχοποιήσουν» τη VW και να την πλήξουν σε μια περίοδο που είχε κατακτήσει την πρώτη θέση στις παγκόσμιες πωλήσεις, αφήνοντας πίσω την Toyota.

  • 5/10/2015

Πριν ακόμη σβήσουν τα φώτα από το σύμβολο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, την έκθεση της Φρανκφούρτης, το σκάνδαλο με το «διάσημο» λογισμικό που παραποιούσε τους ρύπους των ντίζελ κινητήρων της VW είχε πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας, συμπαρασύροντας εκτός από τον CEO του ομίλου, Martin Winterkorn, και το γόητρο του «made in Germany» που με πολύ κόπο είχαν χτίσει οι Γερμανοί.

Το τι έχει συμβεί έχει εξαντληθεί από τα ΜΜΕ και τα ελληνικά συμπεριλαμβανόμενα και αναμένουμε την 7η Οκτωβρίου για να μάθουμε την επίσημη θέση της Volkswagen.

DIESELGATE: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Αυτό όμως που δεν θα απαντηθεί στο αποκαλούμενο και VW#dieselgate είναι το έντονο παρασκήνιο που οδήγησε τις αμερικανικές Αρχές να «στοχοποιήσουν» τη VW και να την πλήξουν σε μια περίοδο που είχε κατακτήσει την πρώτη θέση στις παγκόσμιες πωλήσεις, αφήνοντας πίσω την Toyota. Εδώ να θυμίσουμε το πόσο «χρυσή» έχει πληρώσει αυτή την πρωτιά της η ιαπωνική εταιρεία στις ΗΠΑ, με τις νομικές αξιώσεις που έχουν εγερθεί στο πρόσφατο παρελθόν εναντίον της, τις περισσότερες φορές αναίτια όπως έχει αποδειχθεί.

Φυσικά, εδώ υπάρχει μια διαφορά στη φιλοσοφία μια και οι Ιάπωνες αποδείχθηκαν περισσότερο προσηλωμένοι στα ιδανικά τους σε σχέση με τους Γερμανούς, που αποδεικνύονται επιρρεπείς στη... λαμογιά.

Για τους τελευταίους, ουδείς αμφιβάλλει για την υψηλή τεχνογνωσία, αλλά και κατασκευαστική αρτιότητα των προϊόντων τους. Και αν μιλήσουμε για τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας (πλην πολύ ελαχίστων εξαιρέσεων), έχουν μακράν το καλύτερο προϊόν, ενώ βρίσκονται έτη φωτός μπροστά και στον τομέα της καινοτομίας.

Επιπρόσθετα το «made in Germany» αποτελεί διαβατήριο για να ανοίξει τις πόρτες των διεθνών αγορών και της αμερικανικής συμπεριλαμβανομένης. Οπου στις ΗΠΑ οι Γερμανοί κάνουν πάρτι στην αγορά αυτοκινήτου. Χρόνο με τον χρόνο διπλασιασμός πωλήσεων, αλλά και πλήρης επικυριαρχία έναντι των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών (εξαίρεση αποτελεί μόνον η Ford, που διατηρεί τις δυνάμεις της, ενώ με τα νέα δεδομένα αναμένεται να επιτελέσει πιο επιτυχημένα τον ρόλο του αντίπαλου δέους της VW στην Ευρώπη).

Το «made in Germany» ωστόσο δεν αρκεί. Και οι Γερμανοί το γνωρίζουν πολύ καλά. Εξάλλου, όπως αποδείχθηκε με τις περιπτώσεις της Siemens (σύναψη ηγεμονικών συμβολαίων), της Deutsche Bank (χειραγώγηση αγορών) και της Commerzbank (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος) που υποχρεώθηκαν σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τις αρχές των ΗΠΑ, για να επιτύχουν τον σκοπό τους και να εξολοθρεύσουν τον ανταγωνισμό, δεν δίστασαν να χρησιμοποιήσουν αδιαφανείς διαδικασίες. Βεβαίως, το χρήμα δεν εξαγοράζει και συνειδήσεις.

Στην περίπτωση της VW οι Γερμανοί θα μάθουν και το ποιος είναι το αφεντικό στον πλανήτη. Στο πρόσφατο παρελθόν αγνόησαν επιδεικτικά τις παραινέσεις των Αμερικανών σε πολλά θέματα, όπως και στην περίπτωση του χρέους της χώρας μας ή την υπογραφή της συμφωνίας ΤΤΙΡ που αρνούνται πεισματικά, για τη δημιουργίας μιας διαντλαντικής ζώνης ελεύθερου εμπορίου η οποία και θα ανοίξει τα σύνορα της Ευρώπης στα… made in USA προϊόντα.

Η λυσσαλέα επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι ΗΠΑ (μέχρι και το σκάνδαλο με το Μουντιάλ στο Κατάρ αποκάλυψαν) στη Γερμανία, χωρίς αμφιβολία είναι ένα power game. Ενα παιγνίδι μέσα από το οποίο θέλουν να δείξουν ότι παραμένουν ο πιο ισχυρός παίκτης. Ενας παίκτης που θέλει να ανακτήσει τα ηνία και στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και των νέων ευκαιριών της αγοράς. Η ηλεκτροκίνηση είναι μπροστά και αμερικανικοί κολοσσοί όπως η Apple και η Google θέλουν να την κατακτήσουν. Αρα τι πιο χρήσιμο από το «χτίσιμο» μιας «αντιγερμανικής συνείδησης» ή την αποδυνάμωση του αντιπάλου; Και η περίπτωση της VW ήταν μια καλή ευκαιρία…

Το γεγονός αυτό δεν μετριάζει καθόλου το ηθικό σκέλος της απάτης της VW. Προκειμένου να μη χάσουν οι μέτοχοι τα μερίσματά τους, προτίμησε να παίξει με τον νόμο που σε μια χώρα δεν παίζεις, αντί να μειώσει με κατασκευαστικό κόστος τις εκπομπές των ρύπων.

Ουδείς αμφιβάλλει πώς οι μηχανικοί της VW είναι σε θέση να κατασκευάσουν ό,τι τους ζητηθεί. Οσο δύσκολο και εάν είναι.

Ούτε ότι το γόητρο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει τρωθεί. Και αν αυτός ήταν ο στόχος από την πλευρά των ΗΠΑ, επετεύχθη. Στο χέρι των Γερμανών είναι να δώσουν πειστικές απαντήσεις, αλλά και να επανακτήσουν το χαμένο κύρος τους. Κυρίως ως φιλοσοφία. Γιατί κατασκευαστικά, τουλάχιστον στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα προϊόντα τους ήταν, είναι και παραμένουν κορυφαία.

Είναι όμως τουλάχιστον υποκριτικό οι Αμερικανοί που έχουν επιτρέψει την εξόρυξη πετρελαίου στην Αλάσκα να εγείρουν περιβαλλοντικά θέματα. Ακόμη και ηθικής. Είναι, φαίνεται, η αλαζονεία του ισχυρού. Οπως την ίδια αλαζονεία επιδεικνύουν και οι πανίσχυροι Γερμανοί στην Ευρώπη. Ιδίως στον ανίσχυρο Νότο…

Είναι πολλά τα λεφτά

Η οικονομική γιγάντωση της Γερμανίας οφείλεται στο εμπορικό πλεόνασμα των εξαγωγών. Που για να επιτευχθεί, πολλές φορές χρειάζεται η κατάλληλη… ώθηση.

Ακόμη και στην περίπτωση της κραταιάς γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο τζίρος είναι ασύλληπτος. Μόνο για το 2014 ανήλθε όσο περίπου το… επονείδιστο και επαχθές (ή… μη) ελληνικό χρέος. Οι παγκόσμιες πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων επέφεραν 385 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας (14%), από τα οποία τα 220 δισ. αφορούν τον όμιλο VW!

Σημειώνεται ότι το 70% από τα 9,5 εκατ. των παγκόσμιων πωλήσεων της VW είναι εκτός γερμανικής αγοράς. Ηδη στις ΗΠΑ οι περσινές πωλήσεις έφτασαν τις 600.000 μονάδες.