Τέλη κυκλοφορίας 2016: Πολύ κακό για το τίποτα


Επί της ουσίας, το μόνο που έγινε είναι κάποιες μικρές μειώσεις στα παλαιάς τεχνολογίας ΙΧ, όχι όμως ικανές για να αποτρέψουν το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων στα αυτοκίνητα άνω των 2 λίτρων, αλλά και αυξήσεις στα νέας τεχνολογίας ΙΧ, καθώς οι συντελεστές των κλιμακίων CO2 έχουν αυξηθεί, ιδίως στα μικρομεσαίες κατηγορίες.

  • 17/11/2015

Αναλύοντας τις αλλαγές που «μαγείρεψε» έστω και στο παρά 5΄ το υπουργείο Οικονομικών, πουθενά δεν προκύπτει το «περί δικαιοσύνης» που είχαμε ακούσει από το στόμα του κ. υφυπουργού, καθώς το μόνον που έγινε ήταν η «κοροϊδία» όλων εκείνων που επέλεξαν να αγοράσουν ένα νέας τεχνολογίας ΙΧ προκειμένου να μειώσουν τα καθημερινά τους έξοδα μετακίνησης (χαμηλό κόστος καυσίμων από τη μειωμένη κατανάλωση) και να πληρώνουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας (χαμηλή κατανάλωση, συνεπάγεται και αντίστοιχα χαμηλότερο CO2).

Επί της ουσίας, το μόνο που έγινε είναι κάποιες μικρές μειώσεις στα παλαιάς τεχνολογίας ΙΧ, όχι όμως ικανές για να αποτρέψουν το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων στα αυτοκίνητα άνω των 2 λίτρων, αλλά και αυξήσεις στα νέας τεχνολογίας ΙΧ, καθώς οι συντελεστές των κλιμακίων CO2 έχουν αυξηθεί, ιδίως στα μικρομεσαίες κατηγορίες.

Βεβαίως, δεν έγινε ο «κακός χαμός» που μας είχαν προϊδεάσει οι κυβερνώντες. Δηλαδή πολύ κουβέντα που δεν προσφέρει κάτι το σημαντικό στα κρατικά ταμεία αναφορικά με την προσέλκυση εσόδων, τουναντίον θα αφαιρέσει από την μείωση των έμμεσων φόρων, καθώς όλο αυτό το διάστημα η αγορά ΙΧ έχει παγώσει (-17% τον Οκτώβριο), καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές ανέμεναν το τι τελικά θα γίνει.

Όπως αναμένουν και το τι θα γίνει με την απόσυρση που λήγει στις 20 Δεκεμβρίου.

Πάντως οι σημαντικότερες αλλαγές για τα τέλη του 2016 θα έχουν ως εξής:

 

-Για τα ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.360 κυβικών που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν το 2000 μείωση των τελών κυκλοφορίας από 15 έως και 90 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό τους.

- Για τα ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1930 κυβικών που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από το 2000 έως και το 2005 η μείωση των τελών θα είναι από 30 ως και 60 ευρώ.

- Για τα αυτοκίνητα άνω των 1.360 κυβικών που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2006 έως και τον Οκτώβριο του 2010 αύξηση των τελών από 15 έως και 60 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό τους.

- Για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά το Νοέμβριο του 2010 και το ύψος των τελών τους καθορίζεται με βάση τις εκπομπές ρύπων, η πλήρη απαλλαγή τους θα συνεχισθεί για όσα εκπέμπουν από 0 ως 90 γραμμάρια του διοξειδίου του άνθρακα. Για όσα εκπέμπουν από 90 γραμμάρια και πάνω θα υπάρξει κλίμακα που θα προβλέπει αύξηση τελών από 8 έως 32 λεπτά ανά ρύπο.