Οι ιδιοκτήτες ντήζελ ΙΧ στο στόχαστρο του ΥΠΟΙΚ


Αποτέλεσμα της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης και στην αμόλυβδη (67 λεπτά το λίτρο) θα σήμαινε αύξηση της λιανικής τιμής του πετρελαίου κίνησης από τα 1,019 ευρώ στα 1,437 ευρώ!

  • 29/3/2016

Χωρίς να διεκδικούμε μαντικές ικανότητες, από καιρό έχουμε επισημάνει την εκτίμησή μας για την διαφαινόμενη εξίσωση των τιμών του ντήζελ κίνησης με αυτήν του πετρελαίου, με επίσημη κυβερνητική επίφαση το περιβαλλοντικό τέλος ή ότι άλλο σκαρφιστούν οι φωστήρες του υπουργείου Οικονομικών. Τώρα σκαρφίστηκαν τη μεταφορά των «βαρών» από την κτήση στην χρήση…

Οι πληροφορίες που διαχέουν «κύκλοι» του YΠΟΙΚ, μιλούν για αύξηση των τιμών στα καύσιμα κίνησης με μείωση των τελών κυκλοφορίας για το 2016 έως 50% (πολύ αμφιβάλλουμε ότι θα ισχύσει κάτι τέτοιο) και στην λογική της μεταφοράς του κόστους στην χρήση που λέγαμε.

Εν μέρει… σωστό θα μπορούσε να πει κανείς, εφόσον δεν γνώριζε ότι ήδη τα καύσιμα είναι «καπελωμένα» με φόρους που φθάνουν και το 70% της τιμής ανά λίτρο. Πόσο πια!

Και μπορεί σε κάποιον μια αύξηση της τάξης των 10 λεπτών ανα λίτρο να μην θεωρείτε και τόσο σημαντική για όλη αυτή την αναστάτωση, σκεφτείτε τι έχει να γίνει εάν οι διεθνείς τιμές του μαύρου χρυσού ξαναπάρουν την ανηφόρα; Σκεφτείτε επίσης πώς αυτή η νέα επιβάρυνση θα λειτουργήσει συσσωρευτικά στην φοροκαταιγίδα που έρχεται (φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ). Σκεφτείτε ότι επιβαρυνόμαστε και με το απαράδεκτο 23% για τον ΦΠΑ. Τέλος, σκεφτείτε ότι από όλα αυτά τα χρήματα, ελάχιστα (για να μην είμαστε μηδενιστές) επιστρέφονται στην κοινωνία, σε εμάς δηλαδή, ως υπηρεσίες του κράτους. Πηγαίνουν στις μαύρες τρύπες του προϋπολογισμού, αλλά και στην συντήρηση ενός απαρχαιωμένου δημόσιου μηχανισμού που προσφέρει μηδαμινά στην κοινωνία σε σχέση με αυτά που εισπράττει. Ας το αφήσουμε εδώ…

 

Φωτιά στο ντήζελ

Εκεί που θα γίνει η μεγάλη ανατροπή είναι στα ντήζελ. Στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στα οποία έχει στραφεί ο κόσμος προκειμένου να κινείται οικονομικά, αξιοποιώντας και την κυβερνητική πολιτική με τους πιο χαμηλούς φόρους, που εμμέσως ήταν ένα δυνατό κίνητρο για την επιλογή τους.

Με την εξίσωση των τιμών των δύο καυσίμων, είναι προφανές ότι το κόστος μετακίνησης θα ανέβει κατά 30% τουλάχιστον με ότι αυτό συνεπάγεται για τα νοικοκυριά, αλλά και τις επιχειρήσεις. Μικρές και μεγάλες.

Σύμφωνα με το λιγότερο άσχημο σενάριο η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) κατά 6% θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο από τα 67 λεπτά στα 71 λεπτά ανά λίτρο της τιμής της βενζίνης και από τα 33 λεπτά στα 35 λεπτά για το πετρέλαιο. Βεβαίως, δεν θα είναι αναλογική η αύξηση των τιμών λιανικής καθώς σε αυτές τις τιμές επιβάλλεται και ΦΠΑ 23%.

Έτσι για την βενζίνη η τιμή λιανικής από τα 1,347 ευρώ ανά λίτρο (Μ.Ο.) θα ανέβει στα 1,3965 ευρώ, ενώ για το πετρέλαιο κίνησης από τα 1,019 ευρώ (Μ.Ο.) στα 1,043 ευρώ. Όλα αυτά βάσει των σημερινών διεθνών τιμών πετρελαίου.

Και ιδού η «ευκαιρία για φορολόγηση» καθώς το κράτος από την βενζίνη το κράτος εισπράττει 93 λεπτά στο λίτρο (ή 98 λεπτά εφόσον αυξηθεί ο ΕΦΚ) από το πετρέλαιο κίνησης μόλις 52,88 λεπτά στο λίτρο (ή 55,31 λεπτά σε περίπτωση αύξησης του ΕΦΚ). Είναι προφανές, ότι η κατανάλωση ντήζελ με αυτή την τιμή, δεν… συμφέρει τα κρατικά έσοδα, οπότε η περίπτωση της εξίσωσης των τιμών των δύο καυσίμων είναι ένα ενδεχόμενο που προσωπικά, το βλέπω να συμβαίνει.

Αποτέλεσμα της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης και στην αμόλυβδη (67 λεπτά το λίτρο) θα σήμαινε αύξηση της λιανικής τιμής του πετρελαίου κίνησης από τα 1,019 ευρώ στα 1,437 ευρώ!