ΑΠΟΣΤΟΛΗ: «Ο,τι γίνεται στο Παρίσι, μένει στο Παρίσι» (VIDEOS)


...μάλιστα. Προφανώς αυτό δεν ισχύει για μερικά πράγματα όπως η Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Για άλλη μια χρονιά πήγαμε στην πόλη του Φωτός για να μάθουμε τα «τι» και «πως» του μαγικού κόσμου της Αυτοκίνησης.

  • 4/10/2014

Είναι πρωί ακόμα, και μένουμε εντυπωσιασμένοι. Στο σταθμό του μετρό Porte de Versailles, οι διαφημίσεις είναι της VW.  Άλλη μια φορά η «κόντρα» Γάλλων με Γερμανούς. Οι πρώτοι παίζοντας εντός έδρας έχουν το «φιλέτο» Pavillon 1 οι λοιποί παραπέρα, στο 4, στο 5...

H κίνηση στους χώρους της έκθεσης ακόμα μειωμένη και ζητώ από έναν νεαρό Γάλλο να με «πετάξει» με το shuttle car (αυτοκίνητα μεταφοράς μας από τον έναν εκθεσιακό χώρο στον άλλο), ένα ηλεκτροκίνητο Renault Zoe, φανταστικό μικρό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να γνωρίσει επιτυχία στην Ελλάδα (88 ίπποι, 220 Nm, 150 χλμ. αυτονομία και τιμή στη Γαλλία με κρατική επιδότηση 15.600  ευρώ. Φτάνω στο Pavillon 5.

Η BMW έχει τη σειρά 2 convertible και την X6. Στριμωγμένα τα μοντέλα, δίπλα-δίπλα. Οι Γερμανοί κάνουν και… έρευνα (!) ρωτώντας μας αν η έκταση που καλύπτει η γκάμα τους είναι επαρκής ή όχι… Στη γκάμα «i» θα περιμένουμε νεώτερα στη Φρανκφούρτη μιας και όπως μας είπαν στελέχη της εταιρίας από το i3 μέχρι το i8 υπάρχουν ακόμη... 4 αριθμοί.

CLICK ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

Απέναντι η Mini με το νέο της Superleggera Vision, το επόμενο roadster της φίρμας και σε παγκόσμια πρώτη το πεντάθυρο Mini –το οποίο επίσης έχουμε ήδη οδηγήσει στην Ελλάδα- και στη γωνία η Rolls Royce. Στον επάνω όροφο η Jaguar με την XE, ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση αυτοκίνητο που όμως από φινίρισμα ήταν... πολύ Β’ (αυτά συμβαίνουν με τα αυτοκίνητα προπαραγωγής). Δίπλα η Land Rover με το Discovery Sport, μας άρεσε με τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Range Rover Evoque. Πιο 'κει η Subaru με το WRX STI να μας θυμίζει τι σημαίνει sport sedan. Απέναντι η Opel γέμισε το περίπτερο κυρίως με το νέο Corsa (σαν Astra σε μικρογραφία) και με τα Adam S και Adam Rocks, ενώ απέναντι η Infiniti με το Q80 Inspiration να περιστρέφεται απαστράπτον με ορθάνοιχτες τις suicide πόρτες του.

Σε μια γωνιά (που σε τίποτα δε θύμιζε Φρανκφούρτη) η Mercedes στρίμωξε και τη νέα B-CLASS (αποστομωτικά ποιοτική, έτοιμη να σταθεί αντιμέτωπη με την 2 Tourer της BMW), την AMG-GT που οι φωτογραφίες την αδικούν και την C63 AMG για όσους θέλουν να προκαλούν χωρίς να… καρφώνονται! Επίσης τα νέα smart fortwo και forfour έτοιμα για τις αγορές.  Κατηφορίζουμε στο Pavillon 4 με ένα παράξενο συνταίριασμα εκθετών. Σύσσωμο το Volkswagen Group και στη μέση… περικυκλωμένες Toyota και Lexus.

Η Volkswagen είχε το νέο Passat, ένα τεράστιο αυτοκίνητο… δωρικού ρυθμού σε sedan και Variant, το Golf Alltrack και το XL Sport (ναι το γνωστό XL1 αναγεννήθηκε με κινητήρα Ducatti). Απέναντι η Audi με τα… πάντα όλα. Από TT roadster και A6 , Α7 μέχρι ΤΤ Sportback Concept (ναι, το είδαμε κι αυτό). Η Skoda πλημμύρησε το περίπτερό της με Fabia και ως συνήθως μπόλικη εξωστρέφεια με χορευτικά, με fashion designers και trendy μουσική. H SEAT πιο πέρα με το Leon ST Experience, ένα ωραίο crossover. Ίσως όμως το πιο εντυπωσιακό δημιούργημα να ήταν η Lamborghini Asterion με σχεδιαστικά στοιχεία από Miura ενώ πρεμιέρα έκανε και η Caynenne και μάλιστα στην έκδοση S E- Hybrid.

Η Toyota είχε να επιδείξει το νέο Yaris το οποίο να μεν ταξινομήθηκε ως Παγκόσμια Πρεμιέρα αλλά ήδη το έχουμε στην Ελλάδα μας και στο Car and Driver. Επίσης το πανέμορφο C-HR Concept, ένα crossover concept, ενώ μας άρεσε η ιδέα της οδήγησης ενός i-road, του τρίκυκλου ηλεκτρικού οχήματος αλλά όχι σε…φούξια. H Lexus έδωσε ρέστα τόσο με το NX200t όσο και με τα RC-F και RC300h κουπέ με γονίδια από LFA.

Συνεχίζουμε στο Pavillon 3 με κύριους εκθέτες τις Hyundai-Kia, Honda, Mazda και Mitsubishi. Η πληθώρα νέων μοντέλων είναι κυριολεκτικά μοναδική. Στη Hyundai μένουμε εντυπωσιασμένοι από την απίθανη ποιότητα του εντελώς νέου i20. Στην Kia σχεδόν όλα είναι νέα. Και το Rio και το Venga και το Soul και το Sportage και το Sorento. Πολύ δυνατοί οι Κορεάτες και από τη νέα χρονιά θα έχουμε και turbo κινητήρες οπότε καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει. Φεύγοντας κοντοσταθήκαμε εν μέσω σεκιουρτάδων μπροστά στο απαστράπτον  Κύπελλο του Euro για να διαβάσουμε τη χαραγμένη επάνω του επιγραφή «2004 Greece».

Στη Mazda όλα τα μοντέλα σε ρουμπινί χρώμα με τα Mazda 2 και MX-5 να κλέβουν την παράσταση. Ειλικρινά ευχόμαστε γρήγορα να βρει η εταιρία ξανά αντιπροσώπευση στην Ελλάδα κάτι για το οποίο ακόμη τηρείται… σιγή ασυρμάτου.

Η Honda από την άλλη έκανε ένα άλμα κι από εκεί που άλλες χρονιές είχε… μισό νέο μοντέλο, φέτος έκανε sweep. Και νέο HR-V (κούκλα στο συμπαγές crossover), και νέο Jazz και νέο CR-V και νέο Civic και νέο Civic Type-R. Η μόνη εταιρία που άλλαξε τόσο πολύ τη γκάμα της. Λίγο πριν φύγουμε σταματήσαμε στη Mitsubishi για το Outlander PHEV Concept.

Σειρά είχε το Pavillon 1. Αφήσαμε για το τέλος τον μεγαλύτερο χώρο. Η Citroen έκανε ρελάνς με το Cactus σε διάφορες εκδόσεις και το C1 Urban Ride το οποίο ετέθη σε δημοψήφισμα για το αν πρέπει να βγει στην παραγωγή ή όχι , ενώ παρουσίασε πλέον τη σειρά DS σε ανεξάρτητο stand, πολύ premium, ατμοσφαιρικό και… σκοτεινό. Σύμφωνα με απόφαση τα επόμενα μοντέλα της Citroen δε θα απέχουν πολύ από τα πρωτότυπα που θα παρουσιάζει στο μέλλον.

Διπλά η Peugeot με 308 GT, Quartz και Exalt Concepts, ενώ απέναντι σε μια αχανή έκταση και με… λόφο παρακαλώ το Twingo σε όλα τα χρώματα, το πολύ μεγάλο και σχεδόν διαστημικό Espace (με τον ίδιο τον Carlos Chosn το μεγάλο αφεντικό της Renault Nissan Alliance να μιλά γι αυτό με τα καλύτερα λόγια) αλλά και το Eolab της τεχνολογικής πλατφόρμας της Renault για το μέλλον. Μας έλειψε όμως –για μια ακόμη φορά- η Alpine.

Μιας και η Nissan δε θα μπορούσε να είναι μακριά πήγαμε να πειστούμε για τους χώρους του νέου Pulsar (είναι πραγματικά εντυπωσιακά επαρκείς, και αυτό μας έλεγαν ακόμη και στελέχη ανταγωνιστικών εταιριών). Είδαμε όμως και το Pulsar σε έκδοση Nismo ως concept αλλά όπως μάθαμε από πρώτο χέρι οι ιάπωνες δεν ανακοινώνουν ακόμα τίποτα για κινητήρα και ισχύ.

Φεύγουμε από τους Ιάπωνες παρασυρμένοι από τους ήχους μιας γνώριμης εξάτμισης να δονεί το χώρο. Ο Luca de Montezemolo για τελευταία φορά ως πρόεδρος της Ferrari μπροστά σε κοινό αποκαλύπτει άλλο ένα μοντέλο της Ferrari, την 458A ένα πανέμορφο αυτοκίνητο. Οι τρεις τελευταίες λέξεις του ως πρόεδρος προς τους δημοσιογράφους «All the best»…Ουδέν σχόλιον!

Δίπλα η Alfa Romeo με την 4C Spider και πιο  ‘κει ο φέρελπις νέος της Fiat, το 500X ίσως το πιο δυναμικό σε εμφάνιση 500 μετά τα Abarth. Σε μια γωνιά η επίσης μονοθεματική Lancia που μας θύμισε ότι η Chrysler στην Ευρώπη… δεν… Όσο για τη Jeep που θα πάει, θα συνηθίσουμε στην ιδέα ότι αυτό το trendy, μικρό τζιπάκι που είδαμε λέγεται…Renegade.

Πιο πέρα η Ford με αλλαγμένη όλη σχεδόν τη γκάμα της από Focus και Mondeo μέχρι C-MAX, S-MAX και το νέο Edge. Και το Mustang ήταν εκεί και το Ecosport (πότε θα το δούμε στην Ελλάδα επιτέλους;).

Για το τέλος αφήσαμε τη Suzuki με το νέο Vitara και τη Volvo. Πολύ μα πολύ εντυπωσιακό το νέο SUV της Volvo το XC90 στο… μονοθεματικό περίπτερο της εταιρίας. Ένα αυτοκίνητο όμορφο και δυναμικό με μπόλικη τεχνολογία που όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο Peter Mertens, Senior Vice President της Volvo Car «Είναι ένα αυτοκίνητο κόντρα σε κάθε παγιωμένη λογική στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας» και αυτό δείχνει πόση εμπιστοσύνη έχουν οι Σουηδοί στο νέο τους δημιούργημα. «Για να πετύχεις» μας είπε «πρέπει να είσαι γρήγορος, έξυπνος και ταπεινός» (την επόμενη ημέρα φάνηκε ότι αυτή η προσέγγιση αποδίδει αφού η Volvo ανακοίνωσε παγκόσμιες πωλήσεις αυξημένες κατά 9,2% σε σχέση με πέρυσι στα 339.200 αυτοκίνητα).

Λίγη ώρα αργότερα μπήκαμε στο αυτοκίνητο του Zlatan Ibrahimović ένα XC90 T8 Twin Power και χαζεύαμε τα συστήματα, τη μεγάλη οθόνη αλά Tesla, την πολυτέλεια, το κεντρικό ηχείο της B&W ψηλά στο ταμπλό και το γεγονός ότι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο της φίρμας έχει το... μικρότερο τιμόνι.

Τι μας άρεσε τελικά φέτος στο Παρίσι; Η αίσθηση ότι εκεί στην Ευρώπη «όλα βαίνουν καλώς» χωρίς υστερία, φόβο ή κρίση. Το θέμα plug-in έχει σταθεροποιηθεί λίγο αφού δεν είδαμε πολλά νέα πράγματα αλλά εξέλιξη υπαρχόντων μοντέλων. Είδαμε μια πανσπερμία μοντέλων σε αληθινά, πραγματικά αυτοκίνητα που ενδιαφέρουν πολλούς με νέες τεχνολογίες όμως με internet και άλλα καλούδια (η BMW για παράδειγμα θα έχει πλέον την Connected Drive τεχνολογία της με αναβάθμιση Over The Air, χωρίς CD χωρίς στικάκια).

Ραντεβού στη Γενεύη.