Δοκιμάζουμε το νέο Axopar 28 AC


Ταξιδεύουμε το νεοαφιχθέν Axopar 28 AC από το ομώνυμο φινλανδικό ναυπηγείο μια ψυχρή μέρα του χειμώνα.

  • 19/3/2015

Ταξιδεύουμε το νεοαφιχθέν Axopar 28 AC από το ομώνυμο φινλανδικό ναυπηγείο μια ψυχρή μέρα του χειμώνα. Από το σκάφος αποβιβαστήκαμε στεγνοί, ξεκούραστοι, ενώ είχαμε ανταλλάξει απροβλημάτιστα ποικίλες απόψεις με τους αξιότιμους συνεπιβάτες.

Αυτή είναι και η φιλοσοφία του νέου σκάφους της Axopar 28 AC με έδρα τη Φινλανδία: να προσφέρει άνεση στη διαβίωση και απόλυτη προστασία από τον αέρα, το spray της θάλασσας και το κρύο όταν οι συνθήκες το απαιτούν.

H AXOPAR

Τα σκάφη Axopar είναι φινλανδικής κατασκευής και έκαναν πρεμιέρα στο Ναυτικό Σαλόνι του Ελσίνκι όπου και άφησαν εξαιρετικές εντυπώσεις τόσο για το design όσο και την ποιότητα κατασκευής. Η γκάμα περιλαμβάνει -έως τώρα- 5 μοντέλα, το καθένα με τον δικό του χαρακτήρα αλλά με κοινό παρονομαστή, τη βελούδινη πλεύση ένεκα της αποδοτικής γάστρας και της χαμηλής κατανάλωσης. Σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ διασφαλίζεται η άνετη διαβίωση και κυρίως το στεγνό ταξίδεμα ακόμη και σε ανεβασμένους καιρούς.

To Axopar 28 AC

Το Axopar 28 AC είναι ένα ταχύπλοο με μοντέρνες γραμμές, λεπτή σιλουέτα και υψηλή ποιότητα κατασκευής. Με καθαρά σκανδιναβικό DNA και στοιχεία όπως η απλότητα, η ναυτική προσέγγιση σε θέματα εργονομίας, λειτουργίας, η Axopar προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση αναφορικά με τη χρήση του σκάφους εντός μεσογειακού χώρου - αν και πολλά μίλια μακριά από τη γενέτειρα. Σε αυτό πρωτεύοντα στοιχεία είναι η ασφάλεια, η προστασία και χρήση όλες τις εποχές.

Το ολικό μήκος είναι στα 8,99 μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας μπάνιου, ενώ το μέγιστο πλάτος είναι 2,85 μέτρα. To βύθισμα φτάνει τα 0,95 μέτρα και η γάστρα είναι σε σχήμα V με διπλά Steps στο κέντρο, γωνία 22ο στον «καθρέπτη» και 65ο στην πλώρη. Η κατασκευή είναι από ενισχυμένο πολυεστέρα (GRP) και ο σχεδιασμός ανήκει στο επιτελείο του ναυπηγείου επικεφαλής του οποίου είναι ο Janne Viitala, στέλεχος σε πολλά και επιτυχημένα ναυπηγεία.

Πανοραμικά εξετάζοντας, το σκάφος είναι χωρισμένο σε 3 διαφορετικούς τομείς: στην πρύμνη όπου υπάρχει sun bed και φιλοξενεί 2-3 άτομα, στην καμπίνα όπου βρίσκεται ο χώρος διακυβέρνησης και καναπές 3 ατόμων και όπως θα δούμε απόλυτα προστατευμένος, και τέλος ο χώρος της πλώρης ο οποίος διαθέτει πτυσσόμενο τραπέζι, δύο καναπέδες στο κάτω μέρος των οποίων βρίσκεται αποθηκευτικός χώρος. Να σημειωθεί ότι το σκάφος διαθέτει τουαλέτα η οποία είναι προσβάσιμη από την πλώρη. Αναφορικά με το σύστημα πρόωσης, το Axopar 28 AC διατίθεται με εξωλέμβιους κινητήρες. Στον «καθρέπτη» εγκαθίστανται κινητήρες ισχύος από 150 έως 350 ίππων ανάλογα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη σε ζεύγη ή μονά στοιχεία. Η δεξαμενή καυσίμου έχει χωρητικότητα 260 λίτρα.

Η δοκιμή

Είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε το πρώτο σκάφος που έφτασε στην Ελλάδα, το Axopar 28 AC το οποίο προσφέρει δυνατότητα διανυκτέρευσης για 4 άτομα. Στο σκάφος επιβιβαστήκαμε 4 άτομα και στον «καθρέπτη» ήταν εγκατεστημένο ένα ζεύγος κινητήρων από τη Mercury Verado με συνολική ισχύ τους 350hp. Οι καιρικές συνθήκες ήταν ποικίλες με βόρειους αρχικά και κατόπιν δυτικούς ανέμους εντάσεως από 10-15 έως και 18 μίλια/ώρα. Το σκάφος ταξίδεψε σε όλες τις πλεύσεις και σε διαφορετικό κυματισμό. Η εξωτερική θερμοκρασία ήταν 10-15οC, ως εκ τούτου οι επιβαίνοντες βρήκαμε μια αναπαυτική θέση στην καμπίνα. Αριθμητικά, η καμπίνα εκτός από τη θέση του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη διαθέτει ακριβώς από πίσω μια σειρά τριών καθισμάτων αυτοκινητιστικού τύπου. Η καμπίνα εκ φύσεως διασφαλίζει την απόλυτη προστασία από τον αέρα, το κρύο και το spray της θάλασσας, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει την άνετη επικοινωνία μεταξύ των επιβαινόντων. Ο θόρυβος από τους κινητήρες ακόμη και κοντά στις τελικές επιδόσεις είναι αισθητά μειωμένος, ενώ χαρακτηριστικό ήταν ότι λόγω της απουσίας του αέρα η επικοινωνία των επιβαινόντων ήταν αβίαστη στους 30+ κόμβους. Με αυτά τα δεδομένα το ταξίδι στο Axopar 28 AC έχει μια διαφορετική διάσταση. Στην πράξη, επιμηκύνεται ο χρόνος χρήσης, έχεις τις προϋποθέσεις να φιλοξενηθούν και να συνταξιδέψουν νεότερα μέλη της οικογένειας ή ακόμη και ευαίσθητος πληθυσμός που δεν θέλει να αποχωριστεί το σακάκι του και βεβαίως και δικαίως θέλει να παραμείνει στεγνός. Συγκεκριμένα, σε ένα open η αντίστοιχη δοκιμή με παρόμοιες καιρικές συνθήκες θα απαιτούσε νιτσεράδες, σκουφάκια και ανάλογο εξοπλισμό. Εμείς πάντως επιβιβαστήκαμε με περιβολή γραφείου.

Από το τιμόνι

Με πληρότητα εξοπλισμού, ρυθμιζόμενη θέση πλοήγησης, θέση standard για το iPad και άριστη ορατότητα, το AXOPAR είναι σκάφος τόσο για όσους εισέρχονται στον χώρο για πρώτη φορά όσο και για έμπειρους ιδιοκτήτες. Το χαμηλό κέντρο βάρους, η καλά σχεδιασμένη γάστρα δίνει πολλά περιθώρια λάθους και αυτό είναι πολλές φορές το ζητούμενο: η συνεργασία του σκάφους με το πλήρωμα. Η καμπίνα διαθέτει περιμετρικά μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν πλούσιο φυσικό φωτισμό και άριστη ορατότητα για όλους και το πιο σημαντικό για τον κυβερνώντα. Οφείλουμε να πούμε ότι οι «νεκρές ζώνες» στην καμπίνα είναι ελαχιστοποιημένες, γεγονός που αυξάνει την ασφάλεια και ενίοτε δίνει την εντύπωση και την ψευδαίσθηση open. Τούτη η αίσθηση σε καλοκαιρινές συνθήκες ενισχύεται όταν σύρουμε την ανοιγόμενη οροφή η οποία ανοίγει κατά το 80% και η εντύπωση γίνεται αίσθηση.

Στο ταξίδι τώρα, το σκάφος ανταποκρίνεται στις προσταγές μας άμεσα και ακαριαία. Εχει καλή επιστροφή από τους ελιγμούς, με το συγκεκριμένο ζεύγος κινητήρων στον «καθρέπτη» το πλανάρισμα έρχεται στις 2.100 στρ. Η ταχύτητα κρουαζιέρας είναι στους 32 κόμβους και στις 4.000 στροφές με κατανάλωση 1,7 λ/μ με τη δεδομένη σύνθεση και αριθμό επιβαινόντων. Το περιορισμένο βάρος (1.790 κιλά) σε συνδυασμό με τη γρήγορη και αποδοτική γάστρα δίνει στο σκάφος σπορτίφ χαρακτήρα. Κατεβάζοντας τις μανέτες και βλέποντας τελική, το σκάφος επέδειξε εξαίρετη συμπεριφορά και ταυτόχρονα το GPS έγραψε σχεδόν 46 κόμβους.

Συμπερασματικά

Το AXOPAR 28 AC αποτελεί μια δυναμική πρόταση και πρακτικά απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα σκάφος για χρήση όλο τον χρόνο και σε διαφορετικές συνθήκες. Δίνει τη δυνατότητα να ταξιδέψεις γρήγορα και με ασφάλεια, να κάνεις μια σύντομη απόδραση ακόμη και μετά το γραφείο.