Audi A4: Για... ανήσυχους οικογενειάρχες


Αν γυρίσουμε λίγα χρόνια πίσω, θα δούμε πως η Audi με τις αγωνιστικές περγαμηνές στη «φαρέτρα» της, όπως και το σύστημα Quattro, προσπαθούσε να πλασαριστεί δίπλα -αλλά πάντα σε απόσταση- στις Mercedes Benz και BMW, αντλώντας ό,τι κύρος μπορούσε να της δώσει η γερμανική καταγωγή της.
  • 31/1/2008

Αν γυρίσουμε λίγα χρόνια πίσω, θα δούμε πως η Audi με τις αγωνιστικές περγαμηνές στη «φαρέτρα» της, όπως και το σύστημα Quattro, προσπαθούσε να πλασαριστεί δίπλα -αλλά πάντα σε απόσταση- στις Mercedes Benz και BMW, αντλώντας ό,τι κύρος μπορούσε να της δώσει η γερμανική καταγωγή της. Βεβαίως όλα αυτά δεν ήταν αρκετά για να βρεθεί στην ίδια ευθεία με τις προαναφερόμενες εταιρείες και για τον λόγο αυτό αποφάσισε να «επενδύσει» σε προϊόντα.

Αρχικά με το γνωστό και μη εξαιρετέο «80» και μετέπειτα το 1994 με το Α4, ένα μοντέλο που κοίταξε στα μάτια τα αντίστοιχα του γερμανικού ανταγωνισμού. Ενα premium σεντάν, με αυτή καθαυτή την έννοια του όρου, που έβαλε την Audi στο Club των πολυτελών κατασκευαστών.

Από τότε και μέχρι τα τέλη της χρονιάς που πέρασε κατασκευάστηκαν 3 γενιές του μοντέλου, που έτυχαν ευρείας αποδοχής από το κοινό (περισσότερες από 8 εκατ. πωλήσεις).

Eπεται συνέχεια
Η απαρχή του 2008 βρίσκει το Α4 στην 4η γενιά του μοντέλου, έχοντας σημαντικότατο ρόλο στη μετέπειτα πορεία της Audi, για την οποία να τονίσουμε ότι ανοίγει την γκάμα της σε όλες τις κατηγορίες.

Με εξαίρεση το Α1, ένα αυτοκίνητο πόλης η παραγωγή του οποίου δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί (σ.σ.: σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα λάβει το «πράσινο φως» το 2009), στην υπάρχουσα γκάμα θα προστεθούν το Α3 Cabrio όπως και το Q5, ένα κόμπακτ διαστάσεων SUV (α και β εξάμηνο 2008, αντίστοιχα).

Το νέο Α4 δεν αποτελεί μια ανανεωμένη έκδοση της προηγούμενης γενιάς, αλλά ένα εντελώς νέο μοντέλο, με νέο πλαίσιο, πιο δυναμική σχεδίαση, υψηλή αισθητική, συστήματα ασφαλείας και ψυχαγωγίας από πιο πολυτελή μοντέλα. Κυρίως όμως έχει όλα τα φόντα για να ικανοποιήσει τον σπορτίφ οδηγό, κάτι που πηγάζει από τους δυνατούς κινητήρες αλλά και το «στήσιμο» του αυτοκινήτου. Τα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας, μάλιστα, κατά την παρουσίασή του, μας επεφύλασσαν μια έκπληξη, την τοποθέτηση ενός τούρμπο κινητήρα 1.8 λίτρων με 120 ίππους ισχύ στην entry level έκδοση.

Ο κινητήρας αυτός είναι σαφέστατα πολύ καλύτερος σε απόδοση από τον παλαιότερο των 1.6 λίτρων (102PS), αλλά κυρίως τοποθετεί το Α4 κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ, επιτρέποντας σε αγοραστές που στρέφονται προς τις ακριβές εκδόσεις μοντέλων, όπως το VW Passat, Ford Mondeo κ.λπ., να το εντάξουν στη λίστα αγοράς!

Περισσότεροι χώροι
Οι χώροι είναι με τη σειρά τους βελτιωμένοι, καθώς το μήκος του νέου Α4 έχει αυξηθεί κατά 11,7 εκατ., φτάνοντας τα 4,7 μ. Αντίστοιχα βελτιωμένος είναι και ο χώρος αποσκευών, που πλέον ανέρχεται σε 480 λίτρα.

Οι πρώτες μας εντυπώσεις από το νέο Α4 με τον κινητήρα των 160 ίππων είναι ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο! Το μοτέρ τα καταφέρνει πολύ καλά με τα 1.400 κιλά του αμαξώματος, τραβάει από πολύ χαμηλά και μπορεί να προσαρμοστεί στο στυλ του σπορτίφ οδηγού.

Συνδυάζει την ποιότητα κύλισης μιας λιμουζίνας με τη σπορτίφ αίσθηση ενός GT. Στα χάιλαϊτς η ενεργός ανάρτηση με τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις (Comfort, Normal, Sport), το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση και περιστροφή ανάλογα με το στυλ οδήγησης ή την επιλογή από τον οδηγό, όπως και ένα έξτρα σύστημα υποβοήθησης φρένων.

Κινητήρες
Ο μικρότερος κινητήρας είναι ο TFSI των 1.8 λίτρων με 120 ίππους και 230Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., και συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Οσο για τις επιδόσεις για τα 0-100 χ.α.ώ. χρειάζεται 10,5, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 208 χ.α.ώ. και τη μέση κατανάλωση στα 7.1 λίτρα/100 χλμ. Μεσαίος θεωρείται ο 1.8 TFSI, ο ίδιος που τοποθετείται και στο Α7, μόνο που εδώ αποδίδει 10 ίππους λιγότερο (160), έχοντας να επιδείξει την εκπληκτική για την κατηγορία ροπή των 250Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται επίσης με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, επιταχύνει τα 0-100 χ.α.ω. σε 8,6 έχει τελική 225 χ.α.ώ. και μέση κατανάλωση 7.1 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, ο κορυφαίος FSI 3.2 λίτρων ισχύος 265 ίππων χρειάζεται για τα 0-100 χ.α.ώ. 6,2, με την τελική του να φτάνει τα 250 χ.α.ώ. (μέση κατανάλωση 9,2 λίτρα/100 χλμ.). Μελλοντικά θα υπάρξει και έκδοση με τον δίλιτρο FSI με τούρμπο και απόδοση 200 ίππων.

ΤΙΜΕΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΞΤΡΑ ΠΑΚΕΤΑ
Η τιμή του νέου Α4 ξεκινά από τα 27.500 ευρώ, με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού (ESP, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, κεφαλής, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, ράδιο-cd, trip computer κ.ά.).

Η έκδοση 1.8 TFSI με τους 160 ίππους, που κοστίζει 33.500 ευρώ, και εφοδιάζεται επιπλέον με αισθητήρες βροχής, αυτόματους προβολείς, προβολείς ομίχλης, εξωτερικούς ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, 17άρες ζάντες και σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση.

Υπάρχει και μια κορυφαία έκδοση στα 3.2 λίτρα (265 PS), τετρακίνητη (Quattro), με επιπλέον εξοπλισμό προβολείς xenon plus, δερμάτινο σαλόνι, trip computer και θερμαινόμενα καθίσματα, έναντι 56.500 ευρώ.

Παράλληλα η Kosmocar διαθέτει και έξτρα πακέτα εξοπλισμού. Το Comfort, για την έκδοση 1.8 TFSI 120hp, που διαθέτει προβολείς ομίχλης, εξωτερικούς θερμαινόμενους καθρέπτες και αισθητήρες βροχής στην τιμή των 560 ευρώ. Το Ambition για τις όλες εκδόσεις 1.8 TFSI, με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς Xenon, δερμάτινο τιμόνι και σπορ ανάρτηση, το οποίο στην έκδοση των 120 ίππων κοστίζει 2.900 ευρώ και σε εκείνη των 160 ίππων 2.700 ευρώ. Για τις εκδόσεις 1.8 TFSI διαθέσιμο είναι και το Ambiente με ζάντες αλουμινίου 17, προβολείς Xenon, δερμάτινο τιμόνι, cruise control και πακέτο εσωτερικού φωτισμού έναντι των 2.800 ευρώ στην πρώτη περίπτωση και 2.600 ευρώ στη δεύτερη (160 PS).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Α4

Κυβισμός (κ.εκ.): 1.8ΤFSΙ 1.8 TFSI 3.2 FSI

Ισχύς (PS/ σ.α.λ.): 120/3.650 160/4.500 265/6.500

Ροπή (Nm/ σ.α.λ.): 230/1.500 250/1.500 330/3.000

Τελική (χ.α.ώ.): 208 225 250

Επιτάχυνση (0-100 χ.α.ώ.): 10,5 8,6 6,2

Τιμή (από): 27.500 33.500 56.500

Στο εσωτερικο
Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος, η κεντρική κονσόλα έχει αυτή την ελαφριά κλίση προς τον οδηγό και το ΜΜΙ (Multi Media Interface) με τη μεγάλη οθόνη στο επάνω μέρος του ταμπλό να κάνουν τη διαφορά. Την εικόνα συνολικής αναβάθμισης συμπληρώνουν το ηλεκτρικό χειρόφρενο και το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης. Ποιότητα κατασκευής και υλικών βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα, δίνοντας στους επιβάτες την αίσθηση ενός πολυτελούς σεντάν.

Επιμέλεια: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ
nmertekis@pegasus.gr