Opel Αgila: Αυτό που θα ...θέλουν οι γυναίκες


Μεγαλύτερο και κομψότερο, το νέο Opel Agila στοχεύει εμπορικά το γυναικείο κοινό.
  • 9/11/2007
Μεγαλύτερο και κομψότερο, το νέο Opel Agila στοχεύει εμπορικά το γυναικείο κοινό.

Η κυρία Anne Lauth, μια πανύψηλη, ωραία γυναίκα, είναι διευθύνων σύμβουλος του ομώνυμου πρακτορείου δημοσίων σχέσεων που έχει συστήσει.

Καλοβαλμένη και κοσμογυρισμένη, δεν δείχνει να έχει ιδιαίτερη σχέση με το αυτοκίνητο, πέραν της καθημερινής χρήσης του για να μεταφέρεται από το ένα μέρος στο άλλο. Ωστόσο, η σύντομη ομιλία της κατά τη διάρκεια της αποκάλυψης στους δημοσιογράφους του νέου Opel Αgila δεν είχε σκοπό να εντυπωσιάσει με τις γνώσεις της περί του αυτοκινήτου, αλλά να επισημάνει σε μια ομάδα αντρών τον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι γυναίκες το (τετράτροχο) αντικείμενο εμμονής των αρσενικών. Σημειολογικά, η παρουσία της υποδήλωνε την πολιτική που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια η Opel, δίνοντας βάρος σε μια περισσότερο «lifestyle» με την πραγματική έννοια της λέξης εμπορική στρατηγική, συγκριτικά με το παρελθόν.

Έτσι, πλάι στο Tigra TwinTop, το Astra TwinTop και το Antara προστίθεται πλέον και το νέο Agila. Ο λόγος που ακολουθήθηκε αυτή η πρακτική είναι επειδή θεωρούν πως έτσι θα αυξηθούν οι συνολικές πωλήσεις των αυτοκινήτων τους.

«Δούρειος Ίππος» της Suzuki
Τα στελέχη της Opel μιλούν ένθερμα για το νέο μοντέλο, το οποίο κατασκευάστηκε με την ίδια «φιλοσοφία» όπως αυτή είχε εφαρμοστεί πριν από περίπου επτά χρόνια, όταν παρουσιάστηκε στην αγορά το πρώτης «γενιάς» Agila. Ο «επίγονός» του παραμένει ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο με σχετικά ψηλό αμάξωμα και με σχετική άνεση «για πέντε επιβάτες», όπως διατείνονται οι άνθρωποι της εταιρείας.

Το νέο μοντέλο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Suzuki, όπως άλλωστε και το προηγούμενο. Όπως και πριν, αυτό σημαίνει ότι τα μηχανικά μέρη («πάτωμα», βενζινοκινητήρες και σύστημα μετάδοσης) προέρχονται από την ιαπωνική εταιρεία, η οποία επίσης κατασκευάζει το αυτοκίνητο με την ονομασία Splash. Ωστόσο, συγκριτικά, το νέο Agila διακρίνεται για την πιο νεανική σχεδίαση, κυρίως των εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων και του εσωτερικού.

Όπως είναι αναμενόμενο, το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από πριν σε ό,τι αφορά το μήκος και το πλάτος του, αλλά όχι και το ύψος του. Σε συνομιλία μας με τον κ. Marcus Lott, αρχιμηχανικό της ομάδας που εξέλιξε το Agila, μάθαμε ότι η αύξηση στις διαστάσεις ήταν επιβεβλημένη, ώστε να πληρούνται οι νόρμες προστασίας των πεζών. Τα λόγια του επιβεβαίωσε και ο κ. Uwe Μller, επικεφαλής της ομάδας που σχεδίασε το νέο Agila. Όπως είπε, οι μεγαλύτερες διαστάσεις επέτρεψαν τη δημιουργία ενός κεκλιμένου στο σύνολό του αμαξώματος, αφενός για την αποτροπή του χειρότερου για τους πεζούς σε ενδεχόμενη βίαιη επαφή τους με το αυτοκίνητο και αφετέρου για τη σχεδίαση ενός «σμιλευμένου» σχήματος. «Η Opel θα δημιουργήσει μια νέα γενιά σμιλευμένων αμαξωμάτων στο άμεσο μέλλον και το νέο Agila είναι ο προπομπός», μας είπε χαρακτηριστικά.

Καλά εξοπλισμένο
Ο κ. Lott συμμετείχε ενεργά σε όλη τη διάρκεια εξέλιξης του νέου μοντέλου, η οποία κράτησε περισσότερο από δύο χρόνια από τη στιγμή που οριστικοποιήθηκαν οι παράμετροί του. Συμμετείχε σε δοκιμές οδήγησης τόσο επί ευρωπαϊκού εδάφους όσο και επί ιαπωνικού. Όπως τόνισε, η ανάρτηση του αυτοκινήτου (η οποία εμπρός αποτελείται από γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο,ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας) είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων υποψήφιων αγοραστών.

Το νέο Agila θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Suzuki το οποίο βρίσκεται στο Esztercom, στην Ουγγαρία, και όπως ανακοινώθηκε θα διαθέτει πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Θα διατίθεται με δύο βενζινοκινητήρες, έναν τρικύλινδρο χωρητικότητας 1.000 κ.εκ. και μέγιστης απόδοσης 65 ίππων και έναν τετρακύλινδρο μέγιστης απόδοσης 86 ίππων. Όπως έγινε γνωστό, η έκδοση με το πρώτο μηχανικό σύνολο θα επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 14,8 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητά του θα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα και η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του θα είναι 5,3 λίτρα/100 χλμ.

Στη δεύτερη έκδοση το αυτοκίνητο θα επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 12,0 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητά του θα φτάνει τα 174 χλμ./ώρα και η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του θα είναι 5,7 λίτρα/100 χλμ.

Εκτός αυτών, το νέο Agila θα διατίθεται και με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα CDTI χωρητικότητας 1,3 λίτρων της Opel που αποδίδει 75 ίππους. Τέλος, η έκδοση με το βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων (το οποίο είναι κατασκευασμένο από τη Suzuki).

Το νέο Agila παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Οι πωλήσεις του στην Ελλάδα αναμένεται να αρχίσουν τους πρώτους μήνες του 2008.-