Peugeot HX1 concept: Μεταμόρφωση!


Το HX1, που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, είναι ένα πρωτότυπο, φουτουριστικό όχημα, το οποίο αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον του κοινού, καθώς οι προδιαγραφές του είναι για να φιλοξενεί έως 6 άτομα.

  • 30/8/2011

Το HX1, που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, είναι ένα πρωτότυπο, φουτουριστικό όχημα, το οποίο αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον του κοινού, καθώς οι προδιαγραφές του είναι για να φιλοξενεί έως 6 άτομα.

Πρόκειται για ένα όχημα με αντισυμβατικό σχεδιασμό: στιβαρό, σπορτίφ, παρουσιάζοντας την νέα εταιρική ταυτότητα, απαράμιλλη αεροδυναμική, παρέχοντας έναν μοναδικό εσωτερικό χώρο και οδηγική εμπειρία.

Το HX1 είναι ένα μελλοντικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο να βοηθήσει στην πρόβλεψη μελλοντικών λύσεων σε πολλά πεδία: αρχιτεκτονική, αεροδυναμική, διαμορφωσιμότητα, εξοπλισμός, εσωτερικά υλικά, περιβάλλον και φυσικά κινητήρες.

Αυτοί οι παράγοντες έχουν οδηγήσει σε πολύ ισχυρές βάσεις που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα και έχουν ως κεντρικό θέμα τη «Μεταμόρφωση», για να δίνουν στο αυτοκίνητο την ικανότητα να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του, στις συνθήκες ζωής, στις οδηγικές συνθήκες, κάθε στιγμή.

Για να πληροί τις προδιαγραφές, το HX1 έχει σχεδιαστεί με αρχιτεκτονική MPV με μοναδικές διαστάσεις: ύψος (1.373 m), πλάτος (1.990 m συνολικά) και μήκος 4.954 m.

Το αυτοκίνητο έχει συντελεστή αεροδυναμικής Cd : 0.28, εξαιρετική τιμή για ένα όχημα με σιλουέτα MPV.

Οι τέσσερις πόρτες που ανοίγουν ανάποδα από το κανονικό δίνουν πρόσβαση στο εσωτερικό του HX1, το όραμα της εταιρίας για έναν υψηλής κατηγορίας χώρο επιβατών, που συνδυάζει το κομψό με το μοντέρνο, τα φυσικά υλικά και τις ultra-high τεχνολογικές προδιαγραφές. Προσφέρει στους επιβάτες του ένα εξαιρετικό επίπεδο εσωτερικού χώρου, με την πρωτότυπη διαμόρφωση «4+2», και παρέχει στον οδηγό μία θέση οδήγησης που μπορεί να προσαρμοστεί για να ταιριάζει στις συνθήκες οδήγησης.

Το γαλλικό πρωτότυπο διαθέτει τεχνολογία HYbrid4, μία καινοτομική αρχιτεκτονική που παρουσιάζεται στο 3008 Hybrid4 στη γκάμα των αυτοκινήτων Peugeot (το πρώτο υβριδικό diesel στον κόσμο), τεχνολογία που διαθέτει επίσης και το 508 RXH.

Η βασική αρχή του HYbrid4 είναι έξυπνη αλλά απλή: Με έναν κινητήρα diesel εσωτερικής καύσης εμπρός  (που κινεί τους εμπρός τροχούς) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα πίσω (που κινεί τους πίσω τροχούς), αυτή η τεχνολογία βοηθά στην κίνηση και των τεσσάρων τροχών όταν οι δύο κινητήρες λειτουργούν ταυτόχρονα, για αυξημένη ασφάλεια και πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες. Βοηθά επίσης να κινείται το αυτοκίνητο με μικρή ταχύτητα με ισχύ μόνο από τον ηλεκτρικό κινητήρα σε κατάσταση «Μηδενικών Εκπομπών Ρύπων».

Κάτω από το καπό του HX1, ο κινητήρας είναι 150 kW (204 hp) 2.2 lt HDi diesel, και διαθέτει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων. Είναι ο ίδιος κινητήρας που διαθέτει η κορυφαία έκδοση 508 GT. Σε συνδυασμό με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 70 kW (95 hp), η συνολική απόδοση μπορεί να αναπτύξει ισχύ 220 kW (299 hp). 

Παρ' όλα αυτά, μία από τις προτεραιότητες της Peugeot είναι να διατηρήσει την θέση της ως ηγέτης στην περιβαλλοντική προστασία στα ερχόμενα χρόνια. Το HX1 επομένως πάει ένα βήμα πιο μακριά.

Διαθέτει λειτουργίες ‘plug-in’: οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου μπορούν να επαναφορτιστούν με την σύνδεση του αυτοκινήτου σε μία συνηθισμένη ηλεκτρική πρίζα 220 V. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχει μεγαλύτερη αυτονομία σε κατάσταση μηδενικών εκπομπών ρύπων "ZEV", καθώς μπορεί να διανύσει έως 30 km με αποκλειστικά ηλεκτρικό τρόπο λειτουργίας.

Το HX1 επομένως έχει μεικτή κατανάλωση καυσίμου μόλις 3.2 lt/100 km με εκπομπές CO2 83 g/km.