Kalle Rovanpera: Γιατί θέλει ένας 23χρονος πρωταθλητής να κάνει ένα βήμα πίσω


Είναι στα ντουζένια του, είναι δύο φορές πρωταθλητή, οδηγεί το καλύτερο αυτοκίνητο του πρωταθλήματος, κι όμως αποφάσισε να τρέξει περιορισμένους αγώνες το 2024. Πώς μπορεί να φτάσει κανείς σε αυτήν την απόφαση;

Ακουγόταν καιρό, υπήρχαν φήμες, συζητήσεις, παραφιλολογία, εικασίες, αλλά όλα ξεκαθάρισαν μέσα σε 24 ώρες από το φινάλε της σεζόν του WRC.

Ο Kalle Rovanpera ανανέωσε με την Toyota, θα παραμείνει για το προσεχές μέλλον με την ομάδα (χωρίς να έχει γίνει γνωστή η ακριβής διάρκεια του νέου συμβολαίου), αλλά το 2024 θα κάνει μερικό πρόγραμμα. Είναι νωρίς ακόμα για να ανακοινωθεί σε ποιους αγώνες θα τρέξει ο πρωταθλητής, αν κι είναι δεδομένο πως θα συναποφασιστούν με τον Jari-Matti Latvala, επικεφαλής της TGR WRC, όπως συμβαίνει και με τον Sebastien Ogier εδώ και δύο (προσεχώς τρία) χρόνια.

Ο ίδιος εξήγησε με σαφήνεια τους λόγους που επέλεξε να κινηθεί κατ' αυτόν τον τρόπο:

«Η επόμενη χρονιά θα είναι λίγο διαφορετική για μένα και τον Jonne καθώς θα κάνουμε μερικές αλλαγές. Θα είναι ενδιαφέρον καθώς θα κάνουμε μερικό πρόγραμμα με τον Jonne και υπάρχουν ορισμένοι λόγοι πίσω από αυτό.

«Ο μεγαλύτερος φυσικά είναι ότι οδηγώ σε ράλι για πολύ καιρό και απλώς ένιωσα ότι τώρα ήταν μια καλή στιγμή για να κάνω ένα διάλειμμα για να 'φορτίσω τις μπαταρίες' μου και να έχω λίγο χρόνο να αναπληρώσω ενέργεια για τα επόμενα χρόνια.

«Φυσικά, καταλαβαίνω ότι φαίνεται ότι είμαστε πολύ νέοι και δεν έχει περάσει τόσος καιρός που είμαστε στο WRC.

«Αλλά οδηγώ πολύ καιρό, έξι ή επτά πλήρεις σεζόν στις μικρότερες κατηγορίες και όταν είσαι νέος και τις περισσότερες φορές κάνεις ράλι, αισθάνεσαι ότι το κάνεις για πολλά περισσότερα χρόνια. Νομίζω ότι είναι μια καλή στιγμή για να ξεκουραστούμε λίγο από αυτό.

«Χρειάζεται πολύς χρόνος και πολλή ενέργεια για να κάνεις αυτές τις σεζόν, οπότε αυτός είναι σίγουρα ο σπουδαιότερος λόγος. Γυρίζουμε όλο τον κόσμο συνεχώς και όταν παλεύεις για πρωταθλήματα και νίκες όλη την ώρα, ας πούμε ότι πνευματικά είσαι σε κατάσταση ανταγωνισμού όλη τη σεζόν και χρειάζεται πολλή προσπάθεια και δύναμη για να το κάνεις αυτό.»

Πράγματι, ο Rovanpera αγωνίζεται από τα 12 του χρόνια σε ερασιτεχνικό επίπεδο, από την εφηβεία του με τη Skoda στην κατηγορία των R5 (τότε), και από τα 20 του στο WRC με την Toyota. Μοιάζει σαν να τα «παρατάει» γρήγορα, αλλά έχει μία αρκετά ιδιαίτερα πορεία ως τώρα, τα έχει κάνει όλα, τα έχει πετύχει όλα πολύ, πολύ νωρίτερα από τον μέσο οδηγό ράλλυ. Μην ξεχνάμε πως έσπασε το ρεκόρ του νεότερου πρωταθλητή στο WRC κατά 6 χρόνια - ο Colin McRae ήταν 27 όταν κατέκτησε τον τίτλο του '95.

Έπειτα, το να είσαι οδηγός ράλλυ πλέον είναι μία πολύ πιο κουραστική διαδικασία εκτός αυτοκινήτου. Μπορεί τα τεστ να έχουν μειωθεί και η απόσταση των αγώνων να είναι μειωμένη σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν, όμως η προετοιμασία για κάθε ράλλυ είναι εξοντωτική. Οι αναγνωρίσεις είναι σχεδόν διαδικαστικής σημασίας, περισσότερο για την ασφάλεια των οδηγών, καθώς η συγγραφή των σημειώσεων, η μελέτη της διαδρομής και η αποστήθιση αυτής γίνεται με τα βίντεο του RallyTV. Οδηγοί και συνοδηγοί κλείνονται τα βράδια στα δωμάτιά τους, βλέπουν και ξαναβλέπουν τα πλάνα από τις κάμερες onboard, σαν να ήταν οδηγοί πίστας που μελετούν τα σιρκουί που πρόκειται να τρέξουν - μόνο που μία ε.δ. μπορεί να έχει μήκος 25 χιλιομέτρων, και δεν είναι μία αλλά 3-4 κάθε μέρα.

Τα ράλλυ δεν ήταν έτσι, κι όταν ένας οδηγός βρίσκεται στο επίπεδο του Rovanpera, με τις απαιτήσεις που έχει ο ρόλος του και τις προσδοκίες της ομάδας στο πρόσωπό του, είναι πασιφανές ότι η κούραση, η εξάντληση δεν αργεί. 

Το μόνο δεδομένο είναι πως θα λείψει το 2024, και πως θα γυρίσει το 2025. Και το μόνο θετικό ότι η μάχη για το πρωτάθλημα ανοίγει διάπλατα.